priser?

neida blir litt smartere av dette.... jeg har jo aldri vært gravid da (heldigvis) kanskje jeg får samme kuren som angelikca da?!

ja, skjønte at det var timene på privat som kostet mer, men lurte på om vi hadde råd til det...å det kommer jo litt ann på om vi går privat eller på sykehuset.... vil ha noe penger til senere om vi må velge prøverør!
 
ORIGINAL: dagosi

neida blir litt smartere av dette.... jeg har jo aldri vært gravid da (heldigvis) kanskje jeg får samme kuren som angelikca da?!

ja, skjønte at det var timene på privat som kostet mer, men lurte på om vi hadde råd til det...å det kommer jo litt ann på om vi går privat eller på sykehuset.... vil ha noe penger til senere om vi må velge prøverør!

 
 
jeg aner ikke om du får samme kur som henne egentli.. kansje du får det men kansje du får pergo sån som meg og..
 
mann merker ikke så mye til timene mann har nå i lengden egentli vis du får sånn som meg...
 
blir litt med en gang mann betaler men er bare og prioritere det så merker mann det ikke så mye...
 
klem
 
Den første timen var utredningstime/samtale, og også mannen min ble sjekket. Hausken mente at det ikke var vits i å sette meg på pergo, men bare kjøre på med en saftig kur med en gang. Dette kalles vel en mild form for prøverør egentlig. Han tittet på innvendig UL, og mente at pergo ikke var den rette veien å gå. Om det ikke funker med sprøytene, blir det nok inseminering på oss. Det er sprøytene jeg setter som koster penger.
 
ok da kommer lille dumme meg igjen[:D] jeg går på sykehuset hos gyn og går da gratis til timene inntil videre siden jeg har frikort, men han snakka om prøverør, men e skjønte ikke så mye av det dere skreiv der oppe?
ka kosta prøverør? å får man 3 forsøk inkl der? men får man noe dekt? gynekologen snakka om å søke om å få prøverør om det ikke skjedde noe innen 6 mnd no å jeg er redd,,,
dere som har tatt prøverør er ikke dette veldig tøft for psyken? iallfall det jeg har hørt... pluss det er jo en knekk på økonomien[:(]
 
ORIGINAL: summer82

ok da kommer lille dumme meg igjen[:D] jeg går på sykehuset hos gyn og går da gratis til timene inntil videre siden jeg har frikort, men han snakka om prøverør, men e skjønte ikke så mye av det dere skreiv der oppe?
ka kosta prøverør? å får man 3 forsøk inkl der? men får man noe dekt? gynekologen snakka om å søke om å få prøverør om det ikke skjedde noe innen 6 mnd no å jeg er redd,,,
dere som har tatt prøverør er ikke dette veldig tøft for psyken? iallfall det jeg har hørt... pluss det er jo en knekk på økonomien[:(]

 
Man får hjelp økonomisk til tre forsøk. Medisinutgifter som overskrider 15000 får du tilbakebetalt. men du må legge ut. Jeg hadde betalt til sammen 35000 kr før jeg fikk tilbake 20 000 kr.
Går du den private vei må du betale rundt 50 000 kr for tre forsøk + medisinutgiftene. Men venter du til du får plass i det offentlige så betaler du kun et lite beløp for ul og utak og slikt. Ikke MYE det.
 
Det er tøft både physisk og fysisk. Noen reagere veldig på hormonene man får stappet i seg, for andre igjen går det ok. Man kommer faktisk i overgangsalderen, helt sant. Vanlig bivirkninger er hodepine, hetetokter, kvalme osv... Men ikke alle reagerer VELDIG altså! Det er som sagt inviduelt.
Jeg synes det er gått helt ok, gjør det jo med glede igjen[:)]
Det værste er det physiske i rugeperioden, der du går å venter på å få teste. Går å leter etter symptomer osv... Det er ganske tøfft.
 
Men det er uansett verdt det, bare man får den posetive graviditets testen tilslutt. Da er nok alt glemt for min del ihverfall!
Jeg har jo allerde hatt tre forsøk, og skal igang med flere. Hadde jo aldri gjort det hvis det hadde vært FOR plagsomt.
 
Håper jeg var litt til hjelp nå[;)]
 
 
må di nå betale 50 000 kr nå da kate?
 
ORIGINAL: dagosi

må di nå betale 50 000 kr nå da kate?

 
For private forsøk koster det det ja[&:] Da er det tre forsøk da, men uten medisiner.
Så trenger nok fort 100 000 kr hvis man skal gjennføre tre forsøk i det private!
 
Vi gjør det nå ja, siden vi har brukt opp våre tre offentlige, men tar først bar ett. Det koster ca. 25 000 pluss medisiner for ca. 15 000.
 
 
 
Back
Topp