Problemer med bekkenet allerede?:(

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er førstegangs så litt ny på dette.. Men tror bekkenet mitt har begynt tulle!! I flere uker allerede har jeg fått veldig vondt i korsryggen hvis jeg har rørt mye på meg sammenhengende, feks gått på senter..

Idag var jeg på IKEA og det ble så vondt at jeg må bruke krykke. Vet det ikke er vanlig ryggsmerter, slitt med prolaps tidligere og operert rygg dette er nytt..

Noen tips???

Er førstegangs så litt ny på dette.. Men tror bekkenet mitt har begynt tulle!! I flere uker allerede har jeg fått veldig vondt i korsryggen hvis jeg har rørt mye på meg sammenhengende, feks gått på senter..

Idag var jeg på IKEA og det ble så vondt at jeg må bruke krykke. Vet det ikke er vanlig ryggsmerter, slitt med prolaps tidligere og operert rygg dette er nytt..

Noen tips???

Ved mitt 2.svangerskap fikk jeg bekkenløsning allerede ved 8uker. Var vel ikke helt bra etter første svangerskapet. Kjentes ut som jeg skulle deles på midten, så beina ble holdt tett sammen. Hehe! D startet med ryggsmerter hos meg.
Råd: Unngå å gå på hardt underlag (butikkgulv), få henvisning til en god fysioterapeut. Ikke press deg om d gjør litt vondt, d blir raskt veldig vondt...

Jeg var helt lik sist, og kjenner det kommer igjen nå. Var ikke så ille at jeg måtte bruke krykker da...Meb betonggulv og gulvvask var døden. Jeg tror ikke nødvendigvis det må være bekkenløsning, men låsning? Det er visstnok også veldig normalt. Mange har stor utbytte av kiropraktor. Jeg fikk mer bekken/symfyseløsning på slutten sist og det var litt annerledes enn det jeg kjente i ryggen så jeg tror det var bekkenlåsning jeg hadde først...Les litt om det og se om du kjenner den igjen. Uansett er det fryktelig vondt og smertefullt. Husker smertene mine strålte ut fra ryggen og ut til hoftene...

Jeg fikk det når jeg var litt over halvveis sist. Nå er jeg 15+1 og har kjent det siden jeg begynte på jobb på mandag... Vondt helt nederst i korsryggen. Kjenner det mest når jeg går mye på hardt underlag. Har fått litt tilrettelegging på jobb nå. Så blir det nok fysioterapi etterhvert, vet ikke hvor lenge jeg skal vente :P Så blir nok 100% stillingen redusert etterhvert :( Men håper på å holde ut så lenge som mulig på jobben :)

Noen tips???
Få deg en time hos en anerkjent fysio. Går selv til en spesialist i kvinnehelse, spesialist i bekken. Strålende dame! Hun hjelper meg masse. Jeg har fått kronisk bekkenleddsyndrom fra forrige svangerskap.

Jeg har også fått vondt nederst i korsryggen siden tidlig i svangerskapet (ca. 8-9 uker), men har ikke villet tro på at det kunne være svangerskapsrelatert siden det kom så tidlig :P Nå som jeg er straks 15 uker på vei kjenner jeg det hver dag, særlig hvis jeg har gått mye. Foreløpig har jeg bare bitt tennene sammen, for jeg må jo komme meg rundt! Hvis det blir mye verre må jeg nok ta kontakt med en fysioterapeut..

Har aldri hatt problemer med ryggen,men nå kjenner jeg det skikkelig godt hvis jeg går for mye eller hvis jeg holder på med noe for lenge om gangen (husarbeid eller noe med barna). Er mitt 3. svangerskap og er i uke 15 nå..

Ts kontakt med hjelp TIDLIG!!! Er då unødvendig å gå lenge med smerter uten å gjere noko med det. For det er det faktisk. Oppsøk kiropraktor eller fysioterapaut. Kanskje begge deler ;) begynn med øvelser som styrker kjernemuskulatur, iallefall hold deg i bevegelse! Det værste du kan gjere er å berre sitte i ro...

Hadde bekkensmerter som begynte tidlig både denne og forgje svangerskap. Forgje gang var løsningen min sofaen. Ikkje denne gangen. Og eg må sei at formen er mange ganger bedre no :D

Ts kontakt med hjelp TIDLIG!!! Er då unødvendig å gå lenge med smerter uten å gjere noko med det. For det er det faktisk. Oppsøk kiropraktor eller fysioterapaut. Kanskje begge deler ;) begynn med øvelser som styrker kjernemuskulatur, iallefall hold deg i bevegelse! Det værste du kan gjere er å berre sitte i ro...

