Privatskole?

Min eldste gikk ungdomsskolen på privat skole og hun yngste gikk 1.klasse og halve 2.klasse .Vi var kjempefornøyd med privatskolen. Og føler meg heller ikke videre snobbete. Kanskje heller det motsatte[:D]
Da vi flytta, ble det for langt til privat skolen, så hun begynnte på offentlig. Men jeg tror hun har mye igjen for det 1 1/2 året hun gikk på privatskolen. 

Jeg hadde nok gått for privat hvis det ikke var så sinnsykt lang vei[:)]

Søsteren min går på privat skole etter den fadesen av skolegang jeg har opplevd. De er kjempefornøyd, og jeg vurderer sterk og søke mine gutter inn der også. Reiseveien blir lei, det er det som holder meg mest tilbake fra evt skulle søke[&o]

ORIGINAL: tafas

mine barn skal til fransk bhg og skole[;)]

Hva er kriteriene for å komme inn på den franske skolen, har tenkt på den selv, men vi har ingen spes tilknyttninger til Frankriket (selv om jeg drømmer om at jeg har det hver natt[8D])

ORIGINAL: lillemæ

Jada.. Jeg har lest forskningen og jeg vil si meg uenig.. Tro det eller ei, men det høres ikke ut som om du har vært ute å sett hvordan det fungerer i den private skolen. Greit at forskningen sier en ting, men når du veldig tydelig ser forskjellen på en klasse med 10 elever og en klasse der du har 30, så er ikke jeg i tvil. Jeg har vært lærer på "store" skoler og privatskole og jeg er ikke i tvil.
En lærer som kun har ansvar for 10 elever hver dag vil få mer tid på hver elev.. Igjen: dette er matematikk!

Tro det eller ei, men jeg stoler mer på den største internasjonale forskningen som er gjort enn dine erfaringer...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jada.. Jeg har lest forskningen og jeg vil si meg uenig.. Tro det eller ei, men det høres ikke ut som om du har vært ute å sett hvordan det fungerer i den private skolen. Greit at forskningen sier en ting, men når du veldig tydelig ser forskjellen på en klasse med 10 elever og en klasse der du har 30, så er ikke jeg i tvil. Jeg har vært lærer på "store" skoler og privatskole og jeg er ikke i tvil.
En lærer som kun har ansvar for 10 elever hver dag vil få mer tid på hver elev.. Igjen: dette er matematikk!

Tro det eller ei, men jeg stoler mer på den største internasjonale forskningen som er gjort enn dine erfaringer...

Ja, men det må du bare gjøre! [;)]

Takk[:D] Jeg er ikke i tvil om at du har gode erfaringer fra din arbeidssituasjon. Men jeg har prøvd å se ting i et litt mer generelt perspektiv. At det noen ganger er det beste for noen barn å gå i privatskole, det tror jeg på. Men jeg synes i alle fall at man kan få tilgang til informasjonen før man tar et slikt valg, og så heller ta valget fullt infomrert[:)]

Back
Topp