Privat ultralyd

Padawan

Flørter med forumet
Marsmagi 2025
No skal alle få ultralyd rundt veke 12 og veke 18, men er det nokon andre som fortsatt vil gå til privat UL?

Vi var sist i veke 6 og 11. I veke 6 fordi eg ville sjå hjarteslag og i veke 11 fordi eg ville vere sikker på at alt såg bra ut før vi skulle fortelle vener (skulle samlast før den offentlege UL).

Eg tenkjer å ta privat igjen i veke 6/7 for å sjå hjarteslag.
 
Jeg har time til TUL den 19 februar. Da er jeg ca 6+5! Føler jeg må ha en tidlig for å bekrefte svangerskapet, og hjerteslag. Frem til uke 11-14 er for lenge å vente syns jeg hehe..
 
Hadde tidlig ul uke 7 og 8 offentlig, skal på UL nå fredag 1 mars 13+1 - kjenner jeg gru gleder meg har ikke vært på UL siden 30 januar da. :Heartred

Personlig hadde jeg gått privat hadde det ikke vært for at jeg får tett oppfølging i det offentlige grunnet sykdom og historikk :):Heartred
 
Har pleid å vært i uke 6 for å bekrefte hjerteslag. Nå skal jeg uansett inn på fertilitetsklinikken når jeg er 5+5, også regner jeg med at de tar meg inn igjen etter 1-2 uker. SKAL se at alt er ok før påska :angelic:
 
Jeg kommer til å ha en for å bekrefte hjerteslag i uke 7, og så tar jeg nok enda en i uke 10.
Hadde en MA hvor fosteret hadde dødd noen dager etter tul hvor vi så hjertet, så jeg tror nok ikke jeg klarer å vente helt til fosterdiagnostikken! :)
 
Er det slik nå at alle får tilbud om ultralyd i uke 11-14 nå? Mener vi var på første innkalling i uke 17-18 tror jeg, men husker ikke helt eksakt!
 
Er det slik nå at alle får tilbud om ultralyd i uke 11-14 nå? Mener vi var på første innkalling i uke 17-18 tror jeg, men husker ikke helt eksakt!
Tror det er sånn det skal fungere, men ikke sikkert at alle sykehus har fått det på plass enda.
 
Har lekt med tanken på tidlig ultralyd, jeg vet det er litt falsk trygghet, men siden jeg mistet i uke 5 sist så føles det betryggende å se om det er liv der tidlig før første legetime i uke 8. Jeg er i uke 6, 5+4 i dag, hvor tidlig kan jeg bestille time? Noen erfaring fra noen som har hørt hjertelyd tidlig?
 
Hatt tidlig i uke 8+ med de to fra før. Skulle ikke ha nå men hadde så dårlig magefølelse. Så tok en 9+ likevel. Så er det de offentlige igjen. Koster jo en formue. Så prøver å ikke bruke mer penger enn nødvendig på slikt. Men for psyken var det verdt det.
 
Jeg tar en i uke 7, en i uke 11/12 og så den ordinære når jeg får tid til den :)
 
Nå fikk jeg innkalling til «tidlig ultralyd», trodde det var snakk om i uke 7-8 eller noe for å se at ting er ok hittil, men fikk ikke før jeg er i uke 12.. merkelig syns jeg :p
 
Nå fikk jeg innkalling til «tidlig ultralyd», trodde det var snakk om i uke 7-8 eller noe for å se at ting er ok hittil, men fikk ikke før jeg er i uke 12.. merkelig syns jeg :p
Den skal jo være mellom 11 og 13 så det er helt riktig det :)
 
Ja, men i følge fastlegen min så var det for å se om ting var i orden tidlig pga 3 tidligere SA og blødninger/kramper..
Da har han sikkert brukt feil uttrykk i henvisningen, slik at de oppfattet det som en tidlig ultralyd (som per definisjon er i 11-13). Ring dem og si at det var tiltenkt en undersøkelse i uke 7 for å vurdere om det er en klinisk graviditet.
 
Skal på privat tidlig UL 21. mars. :love7 7+4 menstermin. Tror eggløsning var senere enn antatt akkurat den mnd. Kan gynekologen sette termindato så tidlig? Tror jeg er ca en uke mindre på vei, altså 6+4 da.
 
Back
Topp