Prinsessmom/babyfactory???

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Sorland

ORIGINAL: pannekaka

ORIGINAL: Delgado

Hun har faktisk svart meg på face [&:]

noen som vet hva babyfactory heter på face? :)

PM sendt

Jeg vil å ha! [:D]

ORIGINAL: babyensmamma

koster det noe eksta med sporingsnr?? synes liksom det holder med 63 kr i porto når gaven koster 250 [8|]

Minste smartpostesken koster 120 kr!

Mener at en kan få den lappen å fylle ut som det er sporingsnr  på uten å måtte kjøpe smartboksen, men skal ikke si heeelt sikkert da.

Man kan også få adresselappen uten å bruke smartposteska. Men, det går da som "norgespakken" og er desverre ikke noe billigere.
Det starter da på 150 kr.

Jeg er enig i at det blir for dyrt å ha tvang om å sende med sporingsnummer. Himla kjedelig at noen skal ødelegge såpass at vi må diskutere slike løsninger.

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Man kan også få adresselappen uten å bruke smartposteska. Men, det går da som "norgespakken" og er desverre ikke noe billigere.

Jeg er enig i at det blir for dyrt å ha tvang om å sende med sporingsnummer. Himla kjedelig at noen skal ødelegge såpass at vi må diskutere slike løsninger.

nå burde vel jeg være en stor forkjemper av pakke med sporingsnr, da vi er blant de som er "lurt" og står uten gave (selv om det ser ut som det ordner seg nå![:)])...men synes liksom det blir for voldsomt jeg da...hvor ofte blir egentlig pakker borte i posten da? skjer jo uhyre sjelden!!..burde ikke være nødvendig med sporingsnr. Jeg tror heller vi må være strenge på sånt som at vi må ha regler for hvem som får være med!

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Cilie#

ORIGINAL: Miss Hormontroll

nå burde vel jeg være en stor forkjemper av pakke med sporingsnr, da vi er blant de som er "lurt" og står uten gave (selv om det ser ut som det ordner seg nå![:)])...men synes liksom det blir for voldsomt jeg da...hvor ofte blir egentlig pakker borte i posten da? skjer jo uhyre sjelden!!..burde ikke være nødvendig med sporingsnr. Jeg tror heller vi må være strenge på sånt som at vi må ha regler for hvem som får være med!

Det tror jeg også. Det er jo kjedelig om ingen gidder å være med fordi portoen er for dyr.

Sant det. Og de gangene posten har "rota" bort pakken så er det de som har tulla til runden som har sendt. Er liten sjanse for at pakken blir borte.
En kan ta bilde av pakken før den sendes, skulle den da bli borte så kan en vise bilde til posten slik at det er lettere for dem å finne pakken igjen.

Nå er jeg ikke helt inni hvordan det er med lukka forum, men om vi har hemmelig venn - rundene der, kan ikke noe av dette forhindres? "Hvem som helst" er vel ikke der inne? Må man ikke komme med navn da? Jeg mener hvertfall at vi må være litt strenge med hvem som får være der inne. Noen der er også sikkert utestengt, men det kan vi vel fortsatt holde oversikten med?
Nå er jeg ikke helt inni hvordan det her virker, men det er da bare et spørsmål! [:D]

Hehe.. Derfor jeg sa, pakken og eventuellt kvitt :) Ihvertfall en av delene, om ikke begge.. [:)]

finne pakken igjen med ett bilde? [8|]

Ta bilde av pakka. [:)] Med påskrevet navn osv.

sjønner ikke jeg [8D] du går til posten sender pakken, de sender den videre .. den kommer aldri frem, du går til posten å viser bilde åsse tenker de aaaah, den jaaa !? [8|]

Det var jo ikke det jeg mente da [8D] Haha, du er jo litt søt da [8D][:D]

Jeg tenkte å ta bilde sånn for sikkerhetsskyld, for å vise at man har faktisk sendt en pakke (ikke for å vise posten)

Posten har et kundeservice, som en da kontakter for å finne pakken om postkontoret/butikken ikke finner den. Om en da har bilde av pakken er det lettere for de i posten å finne pakken. Alle pakker de ikke får levert samles på terminaler rundt om i landet. Og de blir lagret for at folk skal få mulighet til å finne pakken (blir lagret i et år). Om en har bilde med adresse osv er det lettere for dem å finne pakken i systemet den havner i.

Men er svært sjeldent at pakker blir borte. Søstra mi jobber i posten og sier den største grunnen er at folk faktisk ikke henter pakkene på postkontoret/butikken, og legger da skylda på at posten roter bort pakkene underveis.

Back
Topp