Privatklinikk i Oslo-området

fix

Flørter med forumet
Vet dette spørsmålet ofte kommer opp, men håper noen gidder å svare her likevel.

Trenger anbefalinger til privat klinikk i Oslo-området ❤️

Har vært igjennom en runde på riksen/ous som vi veldig gjerne skulle vært foruten. Vi ønsker ikke å fortsette der om vi hadde fått betalt for det.

Har nettopp fått bekreftet klinisk graviditet etter fryseforsøk. Nå prøver vi å finne ut hvilken privat klinikk vi skal velge. Sædprøver og mine hormonprøver er visstnok veldig bra (eller "var", vi må ta nye da det snsrt er 2 år siden sist), men jeg har mye arrvev, sammenvoksninger og muligens væske i eggleder som mest sannsynlig er grunnen til problemene våre.

Dere som har gått og går privat; Ville dere anbefalt deres klinikk? Og hvilken klinikk er det? ❤️

Veldig takknemlig for alle svar

Jeg har bare erfaring fra Medicus, og min erfaring derfra er ganske blandet. Opplevde veldig å være på samlebånd der, lite individuelle vurderinger, leger som ikke husker meg fra gang til gang, og masse «vet ikke» svar fra sykepleierene. Siste runde hvor jeg også ble gravid hadde jeg en annen opplevelse, men da var jeg også veldig tydelig med dem før jeg startet. At jeg ønsket samme lege ved hver konsultasjon, krevde individuelle vurdering av medisiner, tid for egguttak etc, stilte masse spørsmål til lege som jeg krevde å få svar på og hadde samtale med sjefsembryologen - som er helt fantastisk. Så den runden ble bra.

Jeg har bare erfaring fra Medicus, og min erfaring derfra er ganske blandet. Opplevde veldig å være på samlebånd der, lite individuelle vurderinger, leger som ikke husker meg fra gang til gang, og masse «vet ikke» svar fra sykepleierene. Siste runde hvor jeg også ble gravid hadde jeg en annen opplevelse, men da var jeg også veldig tydelig med dem før jeg startet. At jeg ønsket samme lege ved hver konsultasjon, krevde individuelle vurdering av medisiner, tid for egguttak etc, stilte masse spørsmål til lege som jeg krevde å få svar på og hadde samtale med sjefsembryologen - som er helt fantastisk. Så den runden ble bra.
Takk for at du deler :Heartpink Det skal jeg ta med meg om det skulle bli Medicus.

Vet dette spørsmålet ofte kommer opp, men håper noen gidder å svare her likevel.

Har vært igjennom en runde på riksen/ous som vi veldig gjerne skulle vært foruten. Vi ønsker ikke å fortsette der om vi hadde fått betalt for det.

Har nettopp fått bekreftet klinisk graviditet etter fryseforsøk. Nå prøver vi å finne ut hvilken privat klinikk vi skal velge. Sædprøver og mine hormonprøver er visstnok veldig bra (eller "var", vi må ta nye da det snsrt er 2 år siden sist), men jeg har mye arrvev, sammenvoksninger og muligens væske i eggleder som mest sannsynlig er grunnen til problemene våre.

Dere som har gått og går privat; Ville dere anbefalt deres klinikk? Og hvilken klinikk er det? ❤️

Har bare erfaring fra Hausken, men det skal sies at vi var utrolig heldige og ble gravid på første fersk-forsøket da vi gikk privat etter ett forsøk offentlig, så kan jo være at noen som har prøvd i lengre tid hos Hausken har dårligere erfaring enn vi har.

Men min erfaring med Hausken Oslo var god, vi hadde samme lege hver gang, fikk time kjapt og de var fleksible mtp oppstart av medisiner og hva som passet oss, og jeg opplevde dem som tilgjengelige når jeg hadde spørsmål underveis.

Vet ikke hvordan de er hvis man har et vanskeligere forløp som krever med utenfor-boksen-tenking, for det var det ikke behov for for vår del. Men ut fra vår (tross alt) begrensede erfaring hadde jeg en god opplevelse der.

Masse lykke til i valget, håper dere finner en klinikk som dere stoler på og gir dere både en større følelse av trygghet enn hva riksen har gjort, og ikke minst at dere lykkes privat! Har lest historien din og føler virkelig med deg med det dere har vært gjennom på riksen :Heartpink

Har bare erfaring fra Hausken, men det skal sies at vi var utrolig heldige og ble gravid på første fersk-forsøket da vi gikk privat etter ett forsøk offentlig, så kan jo være at noen som har prøvd i lengre tid hos Hausken har dårligere erfaring enn vi har.

