Prikking i fingrene

Mrs.JaxTeller

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Kan d være sånn karpelsyndrom eller hva det nå enn heter ? Har prikka i fingrene i mange timer nå.

Karpal-tunnel? Kan være, eller du kan ha nervene I klem et annet sted. Kontakt lege om det fortsetter lenge, men sannsynligvis er det en av de variantene som dukker opp innimellom I svangerskap. Har du f.eks. høyt blodtrykk eller vann I kroppen?

Jeg synes det hjelper å bevege fingrene, håndleddet og albuen en liten stund.

Det høres litt ut som karpal-tunnel. Kommer av at man får litt vann i kroppen eller hovner opp og at det presser på nerven i håndleddet. Merkelig sensasjon. Hjalp meg å bruke skinner litt. Å ha rett vinkel på håndleddet hjelper å lette på trykket :) mulig jordmor har et par du kan låne.

Begynte med prikking hos meg, så ble det numment og vondt :-(

Har litt vann i hendene og under føttene så kan nok komme av det sikkert. BT er fint .
Skal til lege om en uke så satser på at det ikke blir verre før d, for da må jeg vel spørre om råd :)

Hadde lignende med gutten i 09, da ble d og vondt liksom

Har fått tips fra yogalæreren min om å lage mye sirkler med håndleddene, og en øvelse der man tar armene rett opp over hodet og åpne/lukke fingrene i ca 1 min. Blir veldig tungt etter hvert, men det skal visst hjelpe, også som forebygging :)

Back
Topp