Prioriteringer

Vi bruker penger på hus og hjem :) har jeg det fint rundt meg er jeg glad!

Føler egentlig at vi har en fin balanse i penge bruken :) fordeler litt her og der etter hvilke behov vi har akkurat da.,

Vi prioriterer først og fremst huslånet og opplevelser. Vi bruker sjelden penger på klær, sko, interiør, ol. Da prioriterer vi heller god mat og drikke, konserter, kino, reiser ol. Vi har også en gammel bil som er ferdig nedbetalt. Den kjører vi til den må knokses. Møbler er mye kjøpt brukt. Når vi drar på ferie er ikke hotellstandard det viktigste, men opplevelsene rundt.

Jeg betaler regninger først, så går det ellers mer penger på mat (vi er veldig glad i ferske grønnsaker og frukt) og ellers dekke behovene ungene måtte ha av klær og sko. Så bruker vi litt penger på å gjøre ting sammen men mest om sommeren. Jeg har ikke all verdens med penger og kan derfor ikke bruke masse penger :) men vi mangler ikke noe og jeg prioriterer regninger, mat og barn :)

Jeg prioriterer å få betalt alt av regninger, mat, aktiviteter for barnet mitt, transportmiddelet vårt (som er en helt ny bil, men en miljøvennlig, meget driftssikker og trygg bil) og opplevelser. Har overhodet ikke mulighet til å bruke 50.000 kr på ferie eller 700.000 kr på bil. Det har jeg ingen interesse av heller :). Reiser på ferie, men gjør det ofte på en slik måte at vi kommer greit unna økonomisk. Boligen min er det heldigvis ikke mye lån igjen på, nettopp fordi jeg har prioritert å betale ned alt jeg har klart. Har absolutt ikke god økonomi, så her prioriteres det knallhardt hele veien. Er kjempeglad for at jeg har klart å få til alt dette med kun én inntekt, men jammen holder det hardt mange måneder ;).

jeg prioritrer gjeld/regninger, mat, og deretter moro.

Vi prioriterer tid sammen.
Selv om vi kunne med fordel hatt bedre plass, så velger vi å leie ut 1.etasje så jeg kan jobbe redusert. Vi kjenner ikke på stress i hverdagen :D

Vi prioriterer opplevelser og reiser nesten fremfor alt, spesielt siden vi ikke har barn enda. Er veldig glad for alt vi har opplevd. Skulle sikker prioritert oppussing og nedbetaling av gjeld, men angrer ikke på noe :) Har et fint nok hus, en grei bruktbil som funker.

Vi har prioritert hus. Har renovert og bygget på, og bygget garasje siste året.. Så nå blir det å nedbetale huslånet en stund..

Vi har prioritert huset. Har bygd en ny etasje, ny garasje, nytt inngangsparti, isolert og bytter kledning, har igjen et bad i 2 etg, og hele 1 etg.
Måtte kjøpe ny (brukt) bil i fjor.
Har ikke noe behov for reiser akkurat nå, er selv student og har en på snart 3 år og en på 6 mnd. Tiden og penga blir brukt på hjemmet de neste årene

Vi er begge studenter, og foreløpig uten barn. Og prioriterer verken ferier eller dyre biler. Eller - jeg var nylig i USA, men sov gratis og fikk billige flybilletter i tillegg til at jeg fikk penger fra familien til bursdagen min øremerket reise. Brukte kanskje 6.000 selv fra egen lomme på en 12 dagers reise, og da reiste jeg uten å bekymre meg over utgiftene. Lenge til neste ferie, men det er helt greit. Mannen var på fotballtur med laget sitt til Tyrkia i mars, så ikke synd på han heller.

Prioriterer husleien, mat og løpende utgifter samt at vi kan dra på kino, handle nye klær eller spise ut ved jevne mellomrom. Jeg har grei inntekt for å være student med rundt 12-13.000 utbetalt pluss stipend/lån, mens han har fått kanskje totalt 6-7.000 utbetalt siste året. Er ikke allverden, men vi overlever og vel så det. Til høsten øker inntekten hans med mer i stipend/lån og annen jobb.

Mange vil vel kanskje si at vi prioriterer feil ved å få barn nå, men vi klarer oss utmerket :) Fra og med 1. juli har jeg shoppestopp og innfører ukeshandling - da sparer vi nok raskt 5.000 i måneden som går til boligsparing og babykonto ;)

Me bur jo i by så hus kostar jo mykje her, så derfor har me ikkje råd til (eller lyst på egentlig) dyr bil.
Me prioritera å betala alle rekningane våre, og reiser på ferie kvart år i enten inn eller utland.
Kunne ønske me hadde hatt enda bedre råd, da hadde mitt største ønske vore å jobbe redusert, og få eit barn til:)

Back
Topp