Men min erfaring med Hausken Oslo var god, vi hadde samme lege hver gang, fikk time kjapt og de var fleksible mtp oppstart av medisiner og hva som passet oss, og jeg opplevde dem som tilgjengelige når jeg hadde spørsmål underveis.

Vet ikke hvordan de er hvis man har et vanskeligere forløp som krever med utenfor-boksen-tenking, for det var det ikke behov for for vår del. Men ut fra vår (tross alt) begrensede erfaring hadde jeg en god opplevelse der.

Masse lykke til i valget, håper dere finner en klinikk som dere stoler på og gir dere både en større følelse av trygghet enn hva riksen har gjort, og ikke minst at dere lykkes privat! Har lest historien din og føler virkelig med deg med det dere har vært gjennom på riksen :Heartpink
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare og dele din erfaring :Heartpink

Jeg spurte i facebookgruppen også og det virker som det er Medicus og Hausken folk anbefaler. Jeg skal ringe begge to i morgen.

Takk for så gode ord fine deg :Heartpink

Har hørt veldig mye bra om Spiren, har et par venninner som er superfornøyde med dem. Synes personlig Hausken bører preg av at de har for mange pasienter og at det oppleves som samlebånd. Medisinsk er de nok flinke, men kanskje ikke så gode på pasientkontakt.

Hei! beklager at jeg kaprer tråden din, ville bare spørre det med sammenvoksninger osv. Jeg har set også (på høyre side oppdaget etter HSG). Hvordan oppdaget du det? Og har du tenkt å...jah, gjøre noe med det?

Jeg har vært hos Livio. Har egentlig hatt ganske grei erfaring med dem. Sykepleierne har vært hyggelige, men har hatt litt dårlig kjemi med legen. Hun bærer preg av å være litt på autopilot, og at man føler hun ikke er helt til stede, men litt for generell på en måte. Mulig de andre legene er bedre.
Bortsett fra det har vi fått raskt time, og ultralyder og uttak har klaffet ganske greit.

Informasjon om forløpet, medisiner etc har vært noe begrenset utover det man har kunnet lese seg opp på nettsiden deres, men der kunne vi nok vært litt mer proaktive selv også.
Det kommer vi definitivt til å være på uttak nr 2.

Vi valgte dem rett og slett fordi de var pitte litt billigere enn Medicus. Men vet ikke om det stemmer lenger.

Hei! beklager at jeg kaprer tråden din, ville bare spørre det med sammenvoksninger osv. Jeg har set også (på høyre side oppdaget etter HSG). Hvordan oppdaget du det? Og har du tenkt å...jah, gjøre noe med det?
Jeg har crohns og da jeg var 19, og så gikk det hull på tarmen og jeg ble liggende ubehandlet på sykehus i 24 timer med mage og tarminnhold i buken. Det "etset" også nedover på eggledere. Endte i sepsis, bukhinnebetennelse, lungekollaps og hjertestans. Ble fløyet til riksen, ble gjenopplivet i helikopteret og hasteoperert. (Prøvde å gjøre en lang historie kort)

Så jeg fikk beskjed om dette for mange år siden. Den ene egglederen har grodd seg fast på baksiden av livmor og den "gode" venstre mente de var væskefylt da de så den under uttaket sist. Ble forsøkt operert, men de gjorde bare alt verre (lagde rifter i tarm om måtte bruke 3-4timer på å rydde opp.) Kirurgen måtte avbryte før han idet hele tatt så egglederen jeg var der før å fjerne.. har fått beskjed om at jeg ikke kan ha en operasjonen til om det ikke er livstruende. Så egglederen blir..

etter operasjonen jeg aldri skulle hatt i utgangspunktet så fikk vi plutselig beskjed om at de også kunne tappe væsken, om den lekker ut I livmor, rett før innsett..

