Pris på gave??

maybaby...

Betatt av forumet
Hei.[:)]

Satt med en venninne igår og radlet om alt mellom himmel og jord...kom innom temaet 1 års dager, og hvor mye vi bør gi i gave. I de nærmeste husene her ble det født 6-7 barn ila 4 mnd, og alle tilhører en barselgruppe utenom. Kan bli en del bursdager de neste mnd...dvs også en del utgifter.

Selv hadde jeg tenkt at ca 100kr va en grei pris, selvfølgelig litt mer til nære venninners barn osv. Venninna mi sa 200kr, og jeg kjente at jeg ble litt svett. Det er jo mer enn jeg gir til venninnene mine i en oppmerksomhet når de har bursdag. Nå er kanskje jeg en anelse gammeldags, og vi gir ikke kjempedyre gaver... Satt og snakket litt rundt dette, men ble ikke helt enige...følte jeg.. *ler*

Så, siden vi alle her inne vil oppleve 1 årsdagsbølgen, eller andre bursdager forøvrig tenkte jeg å høre hva dere legger dere på...??

Takker for svar.[:D]

*R

jeg bruker ca 200 kr på gaver [:)]

Det blir fort dyrt hvis en skal gi gave til alle. Og iallfall hvis prisen er 200 kr. Hvis det er slik at dere er en barselgruppe, og skal invitere alle i alle selskaper, hadde det da ikke heller vært en ide å tatt et selskap hvor man kjøper gave til en av de andre. Slik at alle får, og at den da heller koster 200-250 kr. For det er lite man får for 100 kr, og det blir travelt hvis det skal være en haug med bursdagsselskaper.

Vi har ikke barnebursdag for Mali, men kun familie. Og jeg forventer ikke pakker fra noe andre enn de i familien. Og Mali bryr seg vel døyten om pakker nå. Så jeg tenker heller at når hun feirer barnebursdag så får hun pakker og når hun går i barnebursdag så gir vi pakker. Men det er meg da... Og tror det er inneforstått med de som vi er med og. (håper jeg).

De på babygruppa som har hatt bursdag har fått pekebok kjøpt på salg til 39.50 fra oss. Ville ikke brukt mer enn 50 kroner, jeg...

Man kan få masse fint for 100 kr, meld deg inn i bokklubben.no og kjøp flotte bøker derfra (fraktfritt), kjøp ting på salg å ha liggende. Tre puslespill har jeg funne på salg til 25 kr, perfekt gave :)
Det er tanken som teller, lag et fint kort med bilde av barna ilag feks....
Jeg ville aldri brukt 200 kr på slike gaver....

Vi er en stor gjeng mammaer med april-juni barn som henger sammen, og vi hadde fellesbursdag for alle barna. Vi er ca 20 stk, men selv om vi " bare" skulle kjøpt gave til de 12 som var med på bursdagen så hadde det blitt alt for mye! Vi løste det med at alle kjøpte 1 kjønnsnøytral gave til maks 150,- , så trakk alle en gave hver [:)]

Ellers kjøper ikke jeg gaver til mine venners barn. Jeg har foreløpig 5 tantebarn, og begynner man å kjøpe gaver til venners små, så må man jo nesten fortsette med det til de når en viss alder..... Syns egentlig det holder lenge med gavene til egen familie [:)]

Til tantebarna bruker jeg fra 150-300 ca....litt avhengig av hva det jg vil kjøpe koster.

Jeg signerer både snupsii og Rosaka!

Nære venner og familie får selvfølgelig gaver av oss, men når det blir litt fjernere har jeg lagt meg på en mye rimeligere linje. Mange gaver er nesten gratis, hvis man bare tar seg litt tid til å ordne dem.
Jeg har f.eks. brent favorittbarnesanger på en samle-cd og laget cover med bilde av bursdagsbarnet. Billig og koselig. I 2-års dag i fjor sommer tok jeg med såpebobler og blåste bobler som barna fikk "fange". Det var vanvittig stor stas for de små! Kanskje ikke like passende i 1-års dag, men ideen er i alle fall at det ofte er like gøy både for barna og foreldrene at man finner på noe i selve selskapet så det blir en gøy og minneverdig dag.

HAR ET PAR VENNINNER SOM FIKK SAMTIDIG SOM MEG, OG JEG SENDTE DE GAVER FOR 60 KR ELLER NOE.... BARE EN LITEN OPPMERKSOMHET FORDI JEG BRYR MEG.

HADDE JEG BODD DER, OG BLITT BEDT I SELSKAP HADDE JEG SETT HVA JEG FANT OG KJØPT DET, UAVHENGIG AV PRIS.

ORIGINAL: mammatilMali

Det blir fort dyrt hvis en skal gi gave til alle. Og iallfall hvis prisen er 200 kr. Hvis det er slik at dere er en barselgruppe, og skal invitere alle i alle selskaper, hadde det da ikke heller vært en ide å tatt et selskap hvor man kjøper gave til en av de andre. Slik at alle får, og at den da heller koster 200-250 kr. For det er lite man får for 100 kr, og det blir travelt hvis det skal være en haug med bursdagsselskaper.

Vi har ikke barnebursdag for Mali, men kun familie. Og jeg forventer ikke pakker fra noe andre enn de i familien. Og Mali bryr seg vel døyten om pakker nå. Så jeg tenker heller at når hun feirer barnebursdag så får hun pakker og når hun går i barnebursdag så gir vi pakker. Men det er meg da... Og tror det er inneforstått med de som vi er med og. (håper jeg).

Dette har vi gjort i vår barselsgruppe for de som ville:-)

her på bygdå våres jir me 50 i barnehge selskap, og 70 i skole selkap.. holde i lange baner her..

Mellom 50 og 100 en plass.
Om det blir mange og/eller om man ikke har den beste økonomien så ville jeg holdt meg i den lavere enden.

Back
Topp