Prikking i fingrene?

Grete71

Forumet er livet
Hver dag får jeg prikking i fingertuppene, spesielt tommelfinger og pekefinger. Virker som om de dovner litt bort. Skjer ofte hvis jeg f.eks sitter med armen opp, snakker i tlf og lignende.
Andre som prikker litt her og der?? [&:] [:)]

jepp!
Det er visst vanlig.. [8|] har jeg hørt..

Oki! [:D] trodde ikke det var noe farlig, bare lurte.... Er visst ganske så lik alle andre gravide, jeg! [8D] Synes fingrene begynner å bli litt mer sprengte også - har nok noe med prikkingen å gjøre. Har til nå bare hatt vann i anklene, og det har jeg hatt siden 12 uke..... Eller noe slikt.
Begynner å ligne julemarsipanpølser, jo!!!! [:)]

Fingrene mine ligner mer på pølser nå enn noen gang før..
Anklene mine får nok aldri tilbake sin naturlige nette størrelse, og det samme kan nok sies om mine engang så bittesmå føtter, men nå får jeg et lite barn som elsker meg og pappa'n sin over alt på jord, og det betaler jeg gjerne for med en litt anderledes kropp [;)]

Her er også pølse finger.[:D] Og prikking i føttene og, hvis æ sitter for lenge. nu har æ bynt å få ond i leddan og vann i kroppen , spesielt på morran, må sitte på sengekanten og tøye ut først [:)]

Jeg har også merket det, men bare i høyre hånd... og kun i lillefinger og ringefinger. Akkurat som fingrene halvsover. Tenkte jeg skulle ta det opp på neste svangerskapsskjekk... Kan iallefall slappe av litt, siden det ser ut til å være vanlig(?)

Hos meg var det også kun ringfinger og lillefinger på den ene hånda som prikka i begynnelsen, men i det siste har de andre fingrene begynt å følge etter[;)]

Har hatt store plager med prikking i fingrene.Dovner uansett hva jeg gjør, mister liksom følelsen. Har snakka med legen, hun tok allslags blodprøver for å være sikker på at det ikke var svangerskapsforgiftning,hadde ingen symptomer på det ellers. Fikk svar i dag på blodprøvene, alt var i skjønneste orden.Prikkingen er et syndrom(husker ikke hva hun kalte det) som enkelte gravide får, ikke noe særlig å gjøre med det,ev.fysioterapi der de masserer nærvene som ligger i klem. Men alt går over etter fødselen....

Sånn jeg har forstått det så er det av samme årsak som smertene ved bekkenløsning..
rett og slett nerver som kommer i klem fordi leddene blir påvirket av hormoner..
ikke så mye å gjøre med, som du sier, men det kan ofte hjelpe litt å bare la armene henge fritt og knipe/strekke fingrene litt [;)]

Back
Topp