Jeg har blanda erfaringer med Medicus i Oslo. De er veldig hyggelige, og jeg føler meg alltid lyttet til. Men i starten var det litt samlebånd. Når jeg begynte å kreve litt mer individuell oppfølging har de levert på det føler jeg. Hver gang jeg har sagt ifra om noe har jeg blitt lyttet til, men jeg må si ifra. Hvis ikke er det ikke sikkert at de har tenkt på det. Nå som jeg er flinkere til det selv føler jeg at det går bedre. Hvis jeg ønsker en samtale får jeg alltid det, så det er positivt. Men det er nok viktig å være veldig involvert i egen prosess, og tydelig på egne behov. Når det er sagt så tror jeg virkelig det gjelder alle klinikker så det som til slutt har vært viktig for meg er hvordan jeg har blitt møtt når jeg har bedt om mer informasjon og vært tydelig på mine behov. Og de har alltid møtt meg på en god måte når jeg har gjort det.

Jeg har gått til Livio i Oslo. Jeg valgte de spesifikt fordi de har egen sædbank og at jeg ikke ønsket å bruke dansk donor. En venninne hadde også vært der og var fornøyd. Alt i alt fornøyde med de og ville valgt de igjen. Positiv opplevelse med alle jeg har møtt der og ble godt ivaretatt ved uttak og innsett. Det eneste jeg kan trekke frem er at jeg synes kanskje den aller første samtalen bar preg av hastverk, men det handlet nok likeså mye om at jeg var usikker og ville høre om alle alternativer, når de kun hadde satt av tid til å snakke om IVF :-)

Vi er veldig fornøyde med Hausken, men er kanskje litt "biased" fordi vi har fått et barn med deres hjelp. Skulle gjerne sett legene deres sette av litt mer tid til førstegangsprøvere, spesielt for å sikre at forventningene er realistiske, men er samtidig storfornøyd med informasjon og oppfølging fra sykepleier i portalen deres. Tenker gå tilbake dit for neste runde.

Jeg har gått til Livio i Oslo. Jeg valgte de spesifikt fordi de har egen sædbank og at jeg ikke ønsket å bruke dansk donor. En venninne hadde også vært der og var fornøyd. Alt i alt fornøyde med de og ville valgt de igjen. Positiv opplevelse med alle jeg har møtt der og ble godt ivaretatt ved uttak og innsett. Det eneste jeg kan trekke frem er at jeg synes kanskje den aller første samtalen bar preg av hastverk, men det handlet nok likeså mye om at jeg var usikker og ville høre om alle alternativer, når de kun hadde satt av tid til å snakke om IVF :-)
Oi! Det visste jeg ikke, at de hadde egen sædbank. Betyr det at det kun er norske donorer som blir behandlet innenfor norsk lov (med tanke på antall familier som kan bli brukt). Og er det Livio som nå er blitt Aleris? Eller er det en annen?

Fikk dere velge donor selv (f.eks sette 3stk på en liste)? Hvordan valgte de donor? Hvor stort er utvalget der?

Fikk dere velge donor selv (f.eks sette 3stk på en liste)? Hvordan valgte de donor? Hvor stort er utvalget der?
Jeg tror også det bare er Medicus som lar deg sette opp en ønskeliste (de garanterer jo ikke at det blir en av de, men sannsynligheten er jo veldig stor).

Jeg tror også det bare er Medicus som lar deg sette opp en ønskeliste (de garanterer jo ikke at det blir en av de, men sannsynligheten er jo veldig stor).
På meg valgte de en helt annen! Ganske drøyt egentlig. Jeg ga også beskjed om at jeg ville sette opp nye dersom de av en eller annen grunn ikke kunne velge fra lista. Eneste grunnen til at jeg valgte Medicus var for å ha litt kontroll på donor..

På meg valgte de en helt annen! Ganske drøyt egentlig. Jeg ga også beskjed om at jeg ville sette opp nye dersom de av en eller annen grunn ikke kunne velge fra lista. Eneste grunnen til at jeg valgte Medicus var for å ha litt kontroll på donor..
Hva!?!? De sa at de skal ha GODE grunner for å gjøre dette!!! Hvor lenge før bestilling av sæden leverte du ønskelista? Og hvordan fikk du vite at de ikke valgte fra den? Til meg sa de at det verken bekrefter eller avkrefter dette.

Jeg synes behandlingen av folk som trenger donor er helt hårreisende i Norge! Få flere barn sier Erna, men umyndiggjør dem som prøver!

Oi! Det var rart! De har også sagt til meg at det skal være veldig god grunn for å ikke velge en på ønskelista. Når jeg hadde satte opp donor med feil motility så fikk jeg mulighet til å bytte, og de ga meg også beskjed ved tredje uttak at to av donorene ikke hadde mer igjen hos sædbanken. Så da fikk jeg også sette opp nye.

Back
Topp