Problemer med å ligge på ryggen allerede?

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Jeg er 16+6 nå, og har den siste uken blir veldig svimmel og uvel av å ligge på ryggen, husker sist svangerskap fikk jeg beskjed i uke 23-25 at jeg burde unngå det pga hovedpulsåren kom i klem under babyen, og da sakt pulsen min og babyen sin. Men trodde kanskje dette var litt vel tidlig? Noen andre som har det sånn? Nå er magen uaktuell å ligge på, og evt ryggen, søvnen er påvirket allerede..

Jeg merker det nok. Er 20 uker da, men har tenkt på det noen uker. Blir ikke veldig påvirket men kan bli litt uvel ja. Og det er mer behagelig å ligge på siden.

Så lenge man ikke merker ubehag så kan man ligge slik man ønsker, eller?? Dette var nytt for meg.. Jeg ligger alle retninger fremdeles ;-)

Jeg kan ligge litt på magen enda, mn ikke alltid like behagelig. Tror nok man kan ligge som man ønsker så lenge det er behagelig. :)

ingenting er behagelig her... forrige svangerskap lå jeg på magen nesten frem til slutten, men nå er alt ubehagelig. . ligger jeg på siden blir jeg så øm siden han havner der, og på rygg begynner bekkenet å verke.. :/

Blir kjekt med 20 uker til uten skikkelig nattesøvn!

Kan fremdeles ligge både på mage og på rygg men begynner å merke det godt når jeg ligger på mage. Mannen påstår at når jeg var 16-18 uker sist så kunne jeg ikke lenger ligge på rygg uten å bli uvel, men det kan jeg ikke huske :p

I forrige svangerskap kom det veldig tidlig- da hadde jeg morkaken bak, denne gangen er det ikke så ille, 20 uker nå, men har nå morkaken foran. Kanskje det har noe å si? At den ikke ligger og trykker ekstra. Mener å huske at jeg ble svimmel og fikk høy puls av å ligge på ryggen allerede i uke 14/15 sist.

Når jeg spurte jordmor sist om liggestillingen min kunne påvirke barnet, ristet hun på hodet med en gang og sa nei. Så lenge jeg ikke har det ubehagelig går det helt fint med babyen:) jeg ligger i en helt rar stilling på siden/magen samtidig :P har egentlig alltid sovet sånn:) har ingen ubehag med å ligge på ryggen, men jeg har også morkaken foran(så vet ikke om det har noe å si)

Back
Topp