Pris på julegaver til barna...

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Siden det er en del snakk om julegaver her nå lurer jeg på hvor mye penger dere legger i gavene i år?

F.eks til barna? Leser om de som kjøper playstation, tv og lignende blir ikke dette fryktelig dyrt?

Og hvor mye bruker dere på resten av familien? Foreldre, søsken osv?

Bruker det jeg har råd til, holder det under 300 per person/par.
Har foreløpig ikke egne unger, men tenker at det neppe blir flere tusen på julegaver der altså.

Her er vi i skikkelig sparemodus for tiden.. Barna får for rundt 500 hver (har 3), men tenker at de er så små at de uansett ikke bryr seg/forstår om de får en gave til 100 eller 1000 kr, å uansett er hele den dagen med gaver ganske intens for de, så mine bryr seg i allefall mer om mengde pakker de får åpne, en verdien av det som er i :P

Vi har som regel at det er ca 1000 kr til samboer og barn. Men hvis det er noe de/vi trenger som er dyrere, så kan vi godt kjøpe det også, rett og slett fordi vi må kjøpe det uansett. I år får gutten vår en ny seng, fordi det er på tide at han kan gå inn/ut selv. Vi er interesserte i interiør og har derfor bestilt en ganske dyr seng (ca 3000,-) fra Danmark. Dette hadde vi jo kjøpt uansett, men nå passer det seg sånn at han får den til jul. Sambo får nytt digitalkamera som vi også trenger, men som også er dyrere enn 1000. Det føles for meg unødvendig å da bruke mer penger for at de skal få en julegave i tillegg, selv om det innebærer at vi kjøper en dyrere gave:) Jeg håper vi klarer å fortsette med dette når barna blir så store at de forstår verdien av penger, riktig nok de gangene det er ting de trenger..

Til foreldre og søsken bruker vi 300-500 kr. Så prøver vi å være flinke til å handle på tilbud og stort sett ta rabatten selv (sånn at gaven i utganspunktet kostet mellom 300 og 500 kr).

Prøver å holde oss til under 300kr på alle julegaver. Men til datteren vår har det jo variert litt, men det har ikke alltid vært dyrt heller. :) Hun bryr seg jo ikke om hva det koster. Snart 4 år. Og jeg og sambo kjøper felles julegave til oss så der går det jo noen kr :)

Vesla her får vabligvis fra 500-1500, alt etter hva hun trenger og ønsker seg. I år får hun rattkjelke og snøsparkesykkel som var på salg fra 1200 til 500. Sambo får en limited edition bok til 500 ca. Hender han har kjøpt dyrere gaver til meg, feks pc, kenwood kjøkkenmaskin, mobil, nettbrett etc, men da er det noe jeg gjerne har trengt. Og han har hatt råd til det. Litt annerledes nå, så da kjøper vi etter lommeboka.
Tantebarn og søsken får for 100-400, kommer an på ønsker der og. Hans foreldre får vanligvis for 500, mora får for 1000 i år. Min far er død, men mamma får for maks 200. Hun vil helst ikke ha noe.

Barna får for ca 1000 kr hver, plus 300 i adventskalender.

Nå er ikke det noe som bare kjøpes i desember da, så blir ikke kjempe dyrt den ene mnd.

Jeg og samboer bruker ca 1000 tilsammen på barna. Altså 1000kr til hvert barn. Så 500kr på meg og 500kr på han x2. Når vi kjøper noe dyrere får vi med spleiselag. Spør om flere vil være med å spleise

Kommer helt annpå om det er noe hun trenger. Her får hun til 599,i år feks. Sambo vet jeg ikke ennå :p
Men det har vært litt sånn der også at han har fått etter hva han trenger :-)

Her har vi satt en pris på 500 kr til hvert av barna. (Har to)
Mamma, svigermor, mormor og min pappa er de eneste voksne vi kjøper til å det blir en kurv med litt div godt i å en vinflaske hver.
Ellers kjøper vi til barna i familien, ca 200 kr per pers :)

Vi kjøper det folk ønsker seg. Setter et maxbudsjett per familie og tar det derifra. Til jentungen kjøoer vi det ho trenger/ ønsker seg, som ci cet besteforeldre ikke kjøper.. :)

Her er det ca. 1000,- til sønnen vår. 500,- til nevøer og nieser. 1000,- til foreldre og ingenting til våre egne søsken. Til samboer vet jeg ikke hva det blir enda, men av han har jeg ønsket meg en boblevest som koster 2000,-.

