Primolut?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Hei!

Jeg fikk letrozol og primolut av gyn som støttemedisiner. Letrozol tok jeg da jeg hadde mensen nå sist, med god effekt. Primolut skulle jeg ta fra Cd 18 sa gyn, men jeg lot være å ta det fordi jeg ble usikker etter å ha lest pakningsvedlegget og rakk ikke ringe kontoret før helga kom.

Det står at man ikke skal bruke det hvis man er/mistenker at man er gravid i pakningsvedlegget… og jeg hadde el Cd 16/17.. Jeg tenker å ringe gyn selvsagt og spørre, men vil gjerne høre deres erfaringer med det, for det er jo ikke mange dagene jeg skal ta det og mener det er progesteron?

Trodde lutinus var mer vanlig under prøving, trodde primolut brukes mer for å utsette mens eller for å provosere frem blødning ved slutt...? Lest andre steder at "hvis du planlegger å bruke primolut, bør du bruke kondom for beskytte deg mot graviditet".
Men leger kan jo forskrive ting til annet bruk enn det står i pakningsvedlegget, så...
Men ville også snakket med lege først :p For å være helt sikker..!

Primolut? Er ikke det for å sette i gang mens med?
Kan du ha misforstått ? Tror ikke du skal ta letrozol for å få eggløsning og Så ta primolut for å ødelegge alt og begynne blø? Det normale er at de som feks ikke har mens / unormalt lang mens får primolut for å sette i gang mensen og SÅ beuke letrozol for å stimulere eggløsning. Hvis du vil bli gravid må du for all del ikke bruke primolut etter el!

Jeg får Lutinus for å forlenge lutealfasen og bedre slimhinnene, for har progesteronsvikt. Skal ta dem fra eggløsning og frem til mens eller 12 svangerskapsuke.

Primolut? Er ikke det for å sette i gang mens med?
Kan du ha misforstått ? Tror ikke du skal ta letrozol for å få eggløsning og Så ta primolut for å ødelegge alt og begynne blø? Det normale er at de som feks ikke har mens / unormalt lang mens får primolut for å sette i gang mensen og SÅ beuke letrozol for å stimulere eggløsning. Hvis du vil bli gravid må du for all del ikke bruke primolut etter el!

Jeg kan ha misforstått, men merkelig å be meg ta det fra Cd 18 da kanskje? Hm.. jeg gikk jo til henne fordi jeg har hatt så uregelmessige sykluser, så det kan jo være hun ville jeg skulle ta den slik at jeg uansett fikk en blødning, men veldig rart at hun da gav meg begge deler! Må absolutt ta en telefon i morgen da ja, og holde meg unna enn så lenge! Jeg ville ha progesteron fordi jeg har litt kort lutealfase, og jeg skulle ta letrozol for å sparke i gang egg..
det står på lappen på pakken at den skal tas fra Cd 18…. Merkelig! Glad jeg lot være!

Kanskje hun skrev ut feil medisiner… for hu nevnte noe om at jeg skulle ta de vaginalt, også hentet jeg de ut og leste de skulle svelges :hilarious: typisk meg å få stressa doktor ! Får ringe i morgen:hilarious:
Lurinus er vaginal hvertfall. Husk å kjøpe truseinnlegg og- jeg går rundt med dåsa og trusa full av restpulver konstant.

Må være lutinus hun har ment å skrive ut ja, for det rimer, det skal tas etter el. Men SKUMMEL feil å gjøre da! Medisinene er vidt ulike så hadde ikke vært så lurt å begynne putte primolut vaginalt heller og hadde du spist de hadde du hvertfall raskt endet et evt svangerskap så ganske pussig og skummel feil å gjøre.

Må være lutinus hun har ment å skrive ut ja, for det rimer, det skal tas etter el. Men SKUMMEL feil å gjøre da! Medisinene er vidt ulike så hadde ikke vært så lurt å begynne putte primolut vaginalt heller og hadde du spist de hadde du hvertfall raskt endet et evt svangerskap så ganske pussig og skummel feil å gjøre.
Ja, jeg må spørre henne om det for syns det virker skikkelig merkelig, for hun sa vaginalt, så jeg stussa jo da apotekeren sa de skulle svelges.. takk og lov for at jeg kronisk leser pakningsvedlegg FØR jeg tar noe som helst.. nå er jeg ikke gravid nå uansett, men for en kjip opplevelse det ville ha vært om det var tilfelle!

Ja, jeg må spørre henne om det for syns det virker skikkelig merkelig, for hun sa vaginalt, så jeg stussa jo da apotekeren sa de skulle svelges.. takk og lov for at jeg kronisk leser pakningsvedlegg FØR jeg tar noe som helst.. nå er jeg ikke gravid nå uansett, men for en kjip opplevelse det ville ha vært om det var tilfelle!
Ja skrekk og gru!!

Back
Topp