Prim??

sesson

Elsker forumet
hur "illa" är det att ha prim på brödskivan till barn? (snart 2 år) Storebror har fått dilla på prim å kan spise hur mye som helst av brödskiver med det på. Jag har aldrig smakt på det å tycker att det luktar helt hemskt. E ju en del socker i liksom [8|]

Spör här då det e lite mer stille på mitt andra forum [;)]

Hm, det kan du si. Aldri smakt det jeg heller, men er det ikke nesten sidestilt med sjokoladepålegg? Mener å ha hørt at det er masse sukker i ja. Kanskje noe for helgene? Mulig jeg er helt på jordet altså, men så ble det iallfall dyttehjelp [8D]

Tänkte ju på att de får ju det i barnehagen ju...

jeg syntes å huske at jeg spiste MYYYYE prim når jeg var liten og tok ihvertfall ingen skade av det [8D]

edit: ELLER JEG BLE JO LITT RUND DA HOHO

ORIGINAL: Malin A

jeg syntes å huske at jeg spiste MYYYYE prim når jeg var liten og tok ihvertfall ingen skade av det [8D]

edit: ELLER JEG BLE JO LITT RUND DA HOHO

Hehe...det är det jag förknippa med Norge liksom... (hade en norsk vänninna i sverige när jag var liten) att man fick äta choklad å sylt på brödskivan! LYX!!! Det gör ju ingen i sverige...eller inte förr iallafall...hehe.... Så det var lyx å spise mat hos henne husker jag. [:)]

hehe ja den ser jeg :P
Jeg spiste ingen ting sjokolade pålegg jeg da bare prim MEN det er jo mye sukker ;)
mhmm så godt [8D]

Litago sin prim er tilsatt jern, så er vel hakket bedre enn sjokopålegg [:)]

Vet at mange bhg ansatte synes ikke mye om prim pga mye sukker. Har ikke tatt stillig til det selv, men vet jo det er vel mye sukker i det da!

Eg slutta å kjøpe prim når eg fikk ansvaret for å handle inn mat te avdelingen i barnehagen, di hadde både prim og peanøttsmør før, og kan godt hende di har begynt me d igjen nå [8D] Isje någe sunt pålegg nei.. [:)]

me har prim i barnehagen..litago sin me jern i..helsesøster sa at den konne me gi..men e jo greit å avgrensa d litt da..ongane får d kun to dagar i vekå sjå oss..

komme te å gi litt prim eg når den ti komme..

finnes det ikke en prim uten sukker? eller er jeg helt på jordet nå? storesøster hadde en periode der hun bare ville ha prim på
maten, men det gikk over. hun er veldig småspist så jeg lot henne få det, for da spiste hun iallefall brød [:)]

er som gjeitost som er smeltet...veldig søtt....forundrer meg ikke om de har blanda sirup og i... mange som får dilla på det... mange i bhgen og..eg e imot det...de kan lære å spise annet.. men men det e meg det då - syns det e for lett og for søtt

dår finnes en uten sukker..prim lett..men vet ikke om den inneholde mindre av det og mer av konserveringsmiddel..

hvis dok vil gi..så gi vanlig brunost - det inneholde jern det og..samme gjør leverpostei...

Jeg å spiste MYE prim når jeg var lita....
Alt med måte kanskje..? Hver dag å på alle skivene hadde jeg vel ikke godtatt... men en gang i ny og ne... JA

Sign

ORIGINAL: KatrineH

Alt med måte kanskje..? Hver dag å på alle skivene hadde jeg vel ikke godtatt... men en gang i ny og ne... JA

ORIGINAL: KatrineH

Sign.
Storebror spiser endel han også, men på godt grovt brød synns jeg det nesten er like viktig å få i han mat for tiden har nesten ikke tid til å spise!

Også er det klart at hvis barnet sliter skikkelig med vekta.. Noen barn sliter jo tidlig med overvekt, og da hadde jeg vel ikke valgt prim... Men sånn som Mamsa sier.. Med godt grov brød og prim så ser jeg ikke no feil i det... men trenger jo ikke servere loff med prim...

Mmm prim! [:D] Husker når jeg var liten og sto opp før resten av familien og satte meg oppå kjøkkenbordet og spiste prim med skje [:D]

Men ja, som pålegg til barn nå, så synes jeg vel egentlig at det er greit om det ikke er på alle skivene hele tiden om brødet er grovt og man generelt har et sunt kosthold i hverdagen.

Leon har spist prim i et par år han, han elsker det...[:D]

Eg hadde gitt prim og har gjort det selv til mine barn. Ofte går det i perioder og nå så foretrekker dei brunost framfor prim.

Back
Topp