Problem med magen..

*MissMe*

Gift med forumet
Likt som i forrige svangerskap så har jeg en del magetrøbbel. Beklager detaljer her altså...
Ca. hver 6.-10.dag tømmer magen seg av seg selv. Det begynner med kolikksmerter, kommer luft og deretter avføring som er nesten flytende. 1-3 dager etterpå plages jeg av knip og følelsen av å ha en stor stein i magen..
sist svangerskap ble jeg testet for alle slags allergier og bakterier osv, men ingen utslag på noe. Var sykemeldt før jul og tok livet veeeldig med ro, men dette var likevel et problem.
noen som har opplevd lignende og har noen gode råd?

Nei ikke så gale. Men har problemer med luftsmerter og har fått kolikksmerter. Det var verst forje svangerskap for sa visste jeg ikke hva det var. Så denne gangen kjøpte jeg miniform tabletter på apoteket (ikke farlig for gravide) når jeg kjente det igjen og de hjelper på:) men du har kanskje prøvd det allerede

Ellers har jeg opplevd å reagere på mat/drikke i svangerskap med oppkast og ekstreme magesmerter. Men har ikke opplevd det denne gangen. Da altså ikke allergi men kroppen som ikke klarer hvitløk og kaffe når jeg gikk gravid med de andre barna. Denne gangen kan jeg ha hvitløk men ikke kaffe. Men det kan jo være allergi. Av og til slår ikke ting ut hvis du for eks. har kryssallergi eller intoleranse. Må nesten bruke elimineringsmetoden. Off ikke godt hvertfall. Lykke til :) håper du finner ut av noe slik du slipper å gå sånn!

Likt som i forrige svangerskap så har jeg en del magetrøbbel. Beklager detaljer her altså...
Ca. hver 6.-10.dag tømmer magen seg av seg selv. Det begynner med kolikksmerter, kommer luft og deretter avføring som er nesten flytende. 1-3 dager etterpå plages jeg av knip og følelsen av å ha en stor stein i magen..
sist svangerskap ble jeg testet for alle slags allergier og bakterier osv, men ingen utslag på noe. Var sykemeldt før jul og tok livet veeeldig med ro, men dette var likevel et problem.
noen som har opplevd lignende og har noen gode råd?
Sliter du med magen når du ikke er gravid?
Prøvd ulike forebyggende råd mot forstoppelse/delvis forstoppelse? Eventuelt hva har du prøvd?

Sender deg en god klem, for magevondt er virkelig smertefullt når det står på[emoji85]

Sliter du med magen når du ikke er gravid?
Prøvd ulike forebyggende råd mot forstoppelse/delvis forstoppelse? Eventuelt hva har du prøvd?

Sender deg en god klem, for magevondt er virkelig smertefullt når det står på[emoji85]
Har opplevd det noen få ggr utenom graviditet, så magen er nok litt sensibel..
Dette er vel egentlig det motsatte av forstoppelse, det hadde jeg de første 3mnd, så overtok dette istedet...

Har opplevd det noen få ggr utenom graviditet, så magen er nok litt sensibel..
Dette er vel egentlig det motsatte av forstoppelse, det hadde jeg de første 3mnd, så overtok dette istedet...
Jeg tenker at om det går 5-6 dager før du får tømt deg, så er det delvis forstoppelse, da det ikke trenger å være hard avføring.

Men tar du feks Laktulose daglig for å hjelpe tarmene til lettere passasje?
Har du snakket med legen din om dette? Hva sier han/hun?
Det er viktig å drikke mye vann, men det vet du sikkert [emoji4]

Jeg har vært plaget med forstoppelse gjennom svangerskapet, og hatt noen tilfeller med fæle kramper og løs mage. Da har det rett og slett stoppet opp så mye at kroppen tar tak og "fikser problemet" med disse krampene. Altså, det skyldes egentlig forstoppelsen. Det skjer når magen ikke har vært tømt på ei uke eller mer. Kan det være noe sånt hos deg og? For meg hjelper det å bruke Laktulose regelmessig. Da kommer jeg på do oftere, og det går ikke så langt at jeg får magekramper.

Tror jeg skal prøve Lactulose som dere foreslår.
Skjønner at jeg formulerte meg litt feil, går på do omtrent hver dag utenom de første dagene etter tømminga.. Tviler på det er forstoppelse, men skal prøve Lactulose, takk for tips! :-)

Jeg har en veldig rar mage...akkurat nå har jeg litt hard mage..kosten sin feil det... men mye plager med luften etter og mageknip.. og til tider dette svangerskapet hatt ganske løs mage innimellom...

God bedring! Håper det går seg til så du slipper å plages hele den siste tiden..! :)

Jeg tar en skje med linfrø, kjøper Ânglamark sine økologiske. Det syntes jeg hjelper veldig på den trøblete magen. Husker jeg hadde dette med andremann også.

Back
Topp