primrose

Hanne Panne

Gift med forumet
så på lista at du hadde ul i dag( jeg snilker ikke på deg , men hadde ul i går så derfor jeg la merke til det [8D] )
åssen gikk det?

det stemmer!

Morkaka mi lå dypt, så skal til ny ultralyd 20 oktober [:)]. Da håper jeg babyen har lagt seg litt anderledes, for nå ligger han/hun under navlen å kaver. var derfor vanskelig å se h*n ordentlig pga ULgelen ikke kom forbi alt navleloet mitt, hehehehe!! var masse streker på skjermen, så må si det var litt skuff.... ellers så alt normalt ut, h*n svelget, tisset, hadde både hjerne og hjerte [:)]. Terminen ble flytta fra 6 jan - 18 jan, men det er null problem. er ikke lei meg for det i det hele tatt... da er sjangsen stor for at det blir januarbaby og ikke desemberbaby - det liker jeg!

jordmor troooor det er jente jeg skal ha, så ikke no tissemann på bildet - bare 3 hvite streker som hun mente var mer jenteaktig. hun sa at vi ikke måtte ut å shoppe som gale nå da - hehe! håper på å få en bedre utsikt neste ultralyd, hvis ikke fins det en privat lege i arendal som tar UL for 100 kr. så da booker jeg meg inn der. jeg kjenner jeg bare MÅ vite kjønnet... vet ikke hvorfor, men...

og så tok jeg blodprøve, pga den spesielle blodplatetypen jeg kanskje har. prøven skal sendes til analyse på ullevål, så nå kommer jeg til å gå med mobilen klistra til kroppen i 14 dager i vente på svaret...

uff så kjedelig da, men bra alt var i orden. da [:)] og bra at du får en ekstra ul [;)][:)]
når man ikke kan se kjønn, at de enten ligger bak navlestreng /morkake, kniper beina igjen eller noe sånt.. så er min erfaring at det er jenter..
om det er gutt er det vist veldig lett å se [:D]

håper alt er i orden med blodplatetype prøven din når du får svar på den [:)][:)]

Grattis med overstått ul. Blir spennende å se senere om det er ei prinsesse som koser seg der inne[:D]

Blir en spennende tid framover da!
Rhesus min du kanskje er? For i så fall er vi i samme klubb[;)].

ORIGINAL: Jaybird

nei, er ikke rhesus minus. det her er no "nytt" no som de forsker på på ullevål. vet knapt hva det er selv igrunn, og leger og jordmødre her vet ik hva det er, så ingen kan forklare helt hva det går ut på. søstra mi har det da, så hun har forklart meg litt. det er no sånn med at hvis babyen får en blødning i fødselen så vil ikke blodet koaguere pga min kropp danner antistoffer mot de hvite blodcellene (gjetter litt her, men tror det var sånn ca sånn [;)]). så legene står klar med kunstige hvite blodceller som barnet må få HVIS det får en blødning.

så er dt arvelig, så etter denne testen så vet jeg hviken forløsning jeg skal forberede meg på [:D].

ORIGINAL: Primrose

ORIGINAL: Jaybird

nei, er ikke rhesus minus. det her er no "nytt" no som de forsker på på ullevål. vet knapt hva det er selv igrunn, og leger og jordmødre her vet ik hva det er, så ingen kan forklare helt hva det går ut på. søstra mi har det da, så hun har forklart meg litt. det er no sånn med at hvis babyen får en blødning i fødselen så vil ikke blodet koaguere pga min kropp danner antistoffer mot de hvite blodcellene (gjetter litt her, men tror det var sånn ca sånn [;)]). så legene står klar med kunstige hvite blodceller som barnet må få HVIS det får en blødning.

så er dt arvelig, så etter denne testen så vet jeg hviken forløsning jeg skal forberede meg på [:D].

Riktig. Husker at du hadde en tråd om det. Får håpe du ikke har det. Høres jo dramatisk ut.

tror ikke egentlig at det er så dramatisk, når man vet om det - og kan ha blodlegemene klare. men.... det betyr jo "aldri mer føding" også, og det syns jeg er litt dramatisk... er liksom å få beskjed om at man ikke virker som man skal... Men, jeg har nå føda før så... hehe!

Har det gått bra før, så går det sikkert bra igjen;)

Aldri mer føding? Må bli keisersnitt om du har denne blodtypen og skal ha flere da?

ja, da blir det keisersnitt for alltid ja... håper at jeg får svar på prøven i denne uka [:D]

Back
Topp