Primærforhold.....

Linka

Gift med forumet
Igår satt jeg og så på et Oprah show og de snakket om barn og mødre.

I Usa er det slik at 1 av 5 par ikke har sex mer enn 10 ganger i året. Mødre prioriterer barna og oppdragelse fremfor forholdet til mannen.
Det fikk meg til å tenke. Hvordan har vi det her hjemme?? I Norge?? Hva skjer i våre liv når et barn blir satt til verden??

Mannen på tv sa at når to mennesker møtes ser de ikke på hverandre og tenker... hmmm... han har beinbygningen til en flott far.. eller .. hmm.. hu har fine bryster for amming...
Man blir forelsket i personen og det er viktig å tenke på når barnet kommer. Det at barnet blir første pri kan ende helt feil. Som i Usa hvor skillsmisseprosenten er stor.
Primærforholdet er det man har med mannen sin. Det forholdet lager de gode byggestenene i livet som vil gi barnet et trygt og kjælig hjem. Mange sa at barna var det viktigste og at mannen kom som nr to. En mamma fortalte at da hennes barn var 8 og 10 var tiden inne for å satse på mannen igjen. Eneste problemet var at mannen og forholdet ikke var eksisterende lenger. Det var gått for lang tid.

Så.. er vi flinkere enn våre mødre i utlandet???

Selv har jeg prioritert forholdet til sambo både og. Vi har faktisk alltid være flinke med å la foreldre sitte barnevakt når vi ville ha tid for oss selv og det har gjordt at vi ikke savner det intime. Men det er selfølgelig ganger vi har bare konsentrert oss om sønnen vår. Tingen er å finne en balanse tror jeg.

Vet dette er litt privat og prate om, men hvordan har dere det??? Er dere flinke til og ta vare på hverandre??

Klemmer...

Men nå får vi jo tilbud om samlivkurs :) Tror det er spennend og kommer til å hjelpe mange. Har lest litt om det her på nettet, men har tenkt til å ta opp dette på neste jordmor time :)

Hjelp! 10 ganger i året! Det er altfor lite for meg...og mannen min. Kroppskontakt, kos og sex er en viktig del av "limet" i forholdet, og man bør jobbe for å få tid og overskudd til det! (Dessuten så får man jo ofte overskudd av nettopp det.)

Vi praktiserer å rett og slett skru av TVen titt og ofte, og heller tenne stearinlys, spille kort, ta en varm dusj sammen etc. etc. Og komme oss ut i frisk luft. Sånt får man overskudd og lyst av!

Er ikke lett det med samliv når man har blitt 3....Vi har ikke kommet "igang" igjen enda etter familieforøkelsen for 2 mnd sida.

Vi har mindre sex nå, men vi koser mye mer. Det blri mange klemmer og kyss i løpet av dagen. Og vi skal prøve veldig hardt for og fortsette med det etter fødselen.

Tror det er viktig at barna får se at mor og far er glad i hverandre og at det er greit og gi en klem uten no spesiel grunn.
Sier ikke at vi skal stå og kline og klå på hverandre når ungen ser på, det kan vi vente med til vi er alene[;)]

Kunne godt tenkt meg på samlivskurs. Samboeren skal vær med til jordmora neste gang, og da skal jeg spørre henne.

Vi har det kjempe flott vi. Men det er jo ingen som vet hvordan det blir når ungen er født.. Det tar vi som det kommer, men vi er veldig obs på de tingene som kan skje å skal prøve å ikke gå i noen feller!

10 ganger i året!?
Det er jo nesten nedverdigende...[8|]
Vil nå si vi har hatt det bra både vanlig og intimt![;)]
Ikke hatt mye barnevakt,men...Barna våre er nesten alltid flinke på kvelden,så da ser vi film/spiller data/har sex,eller- bare koser oss!!![:-]

Ja, i forhold til statistikken på 10 ganger i året er vi flinke også. Gjør også forskjellige ting om kvelden etter at lillegutt har lagt seg. Tror man trenger det. Å roe seg ned før man legger seg.

Klem

Åååååh dere er litt heldige også, da.... Min har 2 barn på 15 og 17 fra før som bor hos oss, og de legger seg jo bare 30min før oss! Da blir det jammen ikke mye tid til bare oss 2, med kosing og "flørting" på sofaen! Og jammen heller ikke etter vi har lagt oss... Så vi prøver å utnytte helgene når vi har "fri", men savner den skikkelige kosen.... [&o]

Vi er flinke til å ta vare på hverandre. Nå skal det sies at vi har vært veldig heldig med en utrolig snill og medgjørlig unge så vi behøvde ikke å "slite" så veldig med han, og fikk da automatisk mer tid til hverandre. En ting som vi alltid har vært flinke til å minne hverandre om er det at hadde ikke vi hatt hverandre så hadde vi heller aldri hatt gutten vår.

Det er nok den beste pleien for å kunne holde videre sammen!!![;)]
Vi får fortsette med det...

Back
Topp