Privat ultralyd før oul?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Da har jeg fått innkallelse til oul. :-)
Tre ukers tid til, så blir jo faktisk før jordmortimen min. :-)

Men... Lurer på om jeg skal ta en privat til uken. For eldre søsken får jo ikke være med på oul.
Hadde vært kos om eldste kunne se også. Og jordmoren er flink til å se kjønn tdlig.
Men, så er det jo bare tre uker til oul, så vet ikke om vi burde bruke penger på det da. Heller ta 3D litt senere.
Er så usikker.

Hva ville dere gjort?

Da har jeg fått innkallelse til oul. :-)
Tre ukers tid til, så blir jo faktisk før jordmortimen min. :-)

Men... Lurer på om jeg skal ta en privat til uken. For eldre søsken får jo ikke være med på oul.
Hadde vært kos om eldste kunne se også. Og jordmoren er flink til å se kjønn tdlig.
Men, så er det jo bare tre uker til oul, så vet ikke om vi burde bruke penger på det da. Heller ta 3D litt senere.
Er så usikker.

Hva ville dere gjort?

Har enda ikke vært på UL jeg og skal på OUL om en uke.. jeg ville nok ventet.. tenker kanskje å ta en 3d litt senere (spes hvis de ikke ser kjønn på oul)..

Jeg tror ikke jeg ville tatt mes søsken uansett, i tilfelle jordmor/gynekolog blir bekymret for noe under undersøkelsen. Men mes førstemann fikk vi dvd opptak av undersøkelsen, så foreldrene våre fikke se mangfoldige minutter med ul video. Heldige de ;-)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Jeg tror ikke jeg ville tatt mes søsken uansett, i tilfelle jordmor/gynekolog blir bekymret for noe under undersøkelsen. Men mes førstemann fikk vi dvd opptak av undersøkelsen, så foreldrene våre fikke se mangfoldige minutter med ul video. Heldige de ;-)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
Så herlig med dvd! :-)
Så dere at babyen beveget seg da, eller var det kun mange stillbilder i rask visning?

Jeg har allerede hatt en tidlig ultralyd, for å se svangerskapslengden. Da så alt bra ut! :-)
Jordmoren har utdanning fra fostermedisin/diagnostikk, og hun fortalte at det ikke var noe problem å ta med storesøsken. Så rart at hun ikke frarådet det...

Man skjønner jo ikke så mye ut ifra de bildene, og det ville bare vært for å å få en rask titt, og fått "voksenpraten" på tomannshånd når søsken var gått ut av rommet. Men da får jeg tenke meg litt om her. :-)
Det går jo bra med å vise bilder etterpå også! :-)

Jeg ville ikke hatt med søsken på ultralydene. Heller bare vist de bildene. Det er jo en grunn til at de anbefaler at man ikke har de med :)
Jeg fikk høre at det ikke var noe problem. Men på oul var det ikke lov.
Om jeg ikke allerede hadde hatt en tidlig ultralyd hvor alt så bra ut, hadde jeg nok ikke vurdert det engang.
Men det er kanskje greit å ikke ta med.

Ville du tatt en ultralyd (uten søsken da), tre uker før oul?

Jeg fikk høre at det ikke var noe problem. Men på oul var det ikke lov.
Om jeg ikke allerede hadde hatt en tidlig ultralyd hvor alt så bra ut, hadde jeg nok ikke vurdert det engang.
Men det er kanskje greit å ikke ta med.

Ville du tatt en ultralyd (uten søsken da), tre uker før oul?

Jeg vil vel tro at mange vurderer det sånn at søsken ikke burde være med i tilfelle man skulle oppdage noe som ikke er som det skal.

Men du har vært på tidlig ultralyd? :) Da tror jeg allikevel jeg ville droppet denne ultralyden, skrudd på tålmodighet (som jeg sliter med, to uker igjen til min oul), og heller vurdert en 3D senere :)

Så herlig med dvd! :-)
Så dere at babyen beveget seg da, eller var det kun mange stillbilder i rask visning?

Jeg har allerede hatt en tidlig ultralyd, for å se svangerskapslengden. Da så alt bra ut! :-)
Jordmoren har utdanning fra fostermedisin/diagnostikk, og hun fortalte at det ikke var noe problem å ta med storesøsken. Så rart at hun ikke frarådet det...

Man skjønner jo ikke så mye ut ifra de bildene, og det ville bare vært for å å få en rask titt, og fått "voksenpraten" på tomannshånd når søsken var gått ut av rommet. Men da får jeg tenke meg litt om her. :-)
Det går jo bra med å vise bilder etterpå også! :-)
Det var faktisk opptak av hele undersøkelsen, men selvsagt uten gynekologen sine forklaringer. Så bortsett fra noen få ganger når hele babyen viste, så var det jo mye som ikke er forståelige for oss folk flest [emoji14]

Men om jordmor har sagt det er ok med barna til stede så er det sikkert bare å kjøre på. Hun har sikkert erfaring med det da :-) Min tre-åring var dødlig fornærmet over at hun ikke fikk være med til sykepleieren å ta bilder av babyen i magen [emoji6] (men hun hadde uansett vært for liten for en slik løsning som du tenker på)

Tror jeg ville ventet til et senere tidspunkt, om jordmor har sagt at det var greit å ta med søsken. Etter OUL vet dere at alt er i orden, og babyen blir jo mer og mer lik en "ordentlig" baby jo nærmere fødsel man kommer. Sånn med tanke på at eldre søsken skal få noe ut av det.

Det var faktisk opptak av hele undersøkelsen, men selvsagt uten gynekologen sine forklaringer. Så bortsett fra noen få ganger når hele babyen viste, så var det jo mye som ikke er forståelige for oss folk flest [emoji14]

Men om jordmor har sagt det er ok med barna til stede så er det sikkert bare å kjøre på. Hun har sikkert erfaring med det da :) Min tre-åring var dødlig fornærmet over at hun ikke fikk være med til sykepleieren å ta bilder av babyen i magen [emoji6] (men hun hadde uansett vært for liten for en slik løsning som du tenker på)
Så utrolig fint med et sånt opptak! :-)
Det hørtes jo veldig bra ut, og da er det jo ikke noe behov for å ha med søsken osv.
Min vil også gjerne se, men er mye eldre enn din.
Men.... Ble litt usikker her nå. Kanskje like greit å vite.
Bare spørs på tålmodigheten min. :-)

Jeg vil vel tro at mange vurderer det sånn at søsken ikke burde være med i tilfelle man skulle oppdage noe som ikke er som det skal.

Men du har vært på tidlig ultralyd? :) Da tror jeg allikevel jeg ville droppet denne ultralyden, skrudd på tålmodighet (som jeg sliter med, to uker igjen til min oul), og heller vurdert en 3D senere :)
Tålmodighet... Hva er det?
Nå har jeg "gått glipp av" de 12 første ukene, uten å vite, så vil jo ha mest mulig "utbytte" av den resterende tiden. Ti hi! :-)

Har enda ikke vært på UL jeg og skal på OUL om en uke.. jeg ville nok ventet.. tenker kanskje å ta en 3d litt senere (spes hvis de ikke ser kjønn på oul)..
Tålmodig du er! :-)

Back
Topp