Prioriterer dere barnebursdager?

Kengu

Forumet er livet
VIP
En liten spinoff fra en annen tråd.

Selv prioriterer vi det høyt, kengubarnet må gå i bursdag om vi ikke er bortreist på hytta, på ferie, eller skal i andre bursdager.Han har sagt 2ganger han ikke vil men det får han ikke bestemme, ogvi har da sagt at tenk om det er din bursdag og ingen kommer fordi de ikke vil ,så nå sier han det ikke mer.
Jeg vet om flere i klassen som får bestemme det helt selv og det skjønner jeg ikke, de kan si fra to minutt før bursdagen at de ikke vil komme likevel.

Ja men har aldri hatt det problemet siden han vil selv. Men selv om det er fint vær ute og vi kunne gått på en tur på skauen, skitur på fjellet eller dratt å badet så går han i bursdag.

Ja hun får dra i bursdag så lenge vi ikke er på ferie/hytten! Aldri hvert tema om hun vil eller ikke. Her er det stor stas og få dra i bursdag:)

Det har aldri vært et tema her, hun elsker å dra i bursdag :p men ja det prioriteres høyt. Skjønner heller ikke at foreldre lar barna velge slev, tenk hvor fælt hvis da ingen kommer.....

Hun har aldri Sagt at hun ikke vil i bursdager. Men vi prioriterer bursdager utenom barnehagen først.
Og har hun fått innbydelse og oldeforeldre vil ha henne med på helgetur, så drar hun helgetur i stedet.

Ja. Her går barnet hver gang. Mine elsker jo å gå i selskap da.

Eneste grunn jeg har holdt ett barn hjemme fra selskap er sykdom.

Om vi ikke allerede har planer så reiser hun ja. Men om det faller på når hun egentlig er på balletten så blir det balletten.

Ja, med mindre vi faktisk ikke kan, så går vi. Ikke noe problem her enda da bursdager er stas uansett! Får melding av andre mødre som gjerne spør om vi skal. "Hun vil i bursdag hvis din kommer". Min hadde aldri fått bestemme sånt!

Jada vi gjør det om vi er hjemme. Da legger vi bort andre evt planer som kan gjennomføres senere. Men hun er hos pappaen sin annenhver helg, og han bor noen timer unna, så er ikke alt hun får med seg dessverre :-)

Her vil han alltid gå. Men det er klart ha ikke får bestemme selv når han begynner på skolen. Da føler jeg at
Vi som voksne er med på mobbing / Erting. Men hvis forklaringen er at han blir plaget av de som har bursdagen så stiller det vel anderledes.

Men her inviteres alle eller ingen. Jeg skal ikke bidra til et dårlig klassemiljø / barnehage miljø.

Ja, men har aldri hatt problemer med at han ikke vil.
Han drar i bursdag så lenge vi ikke er på ferie eller han er hos faren sin.

Her elsker de bursdager begge to så det har aldri vært noe problem. Om de ikke hadde hatt lyst er det ikke sikkert jeg hadde tvunget de heller. Det kommer an på situasjoner, hvorfor, hvem o.l.

Viktig det du tar opp her. Jeg har ikke født enda så har ikke tenkt i de baner, syns det er bra å bli minnet på det :)

Ja, så sant de kan går de i alle bursdager de er invitert til og vi strekker oss langt for å få det til, selv om de ikke passer så godt.

Joda, det prioriteres. Er bare hvis hun er syk eller vi tidligere har planlagt noe som er vanskelig å ta en annen dag, at vi ikke drar i bursdager. Har aldri opplevd at hun ikke vil heller, og syns det er viktig å dra når man kan, spesielt her hvor det er så få barn. Hvert barn merkes bedre, og fravær ditto.

Back
Topp