Problem md kobberspiralen

Lefsen84

Forumet er livet
Hei, jeg fikk en kooberspiral for ca 3 mnd siden..det som er problemet er at jeg får ikke sjekket om den er på plass, da trådene har rett og slett forsvunnet opp i livmoren min.. Jeg skulle på kontroll så så hun den ikke med vaginal sjekking..ble henvist til gynekolog og da var den på plass, sammen med trådene..
Synest dette er litt skummelt då jeg ikke vet som sakt om den er på plass eller ikke..
Noen tenker vell, ta den ut å plasser ny, men hva om det skjer en gang til..er ikke akkuratt billigt..( betalte 1600 kr)
Har andre her inne erfaring på dette? Gynekologen sa at når den tid vi må fjerne den så må de evt legge meg i narkose får å få tak i snorene innvendigt for å dra den ud

Jeg kjente aldri trådene men brydde meg ikke om det. Legen fjernet den uten problemer når jeg ville det senere, pga smerter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kjente aldri trådene men brydde meg ikke om det. Legen fjernet den uten problemer når jeg ville det senere, pga smerter.

Hva slags smerter hadde du? Jeg måtte også fjerne min pga smerter...kjentes ut som det var betent hele tiden. Og at jeg følte jeg kjente spiralen for hver vending jeg gjorde.

Unnskyld at jeg spør om annet enn trådstarter, men ikke mange jeg ser som har problemer med k spiral.

Mensmerter- lignende. De kom oftere og oftere, og ble ble verre og verre. Etter 6 mnd var det nesten konstant så da orket jeg ikke mer.

Mensmerter- lignende. De kom oftere og oftere, og ble ble verre og verre. Etter 6 mnd var det nesten konstant så da orket jeg ikke mer.

Samme her! Og gnaging. Gynekologen kunne ikke skjønne hvorfor jeg reagerte sånn på den og ville at jeg skulle prøve litt til. For mg si det sånn så utgikk det ganske greit. Den driten skulle ut.

Jeg har skjønt at det ikke er uvanlig med smerter på kobbespiralen så jeg mistenkte den tidlig.
Nå skal jeg prøve meg på minispiral å se om jeg tåler den bedre.

Joda, mer mer mensensmerter er normalt. Men det er ikke normalt og plages av den på den måten vi opplever den på.det kan skje både med kobber og hormon :)

Jeg har skjønt at det ikke er uvanlig med smerter på kobbespiralen så jeg mistenkte den tidlig.
Nå skal jeg prøve meg på minispiral å se om jeg tåler den bedre.

Minispiral? I kobber?

Nei det er en hormonspiral, som bare varer i 3 år ;)

Ahaaa. også et annet (om mulig dumt spørsmål, men hva vet vel jeg :P ) Er den mindre enn andre spiraler da? Slik at den tar mindre plass.

1600 kroner for en kobberspiral? Da har du blitt lurt. Det hørtes mer hormonspiral ut.

Men skjønner at du blir engstelig.

Back
Topp