Priser..

Prøverpåsøsken85

Elsker forumet
Er det sånn at alle må gå på medisiner ved ivf? Eller er det sånn at man kanskje slipper unna det? At man ikke trenger mener jeg.. For da blir jo ikke prisen høy heller tenker jeg?

Litt av poenget med ivf er jo å stimulere flere eggposer for å høyne sjangsene for befruktning, så det er egentlig litt bortkasta om du bare får henta ut ett eller to egg.

Du får igjen alle pengene som går over egenandelsgrensen helfo har satt. Usikker på hva den er på nå, men tipper på noe over 18k.

Er det sånn at alle må gå på medisiner ved ivf? Eller er det sånn at man kanskje slipper unna det? At man ikke trenger mener jeg.. For da blir jo ikke prisen høy heller tenker jeg?

Skal man gjennom IVF (befruktning utenfor kroppen) må man ha medisiner, dersom det er det du spør om :) Det er noe varierende hvor mye/lenge man må stimuleres, om man har lang eller kort protokoll, hvilke typer medisiner/ulike priser på medikamentene osv. Mitt inntrykk er at man aldri kommer billig ut av det, men når man har passert rundt 17 500 i medisinutgifter får man resten dekket.

Inseminasjonsbehandling AIH/AID kan sikkert gjøres uten medisiner, uten at jeg vet helt sikkert. De som forsøker lav hormonstimulering i form av tabletter og slikt, kan kanskje få det en del billigere også, men vet ikke så mye om det heller, men det er ikke IVF.

Skal man gjennom IVF (befruktning utenfor kroppen) må man ha medisiner, dersom det er det du spør om :) Det er noe varierende hvor mye/lenge man må stimuleres, om man har lang eller kort protokoll, hvilke typer medisiner/ulike priser på medikamentene osv. Mitt inntrykk er at man aldri kommer billig ut av det, men når man har passert rundt 17 500 i medisinutgifter får man resten dekket.

Inseminasjonsbehandling AIH/AID kan sikkert gjøres uten medisiner, uten at jeg vet helt sikkert. De som forsøker lav hormonstimulering i form av tabletter og slikt, kan kanskje få det en del billigere også, men vet ikke så mye om det heller, men det er ikke IVF.

18 067,- er egenandelen på pr 2020 :)

Men sånn totalt sett med medisiner og alt, hva pleier det å ligge på? I tillegg til de 18 000 man betaler selv.
Har hatt 3 forsøk selv. 1 kostet ca 10k i medisiner, 2 lå på rundt 12k og det siste nå var på 14k :p så kommer egenandelen på sykehuset også i tillegg da, men den var vel på rundt 800kr om jeg husker riktig:)
Tar du privat forsøk så koster 1 forsøk (uten medisinene) 36k :) kommer veldig ann på hvilke medisiner, hvor lenge du må gå på hva og hvor mye :)

Mine ligger på 20.000,- per stk. Og innsett 1500,- pluss alle gyn timene. Et forsøk Var vell 25.000,-. Men jeg har heftige doser, så er ikke vanlig.

Gikk privat. Kjøpte 3pk med icsi for 75 tusen og brukte totalt rundt 34 tusen i medisiner fordelt jevnt på de tre forsøkene. Med andre ord 15 tusen av egen lomme på medisiner.

3 pk var en sjanse vi tok ettersom vi ikke ville fått refundert noe hvis spiren satt på første eller andre forsøk. Vi brukte alle 3 forsøkene, så det lønte seg for oss da.

Jeg har hittils betalt rundt 15 tusen for medisiner og ett innsett. Har hatt kort protokoll og ble gravid på første forsøk, :)

Takk for svar. Så det er ikke sånn at absolutt alle kommer over grensa på 18000 da.
Mannen har levert sædprøve idag så venter bare på ny time på sykehuset for å sende henvisning.

Takk for svar. Så det er ikke sånn at absolutt alle kommer over grensa på 18000 da.
Mannen har levert sædprøve idag så venter bare på ny time på sykehuset for å sende henvisning.

Om du trenger mer enn ett forsøk så er sjangsen stor for at du kommer over grensa og får noe penger tilbake. Det er 18000 for alle tre forsøkene, ikke for hvert individuelle.

Jeg betalte 16k for første, og da var egenandelen 17k og noe. Så jeg fikk tilbake alt over de 1300kr jeg hadde til overs fra egenandelen på forsøk nr.2. Og fikk tilbake alt jeg betalte på forsøk nummer 3.

Lykke til med resultatene av prøven. Håper dere for et positivt svar :)

Jeg måtte bare ut med 7000 kr i medisiner for mitt første vellykkede forsøk, så trenger ikke bli så mye heller, men det er nok veldig forskjellig fra person til person og selvsagt hvor mange forsøk man trenger :) lykke til!

Jeg har akkurat hatt innsett i mitt første IVF-forsøk. Brukte kun 8000 kr på medisiner. Hvor høy dose du trenger regner de ut ved å se på blodprøveverdier, historikk og syklus osv. Så absolutt ikke alle som bruker 18.000 per forsøk. Vi gikk privat da, så det gikk med 37.700 der og! Veldig verdt det for oss, ville gjort det samme igjen om jeg skulle valgt på nytt!

Jeg har gått privat, og da har forsøkene inkludert medisiner kostet ca 50.000kr. 10-12000kr i medisiner.

Ok er bare så spent på alt sammen. Og veldig spent på om vi blir godkjent og. Når lønner det seg å bestille vandel attest? Burde man bestille det nå?

Den skal vel inn med henvisningen tror jeg? Så om dere venter på time for å ordne henvisning, så kan det lønne seg å ha den klar :) Tilhører dere OUS? Da lønner det seg også å fikse det egenerklæringsskjemaet i samme slengen.

Den skal vel inn med henvisningen tror jeg? Så om dere venter på time for å ordne henvisning, så kan det lønne seg å ha den klar :) Tilhører dere OUS? Da lønner det seg også å fikse det egenerklæringsskjemaet i samme slengen.
Tilhører Elverum men siden de ikke driver med ivf der så blir vi nok henvist til Ullevål. Egenerklæring? Hva er det? Får vi ikke alt sånn på sykehuset?

Tilhører Elverum men siden de ikke driver med ivf der så blir vi nok henvist til Ullevål. Egenerklæring? Hva er det? Får vi ikke alt sånn på sykehuset?

Det er ganske nytt i likhet med vandelsattesten. Så det er ikke sikkert de vet om at det skal legges ved. Vet ikke hvor streng de er på at det må legges ved, men det kan potensielt forlenge ventetiden litt om den ikke blir vedlagt søknaden og de må be om den i etterkant.

https://oslo-universitetssykehus.no...ksjonsmedisinsk-avdeling#for-henvisende-leger

Den ligger hvertfall på kvinneklinikken sine sider :)

Back
Topp