"Prevensjonsstaver"

~Maja~

Elsker forumet
Hva vil dere anbefale av hormonspiral og kobberspiral?

Hva er egentlig forskjellen?

ORIGINAL: Kodeord Markblomst

Det lurar eg og på.

Einaste eg veit til no er at Hormonspiralen kostar over tusenlappen og ein må ha resept frå legen på å få han. Kopparspiralen kostar rundt 300 og ein kan vist berre gåpå apoteket å kjøpe og so gå til legen/gyn å få satt han inn.

kremt! 800........ usj. blei litt paff for eg trodde 400..
eg vil ikkje tilføra kroppen hormoner, dergor falt valget på kobber. minuset er at man kan få kraftigere blødninger[:'(]

ORIGINAL: Miss Piggy

Her kan du lese om kobberspiral: http://www.lommelegen.no/322050/kobberspiral

Og om hormonspiral: http://www.lommelegen.no/322029/hormonspiral

Jeg har valgt kobberspiral fordi jeg ville ha et hormonfritt alternativ. Hadde bivirkninger av p-piller og tok ikke sjansen på det igjen. Funker fint, men har kraftigere mens enn tidligere. Med hormonspiral er det mange som mister mensen helt.

Uttrykket prevensjonsstav blir vel som regel brukt om implantat som man har under huden i armen: http://www.lommelegen.no/322049/implantat-med-gestagener

Takk [:)]

Det var informativt!

Likte først tanken på kobbersprial av samme grunner som deg. Men heller litt mot hormonspiral nå fordi det utskiller noe som allerede er naturlig i kroppen. Også er den sikrere. [:D]

Så sant jeg ikke er gravid, så er det vel egentlig ikke sååååå farlig om jeg ikke får mensen... hmm...

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

ORIGINAL: lykkeligmamman

ORIGINAL: Kodeord Markblomst

Det lurar eg og på.

Einaste eg veit til no er at Hormonspiralen kostar over tusenlappen og ein må ha resept frå legen på å få han. Kopparspiralen kostar rundt 300 og ein kan vist berre gåpå apoteket å kjøpe og so gå til legen/gyn å få satt han inn.

kremt! 800........ usj. blei litt paff for eg trodde 400..
eg vil ikkje tilføra kroppen hormoner, dergor falt valget på kobber. minuset er at man kan få kraftigere blødninger[:'(]

800? Det må jo være inkl. egenandelen hos lege, vel?

Undersøkte faktisk dette rett før jeg la ut denne tråden (for å få litt meninger før jeg valgte)
Drar til en privat lege da, så legetimen kommer i tilegg. Men selve "spiralen" får jeg resept på og må kjøpe på apoteket. Så da regner jeg med at det er en "normal" pris.

Hormonspiralen koster da:  1200,-
og kobberspiralen koster:    650,-

Mange penger det... Men så varer den jo noen år også da[;)]

Her koster kobberspiralen 2-300,- så da må det jo være forskjellig fra plass til plass.

Var forresten og skulle sette inn k.spiral på fredag, men måtte avbryte for det var helt jævlig vondt [&:][:(]

Har tatt ks btw....

Jeg har satt inn p-implantat, enda ikke noen bivirkninger av den [;)] Men koster litt den og, den koster 1250,- og så tok legen 260,- for å sette inn

ORIGINAL: *mumfie*

Jeg har satt inn p-implantat, enda ikke noen bivirkninger av den [;)] Men koster litt den og, den koster 1250,- og så tok legen 260,- for å sette inn

Hvordan funker den?
Hvor sikker er den?

eg bor i skottland og fekk hormonspiralen gratis!
har ikje mensen md hormonspiralen,men faar allikavel alle sympotmer paa d..
pluss vekt oekning [:'(]
men d variere vel fra person t person...

ei venninna av mg fant nettopp ut at hu e 10 uker paa vei...har kobberspiral......sjokk..
og mamma blei o gravide paa kobberspiral

ORIGINAL: ~Maja~

ORIGINAL: *mumfie*

Hvordan funker den?
Hvor sikker er den?

Funker vel som en hormonspiral, tror jeg.... Fikk beskjed at jeg kunne blø litt uegelmessig, (den settes inn år du har mensen) Men har ikke merket noe... Og det står at den er nesten like sikker som sterilisering, og det greie er jo at den sitter i armen, og sitter inne i 3år [:)] No fikk jeg typen til å betale den da¨, skal du være med på leken, så får han være med å betale der og [8D]

Back
Topp