Privat ul

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Forrige svangerskap hadde jeg kun oul. Nå hadde jeg to veldig tidlig og en nå i uke 12. Jeg må si jeg var imponert over den ultralyden vi var på i går. Møtte en fantastisk gynekolog og fikk nesten en hel time hos henne. Hun sjekket og målte babyen fra topp til tå, målte livmorhalsen og sjekket eggstokker osv. Hun tok seg kjempe god tid til å sjekke for eventuelle avvik hos babyen, alt fra hjerne, hjerte, blære, scannet bevegelser og så etter kromosomavvik. Hun pratet også om tidligere fødsel, risikomomenter som gjaldt mitt svangerskap osv. Vi fikk med oss 15 bilder fra alle mulige vinkler når vi dro. Min oul forrige gang var ikke i nærheten av dette. Så lurer på om det er et skille på privat kontra oul på sykehuset? Andre som har samme erfaring?

Jeg har litt blandet erfaring både når det gjelder privat UL og UL på sykehus, det er veldig personavhengig. Generelt vil jeg vel si at jeg har møtt teknisk flinkest folk på sykehus, men de private har vært veldig "kundevennlige" og flinke nok. Jeg har vært nøye med hvem jeg har gått til privat da, noen av de som holder på med privat UL for gravide driver jo ren underholdning, de er ikke kvalifisert i det hele tatt.

Hvor holdt denne private til Siljemor_82? Vi har på privat i uke 7. Alt fra håndhilsing til vi var ute tok 15 min.

Vi var hos Gynekologklinikken i Drammen hos en irsk dame. Hun var så utrolig hyggelig, betryggende og dyktig!

Jeg var på privat ultralyd i slutten av uke 11. Betalte 1000 kr og fikk en fantastisk ultralyd, masse informasjon og videoer og bilder på usb. Dette var på Gjøvik. Jeg følte at jeg fikk mer ut av denne ultralyden enn den jeg fikk på sykehuset.

Thumbs up til Majorstuaklinikken. Koster penger nok, men man får valuta for det. Full sjekk av alt som sjekkes kan av fosteret. Var hos dr Trolle sist, denne gangen en annen mann, men vel så dyktig.

Går privat selv og får mye bedre og flere bilder enn ved OUL.. Vil også tro det har med penger å gjøre. Sykehuset bruker ikke alltid 3D heller, men det gjør alltid min gyn..

Back
Topp