Sønnen vår får også ny seng i år, så det får koste hva det koste vil. Han må ha det uansett så lillebror får sprinkelsengen hans ;)

I år får hele familie PlayStation i julegave. Mannen hadde lyst på også;) Så får barna et spill til den. Er bedre å få PlayStation i forbindelse med jul enn midt i året synes jeg. Så store ting må ha en spesiell anledning for å få.
Til vanlig får ungene for 500-700kr hver. Mannen får ca 1000kr. Barna gir til hverandre, da en liten ting, type 100-150kr. Syns det er viktig å lære å gi også, ikke bare å få..og så får jeg Og min mann av barna. Da en handduk med verdens beste mamma, eller lignende. I fjor var det smoothie to go som var gaven :)
Til våre tantebarn gir vi 250kr ca til hvert barn. Og så får hver voksen 300kr. Om nieser og nevøer ønsker seg dyre ting så går vi sammen og kjøper i lag. Sammen gjør vi til mamma og pappa eller søsken om de har store ønsker :)

Vi har 6 nieser og nevøer og bruker ca 200-300,- på hver. Søsken og foreldre/svigerforeldre varierer. Svigerfamilien min gir ikke så mye til hverandre i jula (de voksne altså), så der får vi ofte en pose kaffebønner, morsomme grytekluter eller liknende. Mannen handler inn til dem og har pleid å gi tilsvarende tilbake. Blir gjerne rundt 200,-. I år får svigermor en gavepakke med ulike håndkremer fra L'occitain, svoger får et spill og svigersøster en kokebok.
I min familie har vi alltid gitt ganske ordentlige gaver, gjerne 300-500,- avhengig av hva folk trenger og ønsker seg. Har ikke kjøpt i år, men tenker søstra mi får noe ordentlig fint da vi har arvet MASSE babyting av dem i år som de ikke ville ha betalt for. Tenker kanskje gavekort på en fin restaurant og barnepass så de får en kjærestekveld. Får se hva vi finner på.
Mannen og jeg gir hverandre et systemkamera som gave i år, da vi ikke har noe kamera og tenker det er fint å ha nå som baby kommer :)

Rundt 500 til hver unge ca, men de er 4 og 2 år så de er ikke opptatt av hva d koster... Kan koste 50 kr om så... Har ikke bestem oss hva vi skal kjøpe enda.... Men de får å pakke kalender ;)

Her er vi uenige. Han vil punge ut med penger han tror vokser på trær. Greit vist ungen ønsker seg en ting, men han har lyst på alt og sambo vil kjøpe alt samme hva det koster. Prøver å forklare at det blir himla dyrt, men også at han får så mye leker av resten av familien at han ikke kommer til å leke eller huske alt. Han er 3 år.

Holder meg til rundt 300 til resten. Sambo bruker litt mer på sin familie, men så har jo han mye mindre familie.

Ca 200 kr pr tantebarn. Hvis vi kjøper noe dyrere,så går vi sammen med de andre tantene og onklene. Koster tingen vi kjøper 220 så er jeg ikke nazi på det altså,og koster den 180 så leiter jeg meg ikke ihjel på å finne noe til 20...

Jenta vår får noe hun har lyst på/trenger. Nå har jo hun bursdag 9.januar også, men vi tenker ikke pris når vi handler der. 200 eller 1500, det som kommer nærmest "ønsket" hennes/vårt til henne ;)

Back
Topp