Problem med avføring..:(hard mage

liiiile

Andre møte med forumet
Gutten min på snart 2 år har store problem med avføring..Det har han hatt i snart 1 år,noe som har resultert i at han noen ganger har fått mikro-klyx..(mini-klyster).Virker desverre som det har gjort vondt verre,så nå tør han ikke gjøre fra seg,og det blir en ond sirkel der han holder igjen over mange dager..Setter seg ned og holder igjenn alt han klarer når han kjenner han egentlig må presse..[8|]Har prøvd med svisker og rosiner bla,men er vanskelig å få i ham..liker ikke sviske juice/pure..[&:]
Noen gode forslag på hva som kan hjelpe???
er redd dette kommer til å bli verre og vare over flere år...[:o]Tips mottas med STOR TAKK!!!!![&o]

Har du forsøkt å kutte ut melk?

Lactulose kan hjelpe med å holde avføringen myk. Må taes daglig. Snakk med legen om dosering[:)]

Sønnen vår har hatt samme problem.. Kunne gå opptil 2 uker mellom hver gang...
I sommer begynte vi med soneterapi ca en gang i uken.. Kostet 150 kr pr behandling.. Merket forskjell etter første behandling..
Hun som gav behandling, sa at vi burde unngå biola og andre melkeprodukter, og heller prøve kiwi.. Dette har hjulpet masse!

ORIGINAL: *Knøttet*

I sommer begynte vi med soneterapi ca en gang i uken.. Kostet 150 kr pr behandling.. Merket forskjell etter første behandling..
Hun som gav behandling, sa at vi burde unngå biola og andre melkeprodukter, og heller prøve kiwi.. Dette har hjulpet masse!

Flott at det har ordnet seg for dere,er utrolig kjiipt å se hvor vondt de har det..[:o]Har vurdert homeopat,tenker lese meg fram til nå om det kan hjelpe.Så skal det sies at gutten er heeelt avhengi av Biola,drikker ganske mye av det hver dag...Blir nok noe gråting,men skal prøve å kutte det ut å se om det hjelper!!Tusen takk for råd!!:)

ORIGINAL: liiiile

ORIGINAL: *Knøttet*

Flott at det har ordnet seg for dere,er utrolig kjiipt å se hvor vondt de har det..[:o]Har vurdert homeopat,tenker lese meg fram til nå om det kan hjelpe.Så skal det sies at gutten er heeelt avhengi av Biola,drikker ganske mye av det hver dag...Blir nok noe gråting,men skal prøve å kutte det ut å se om det hjelper!!Tusen takk for råd!!:)

Hun vi går til, sa at biola faktisk kunne gjøre vondt verre.. Dersom de allerede er harde i magen, får biolaen magen bare til å "bruse" og gi masse luftsmerter som ikke klarer å komme ut.. Biola er til å forebygge hard mage, men hjalp i følge henne ikke dersom magen var hard..
Håper dere finner noe som funker.. Er helt forferdelig å se hvor vondt de har..

jeg hadde tatt han med til legen, og bedt om henvisning til en barnelege..
det høres ut som kronisk forstopppelse og begynnende vegring, og det bør tas tak i rimelig fort!

ikke at du ikke bør "alternativ" behandling, men jeg hadde pratet med legen om å kombinere det med medisinering slik at man er sikker på at tarmen kommer i orden igjen!
vegring er vanskelig å gjøre noe med, hvis den får satt seg ordentlig...

anbefaler deg å dra til lege.
jenta mi har hatt problemer med magen siden hn var 2 mnd, nå er hun 2,5 år og etter flere sykehusinnleggelser gir vi nå movicol pulver i drikke (avføringsmiddel).
Vi har fått mange andre råd på veien, men ikke noe har fungert.
gir man laktulose, så må væskeinntaket være bra, visst ikke fungerer det omvendt.
flytende parafin gjør at tarmbevegelsene blir mindre, og det utsetter bare problemet (parafin smører tarmen og dermed kommer avføringen lettere ut, men tarmen blir "lat").
Å regulere kosthold har ikke fungert- jenta fikk det jo mens hun gikk på mm...

så joda, jeg ville ha reist til lege og hørt om mer utredning, evnt få tillatelse til å få prøve movicol. det er reseptfritt, men det er ikke normalt å gi det til så små, så greit å haen ekspert i bakhånd.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

anbefaler deg å dra til lege.
jenta mi har hatt problemer med magen siden hn var 2 mnd, nå er hun 2,5 år og etter flere sykehusinnleggelser gir vi nå movicol pulver i drikke (avføringsmiddel).
Vi har fått mange andre råd på veien, men ikke noe har fungert.
gir man laktulose, så må væskeinntaket være bra, visst ikke fungerer det omvendt.
flytende parafin gjør at tarmbevegelsene blir mindre, og det utsetter bare problemet (parafin smører tarmen og dermed kommer avføringen lettere ut, men tarmen blir "lat").
Å regulere kosthold har ikke fungert- jenta fikk det jo mens hun gikk på mm...

så joda, jeg ville ha reist til lege og hørt om mer utredning, evnt få tillatelse til å få prøve movicol. det er reseptfritt, men det er ikke normalt å gi det til så små, så greit å haen ekspert i bakhånd.

Min gutt var også veldig forstoppa selv på bare mm. Måtte hjelpe han med å få avføringen ut.
Han hadde en låsning i bekkenet som klemte på noen nerver som styrte tarmbevegelsene.
Nå er låsningen borte og magen fungerer mye bedre[:)]

vet du, dette har jeg selv sliti med i mange mnd når det gjelder småen[&o]
vet ikke hva jeg kan gi som råd, men jeg gir masse sviske pure/saft! hjelper såvidt, men prøv også tørkede aprikoser, koke de så mose og gi det til han! er jo ikke bra for de små å ha hard mage over lang tid[X(] så prøv å lure det i han!!

ORIGINAL: Durken

Har du forsøkt å kutte ut melk?

Lactulose kan hjelpe med å holde avføringen myk. Må taes daglig. Snakk med legen om dosering[:)]

Signerer denne. Avføringen er ikke hard lenger på vår 2-åring etter at vi kuttet ut melka, nå er problemet bare at hun holder seg fordi hun er redd for at det skal gjøre vondt. [&o] Men situasjonen er MYE bedre!

Eldstemann har vært slik siden han var baby. Jeg husker han var 6 mnd, og jeg brukte termometer og "sykle-øvelser" for å få han til å bæsje[:(] Det har bare blitt værre, og vi har vært innom barneleger ved 2 ulike sykehus, vært på røntgen, og innlagt på sykehuset. Han er nå 4 år, og har i 2 år stått på medisiner for å få avføringen i normal konsistens.

Vi prøvde uten melk, med lactulose, svisker... Han sto og kneip igjen, og hadde panikk når han skulle bæsje. Han har fått mange klyster i sitt liv, og å sette stikkpille på han er omtrent som å ta livet av han (ikke fått paracet stikkpille på 2 år).

Nå har han begynt å bæsje i do, og for han var dette en utrolig bragd! Vi har jobba med det i over 1 år... Men fortsatt går han på medisiner, og jeg lurer snart på å ta en ny runde med barnekleger, nå på Riksen,, for å sjekke at han er "ok" i mage/tarmsystemet....

Bare send PM om du lurer på noe[:)]

Back
Topp