Prevensjonsmiddel

Cicci79

Glad i forumet
Noen som har begynt å fundere på hva dem skal bruke før prevensjonsmiddel etterhvert?
Legen pleier jo å spørre om det på 5 ukers kontroll. Leste igår at spiral var det beste for å forebygge livmorhals kreft. Men har hørt at det gjør sinnsykt vondt å ta ut. Noen som har erfaring med spiral og p-sprøyte?

følger med på denne ang når man skal ta ut spiral.. har tenkt plaster selv, vil ikke ha noe oppi der ;p

jeg skal iallefall ikke bruke cerazette eller andre minipiller, tålte de ikke og da er f.eks p-stav i samme kategorien. Spiral ønsker jeg egentlig ikke å sette inn før jeg evt. er ferdig med barn.
Er ikke så mange alternativer igjen, sist fikk jeg ikke mens igjen før Mia var 11 mnd. så kan godt være vi kuler litt med prevansjon til jeg er ferdig med nattamming evt. bruker kondom. Brukte kondom sammen med ladycomp før vi ble gravide og det fungerte bra, men en må egentlig ha fått mensen igjen før den kan brukes skikkelig.
Får rett og slett føle litt på det frem til 6-ukers kontrollen, både om hva vi ønsker å bruke og evt. hvor fort vi ønsker neste barn. Prøver en å ha seg før den tid så er det anbefalt å bruke kondom uansett

maggie91 skrev:
følger med på denne ang når man skal ta ut spiral.. har tenkt plaster selv, vil ikke ha noe oppi der ;p

Kan en ha plaster når man ammer?

Jeg har vurdert litt om jeg skal begynne på sprøyta. Eneste jeg ikke vet, er hvor fort etter fødsel man kan starte med den....

Jeg vil ikke risikere å bli gravid igjen, for jeg bestemte meg fort at dette skulle bli siste gang....

bakemamma skrev:
Jeg har vurdert litt om jeg skal begynne på sprøyta. Eneste jeg ikke vet, er hvor fort etter fødsel man kan starte med den....

Jeg vil ikke risikere å bli gravid igjen, for jeg bestemte meg fort at dette skulle bli siste gang....

Jeg brukte p sprøyta når jeg gikk på videregående, jeg la på meg veldig mye.. Den fungerte helt fint, en sprøyte i rompen hver 3 mnd, og jeg vr heldig, hadde ikke mensen i det hele tatt. Men kommer aldri til å ta den igjen pga vekt økinga..

Tror det blir spiral her, vi skal  ikke ha flere barn, 2 holder for oss, og jeg nekter å begynne på p-piller igjen, så jeg regner med at det blir den spiralen ja..

Jeg bruker ladycomp. Helt naturlig:) Jeg liker ikke alle disse hormonene, jeg er ustabil nok fra før:P

Det skal bli godt å få satt inn hormonspiral igjen! Har hatt to stk tidligere, litt vondt å sette inn og ta ut, men jenter - det er VIRKELIG ingen smerte å snakke om sammenlignet med hva vi snart skal gjennom. Det er minimalt med hormoner direkte i livmora, varer i ca 5 år, positivt i forhold til både brystkreft og livmorhalskreft. Jeg får heller ikke mensen, har aldri kjent at den er der...

Gikk over på Cerazette i juni i fjor for jeg tenkte det var sikkert sunt med litt forandring - VIPS- lilleatpåklattenkommeriapril;-)

Tittetitt skrev:
Jeg bruker ladycomp. Helt naturlig:) Jeg liker ikke alle disse hormonene, jeg er ustabil nok fra før:P

men stoler du på ladycomp før mensen kommer tilbake? jeg og er fornøyd med den, men siden EL kommer før mens......

Jeg har brukt vaginalring (Nuvaring), mye mindre hormoner enn p piller og den ser ut som en hårstrikk du setter inn og tar ut selv. Veldig enkelt syns jeg. Slipper å huske pillen hver kveld også.

Ok, dumt spørsmål, hva er LadyComp? :)

http://www.pfc.no/?campaign=google&kw=ladycomp
Ladycomp....

Jeg aaaner ikke hva vi skal gjøre. Tenker P-piller, det er det eneste jeg sånn noenlunde tåler. 
Har prøvd p-stav og havna da på sykehuset etter 43dager styrtblødning og måtte få blodoverføring. Grusomt! 
Mini piller er jeg ikke like flink til å ta. Kondom tåler jeg ikke. Nei, det blir nok p-piller ja...

Kondom frem til mensen er tilbake, og da bruker jeg mobilapp :P

Hm. og jeg som funderte på å bruke p-sprøyte. Men vil jo ikke det hvis man går opp i vekt av den.

Nå har jeg lest litt om hormonspiral og det høres jo veldig bra ut Så kanskje jeg skal prøve det. Kommer å grue meg til å sette inn og ta ut den. Men som du sier så er det nok mere smerter ved en fødsel!

DK82 skrev:
Jeg har brukt vaginalring (Nuvaring), mye mindre hormoner enn p piller og den ser ut som en hårstrikk du setter inn og tar ut selv. Veldig enkelt syns jeg. Slipper å huske pillen hver kveld også.

kan du bruke ring når en ammer? spurte noen om plaseter lengre opp her, for da er det ett alternativ her.....

Mi ( nr 2 på vei) skrev:

Jeg brukte p sprøyta når jeg gikk på videregående, jeg la på meg veldig mye.. Den fungerte helt fint, en sprøyte i rompen hver 3 mnd, og jeg vr heldig, hadde ikke mensen i det hele tatt. Men kommer aldri til å ta den igjen pga vekt økinga..

Hmm... Kanskje revurdere den igjen da... Jeg har ingen planer om å legge mer på meg. Har nemlig stoooore planer om å gå ned i vekt etter å ha født. Og det masse.......

BlackBeauty skrev:

DK82 skrev:

kan du bruke ring når en ammer? spurte noen om plaseter lengre opp her, for da er det ett alternativ her.....

Jeg vet ikke for sikkert, her er en side som sår hvem som ikke bør bruke den: http://www.nuvaring.no/hcp/right_for_nuvaring/who_not_use.asp. Jeg må nok sjekke med legen selv, men står ikke noe om det på nett. Ser for meg den er bedre enn piller ihvertfall, mye m dre hormoner og de kommer liksom dit de skal istedenfor å gå igjennom hele systemet- i og med hormonene blir tatt opp i skjeden.

blir enten p-stav eller p-sprøyte..

Hadde hormonspiral i 1 år og det var et smertehelvette uten like så det skal jeg ALDRI ha igjen. 

Har nok bare tenkt hormonspiral.
Prøve, så ser jeg hvordan min kropp reagerer på den.
Er jo så individuelt...

Back
Topp