pris operere ut jeksel. Veldig dyrt?

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
Hei, hva er vanlig pris for og operere ut jeksel?

ringte privat tannlegeklinikk og der kostet det 1500 om de henviste til egen kirurg og 1000 kr om de henviste til sykehusets kjevekirurg..

Synes det var veldig dyrt har hørt om folk som betalte 100 kr og folk som betalte 150 kr og flere folk som ikke betalte noe i hele tatt.
aldri hørt om noen som måtte betale mye!

Noen som har tips til og få det billigere? Er dette støttet av nav på noe vis? forstår liksom ikke helt hvordan andre fikk det så billig..

Hvis man må fjerne visdomstann på sykehuset koster det bare vanlig egenandel. Hvis man fjerner visdomstann hos tannlege koster det "tannlegepris".

Vet ikke hvordan det fungere når man må fjerne en jeksel, men hvis det er noe de kan henvise deg til å gjøre på sykehuset vil jeg jo tro at det kun er en egenandel du må betale. Men da må det vel begrunnes medisinsk og ikke være av kosmetiske årsaker vil jeg tro.

Fjerna en visdomstann hos en kjeveortoped for 2 uker siden, betalte 1750,-
Tviler på at det er billigere med en jeksel.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Betalte 1200 kr for noen uker siden hos vanlig tannlege. Var visdomstann da :)

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Mente visdoms tann vet ikke hvorfor jeg kaller det jeksel..

Har snakket med ett annet tannlegesenter nå nettopp de kunne gjøre det for 1200 -1300 kr.
og de mente at sykehuset her nesten har sluttet med og operere ut visdomstann pga at sykehuset her aviser så og si alle. Tannlegesenteret sa "det må være noe veldig veldig spesielt skal de operere ut på sykehuset"

Jeg skal operere ut fordi det ikke er plass. Store store smerter. Den må altså opereres ut.

Kan fastlege henvise til kjevekirurg??

Synes bare det har blitt så dumt nå, har vert hos privat tannlege to ganger men ville ikke operere ut. (måtte jo betale 950 kr for timen eller noe uten at tannlegen ville operere ut) Tror de er veldig restriktive med og operere ut her. Har mange mange venner som har operert ut andre steder i landet. de hadde ikke noe problemer med visdomstannen heller..

skal ikke nav dekke litt sålenge det er snakk om operasjon?

men tannlege er svindyrt. syndt at det skal være slik

Dra til utlandet :-p

Neida, men lurer på det samme selv. Er så lei betennelser i tannkjøttet nå!

Tannlegen må sende en henvisning!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg går til kjevekirurgisk seksjon innmellom pga. kjeveproblemer. Når jeg måtte trekke visdomstennene, gjorde de det. Betalte vel 20 kr ene gangen (hadde frikort) og vanlig egenandel andre ganger (200 kr eller noe sånt..?).

Mannen her ble henvist til sykehuset og han betalte kun vanlig egenandel 175kr, ble gjort i narkose

Jeg ble henvist til sykehuset for og operere ut 4 visdomstenner/jeksler i narkose (pga ekstrem tannlegeskrekk).
Den regninga (egenandel + utstyr som ble brukt) kom på 12.375 kr, fikk ingenting refundert.

E har brev fra lege om at e MÅ ha tannbehandling i narkose. Da blir e henvist t Trondheim (sanden tannhelse) og der e det dyrt! E ska borre et hull nå i november og måtte betale 7500 for det. I fjor måtte e borre 2 hull samt fjerne 2 visdomstenner. Betalte 15000. Fikk tilbake ca 2000 kr etterpå sia de ikke brukte så lang tid som først antatt. Så kommer reisa og hotell i tillegg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Betalte rundt 1700,- bare for et par uker siden

Mannen min betalte rundt 3000 for å trekke ut to visdomstenner. Da betalte NAV rundt 2000 i tillegg. Hadde de bare fjernet den ene som de egentlig skulle gjøre hadde det kommet på rundt 2300 kr.

Back
Topp