Hadde bekkensmerter som begynte tidlig både denne og forgje svangerskap. Forgje gang var løsningen min sofaen. Ikkje denne gangen. Og eg må sei at formen er mange ganger bedre no :D

Men om jeg holder meg i ro blir det jo bedre/så og si borte?? Og så fort jeg er mye i bevegelse er alt tilbake ...

Men om jeg holder meg i ro blir det jo bedre/så og si borte?? Og så fort jeg er mye i bevegelse er alt tilbake ...

Jeg har kjent mindre i helga nå enn da jeg jobbet denne uka... Blusser vel opp på jobb igjen i morgen :(

Husker ikke når det kom forrige gang, men nå merket jeg det fra uke 7-8... Vondt å gå lenge, men det verste for meg er å ligge på ryggen eller høyre side. Spesielt i sofaen som er hardere enn senga. Får vondt i korsryggen/hofta,har funnet et punkt som er skikkelig ømt bakpå korsryggen. Gjør vondt å legge vekt på høyre side. Har ikke tatt noe behandling enda, men synes liksom ikke fysio hjalp så mye sist. Så kanskje jeg burde prøve kiropraktor. Har vært der tidligere pga ryggen og da så han på røngten at den ene hofta mi var litt vridd/skakk;p

Har ikke erfaring med løsning, men når det gjelder låsninger har jeg slitt med dette i 15 år. Kan kjennes bedre ut når man sitter/holder seg i ro, men på sikt så er ikke dette noe bedre enn å gå på hardt underlag.

Løsningen min har blitt å trene taekwondo, og det hjelper mye, men pilates og slynger er veldig god trening for kjernemuskulaturen. Jeg trente opp litt først med slynger, før jeg begynte med taekwondoen for fullt, og har blitt mye bedre :)

Det er kroppsholdningen som er nøkkelen :)

Jeg var til Kiropraktor Idag, nettopp pga av korsrygg/bekken.
Har fått problemer på venstre siden av korsrygg/bekken som stråle ned i setet og nedover beinet. Kommer stinkende smerter hvis jeg feks sitter på gulvet på jobb, eller er veldig aktiv på beina over tid. Jobber på småbarns avd.

Og igår når jeg badet mine 2 små , satt jeg på en liten lav krakk, og klarte nesten ikke reise meg igjen.

Så Idag fant Kiropraktoren det vonde punktet med en gang. Det gjorde så himla vondt, at det ikke var tvil kor smerten stammet fra iallefall.
Men han mente det var en irritasjon i bekkenet, så skal ha en behandling til, så får vi se. Han "knakk" også opp korsryggen på begge sider.

Er uke 13-14 forøvrig :-)

Jeg var til Kiropraktor Idag, nettopp pga av korsrygg/bekken.
Har fått problemer på venstre siden av korsrygg/bekken som stråle ned i setet og nedover beinet. Kommer stinkende smerter hvis jeg feks sitter på gulvet på jobb, eller er veldig aktiv på beina over tid. Jobber på småbarns avd.

Og igår når jeg badet mine 2 små , satt jeg på en liten lav krakk, og klarte nesten ikke reise meg igjen.

Så Idag fant Kiropraktoren det vonde punktet med en gang. Det gjorde så himla vondt, at det ikke var tvil kor smerten stammet fra iallefall.
Men han mente det var en irritasjon i bekkenet, så skal ha en behandling til, så får vi se. Han "knakk" også opp korsryggen på begge sider.

Er uke 13-14 forøvrig :-)
Haha, nå måtte jeg bare le av autocorrecten:P Lurer fælt på åssen stinkende smerter lukter:P Hihi:D
Nei, men fra spøk til alvor. Så bra du får oppfølging hos kiropraktor, håper det vil hjelpe på!

Jeg fikk en låsning i uke 8, og dro til kiropraktor allerede neste dag. Et par behandlinger, så var låsningen fikset, men jeg har hatt lette bekkensmerter siden. Fikk henvisning til fysio rett før jul, men når jeg ringte i dag siden jeg ikke hadde hørt noe, så hadde hun aldri fått henvisningen, så jeg har ikke time før om 3 uker. Har Red Cord slynge hjemme, så jeg gjør de anbefalte gravidøvelsene i den nesten hver dag.

Back
Topp