Privat

ventepus

Glad i forumet
Assistert-jentene
Dette er nok en; hvor gå privat - tråd. Jeg bryr meg pent lite om at jeg får samme behandler, eller å bli behandlet med silkehansker :woot: jeg ønsker en proaktiv klinikk, som ikke bruker flere runder på å teste metoder jeg allerede har vært gjennom. Finnes det en slik klinikk i Oslo, eller er man nødt til å reise utenlands?
 
Er du villig til å reise til Trondheim, så anbefaler jeg Spiren. Vi fikk vårt ønskebarn der, etter å ha gått hele samlebåndet offentlig.
 
Dette er nok en; hvor gå privat - tråd. Jeg bryr meg pent lite om at jeg får samme behandler, eller å bli behandlet med silkehansker :woot: jeg ønsker en proaktiv klinikk, som ikke bruker flere runder på å teste metoder jeg allerede har vært gjennom. Finnes det en slik klinikk i Oslo, eller er man nødt til å reise utenlands?
Anbefaler deg å ta en samtale med flere av klinikkene å høre hva de tenker. Det endte jeg opp med å gjøre å det ble derfor en tur til DK for oss.. :)
 
Synes du ikke det er mye styr med all reisingen?
Nei igrunn ikke. Det er bare litt planlegging for vår del. :) For innsett er det en dag t/r med larvik-hirtsharls ferja. En del venting blir det jo.. men de har vært veldig allright å imøtekommende iforhold til tidspunkt for innsett osv. :) Jeg har jo gyn i Oslo som ordner alt av resepter og undersøkelser.
 
Jeg så nettopp at c medical på Majorstua har assisted hatching. Kan ikke finne noe om det andre steder. Er det unikt for dem, eller oppføres det ofte ikke på hjemmesider?:rolleyes: jeg har ringt rundt, men ingen svarero_O
 
Jeg så nettopp at c medical på Majorstua har assisted hatching. Kan ikke finne noe om det andre steder. Er det unikt for dem, eller oppføres det ofte ikke på hjemmesider?:rolleyes: jeg har ringt rundt, men ingen svarero_O
Er ikke så mange i Norge som gjør det.. det er jo en litt sånn omdiskutert greie da det er vanskelig å dokumentere da det er så mange parametere som spiller inn
 
Jeg tror du vil få mange forskjellige svar.... jeg personlig var ikke fornøyd med spiren, men hadde vi lykkes hadde jeg sikkert vært fornøyd. Noen som får det de ønsker er nok generelt mer fornøyd enn den pasienten som går tomhendt hjem.
Vi vurderte hausken og medicus også, av de fikk jeg beet inntrykk av spiren. Nå er jeg hos medicus og en ting jeg synes absolutt er bedre der enn kontra spiren, er et nødnummer du kan ringe ved behov. En gang måtte jeg få dr dropin til å skrive ut resept på ovitrelle en lørdag, fordi spiren var stengt og det var ingen måte å komme i kontakt med de. Uttak mandag og jeg stressa som en gal. Ikke minst da de lot meg gå for lenge før uttak. Låg an til 19 ut, fikk ut 7 eller noe of bare to befruktet, men med dårlig kvalitet fordi eggene var overmoden... ikke var de ydmyk over feilen i ettertid engang.

Hausken fikk vi ikke godt inntrykk av. Lang ventetid og rigid mtp oppmøte når timene kunne gjennomføres via telefon fks (bor 10 timer unna.)

Tror egentlig alle klinikkene har noe positivt og noe negativt. Dersom du ser etter noen som er medisinsk progressiv, vil jeg ikke anbefale spiren. De er nøye på at alt skal kunne være dokumentert og forsket på.
 
Var nettopp på helsesjekk hos Medicus i Oslo. Fikk et godt inntrykk av de :)
Da vi ringte, så virket det som om det var lang ventetid, men da vi var der denne uka, så fikk vi beskjed om at vi kan starte opp med en gang :D
Vi blir å vente en mnd, og tenkte å begynne i overgangen april/mai :)
 
Hos C medical jobber folk med lite erfaring og som kun har jobbet offentlig frem til nå fant jeg ut etter litt research…
Det gjelder dessverre mange steder.. da jeg var hos Hausken var det veldig gjennomtrekk av leger- hvor flere kom fra det offentlige og ikke nødvendigvis har drevet direkte med IVF før. Så det gjelder å finne det stedet en føler seg best ivaretatt. Men det er virkelig ikke enkelt- mange valg man skal ta i denne prosessen. <3
 
Back
Topp