PRIDE-Kurs (fosterhjemskurs)

VestMamma

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Bare lurer eg..
Vi går på PRIDE kurset nå og eg snart ferdig, og GLEDER meg til å forhåpentlig få et fosterbarn om få mnd.. [:D]

ORIGINAL: Lov Å Tenke SJÆL

hva er kriteriene for å få ett fosterbarn og hvordan søker man?

Kan lese alt om det på fosterhjem.no
Eg bare ringte og sa vi var innteresert å de kom på hjemmebesøk, og vi svara på et lite hefte med spørsmål og så fikk vi brev med timeplanen for PRIDE..
Det mange tror er btw at det er aldersgrense på 25, men det er det ikkje, eg er 22, 21 når vi kontakta de første gang.. Å de har aldri nevnt eller tatt opp min alder..

Jeg synes det er veldig bra at du tar opp dette. Det er fint om dette kan bli et aktuelt tema her inne og at vi kan få litt mer informasjon om hva det dreier seg om. Selv har jeg tenkt på å kanskje gjøre noe sånt en gang i fremtiden. Er veldig interessert i å høre om andres erfaringer, både de positive og de mindre positive.

Så fort begge her i huset er fylt 25 (drøye 2år til) så skal vi ta det[:)]
Vi har mye plass og stor hage og jeg vil veldig gjerne fylle dette huset med barn som trenger noe de kan kalle et hjem[:D]

ORIGINAL: MinKO

Eg bare ringte og sa vi var innteresert å de kom på hjemmebesøk, og vi svara på et lite hefte med spørsmål og så fikk vi brev med timeplanen for PRIDE..
Det mange tror er btw at det er aldersgrense på 25, men det er det ikkje, eg er 22, 21 når vi kontakta de første gang.. Å de har aldri nevnt eller tatt opp min alder..

Høh ?
Vi tok kontakt å fikk beskjed om at vi måtte vente til vi var 25 år.
Så rart at der er så forskjellig..

[:)]Har tatt kurset for mange år siden, har ikke fosterbarn nå ,men har hatt før.

ORIGINAL: Inmari

Jeg synes det er veldig bra at du tar opp dette. Det er fint om dette kan bli et aktuelt tema her inne og at vi kan få litt mer informasjon om hva det dreier seg om. Selv har jeg tenkt på å kanskje gjøre noe sånt en gang i fremtiden. Er veldig interessert i å høre om andres erfaringer, både de positive og de mindre positive.

Helt enig med det, lurer du på noe så spør, så svarer eg så godt eg kan... [:)]

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Høh ?
Vi tok kontakt å fikk beskjed om at vi måtte vente til vi var 25 år.
Så rart at der er så forskjellig..

Hmm, veldig merklig [8|] Eg spørte første gang eg ringte om eg var "for liten" men fikk besjed om det ikkje var noen grense [8|] Så lenge vi hadde vert sammen/samboere mer en 2 år og hadde et stabilt forhold, og det har vi jo, vert sammen 4 år..

Kjempebra det dere gjør! er sånn en viktig jobb! "Søstra" mi er fosterbarn. Hun kom til foreldrene mine før jeg ble født og hun bodde hos de til hun ble 18. Er kjempestolt av foreldrene mine og takknemlig for søstra mi[:D] (Hun har CP).

Har lyst til å være fosterhjem med tida, men har ikke tatt det opp med mannen. Så vi får se når den tid kommer at det kunne passe.

Dyttehjelp takk [8D] [;)]

VI TRENGER FLERE GODE FOSTERHJEM !!!

Vi har snakka om det, meg og sambo å gjøre det[:)] 

Nå holder vi på å bygge hus, og da er det veldig aktuelt, en må vel sikekrt vente noen år til..tipper eg. med tanke på alderen vår! Sambo blir 21 når vi flytter i nytt hus, og eg 20.

Svigers og di er f orsterfamilie, og flere i slekta til sambo![:)]

jeg har også lyst til å være fosterhjem, men kommer til å vente noen år til ungene er større og jeg og sambo litt eldre.. tror ikke jeg har energi til å ta meg av mine 2 små og 1 unge med mye bagasje..

Vi meldte oss opp,men de ville helst at vi begge skulle være 25 år, jeg er bare snart 23, så vi skal ta kontakt når jeg er 25, å skal definitivt gjøre det[:)] Foreldrene mine har hatt ei jente i fosterhjem engang.

Back
Topp