Jeg leverte lista dagen ved første mens i april og hadde et uttak med en donor da, så hadde jeg runde to i august og jeg spurte om jeg skulle levere ny donor liste eller fylle på fordi jeg så da at en var tom og de hadde sagt at de skulle bruke en annen donor enn ved første uttak. De sa det ikke var nødvendig og bekreftet flere ganger at hvis de ikke kunne bruke en av de to så skulle de si ifra så jeg kunne sette opp tre nye. Hørte ingenting og antok at de hadde brukt en av de. Sønnen min lignet også så sykt på han ene så jeg var helt sikker, helt til en som bor 100 meter unna meg og som gikk i samme barnehage mente hun hadde brukt akkurat den donoren. Så da gentestet vi barna i troen om at de var halvsøsken, men det var de ikke. I og med at sønnen min var så lik var jeg overbevist om at hun hadde tatt feil.Hva!?!? De sa at de skal ha GODE grunner for å gjøre dette!!! Hvor lenge før bestilling av sæden leverte du ønskelista? Og hvordan fikk du vite at de ikke valgte fra den? Til meg sa de at det verken bekrefter eller avkrefter dette.
Jeg synes behandlingen av folk som trenger donor er helt hårreisende i Norge! Få flere barn sier Erna, men umyndiggjør dem som prøver!
Så startet jeg søskenforsøk nå i høst og ba klinikken sette meg på venteliste for donoren de hadde brukt da den donoren jeg trodde de hadde brukt OG de to andre også var tomme. Fikk beskjed om at donoren ikke var tom og da bekreftet de at de hadde brukt en annen en de tre fra lista! Så ble jeg superstressa og sa «nå vet jeg jo ikke at sønnen min er dansk engang!!» haha, men da fikk jeg basisinfo, hårfarge, etnisitet, ca høyde og øyenfarge!