Prevensjons hjelp :-)

Prinsessemamma`n

Flørter med forumet
Hei alle sammen! Igjennom noen år har jeg brukt en dek ulike prevensjons typer. Tåler hormoner dårlige å har lett for å glemme :P spiral er ikke et alternativ da jeg nesten punkterte livmoren sist gang! Hva er deres favoritt prevensjon? ? Hjelper med deres erfaringer når jeg skal ta denne avgjørelsen :-D Ha en super lørdag !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Carazette. Men så er jeg en av de heldige som ikke blør når jeg går på det. Jeg tåler ikke hormonprevensjon!

Min favoritt er riktignok hormonspiralen. Eneste prevensjon jeg får bruke også. De fleste andre har jeg tendens til å få blodpropp av ser du :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

P-stav.Beste prevensjonsmidlet jeg har brukt

P-stav.Beste prevensjonsmidlet jeg har brukt
Jeg hadde p-stav for noen år siden, men måtte ta den ut pga blødninger. Hadde kanskje en mensen fri uke i mnd :-P

Uten tvil nuvaring, p plaster er noe herk i mine øyne, ppiller funket ikke på meg, mini pillen husket jeg ikke. Hehe. Har vært å prøvd det meste, men falt på nuvaring. :-)

Min favoritt er riktignok hormonspiralen. Eneste prevensjon jeg får bruke også. De fleste andre har jeg tendens til å få blodpropp av ser du :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Uff da! Så bra hormonspiral funker på deg da :-D Blodpropp høres veldig skummelt ut, har du hatt mange?

Uten tvil nuvaring, p plaster er noe herk i mine øyne, ppiller funket ikke på meg, mini pillen husket jeg ikke. Hehe. Har vært å prøvd det meste, men falt på nuvaring. :-)
signerer :)

P-ring! :)

Hormonspiral funker flott, men var også veldig fornøyd med yasmin pillen

Jeg tåler kun minipillen cerazette. Har prøvd det meste. Legen fant ut at jeg ikke tåler hormoner. Og den mener jeg at blodpropp ikke er over symptomer eller så sjeldent at det er over svært sjeldne tilfeller. Den må du heller ikke ta til samme kl slett hver dag. Jeg tar den når jeg har pusset for kvelden. Da husker jeg den. Følte jeg manglet noe om kvelden når jeg slutta på de.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tåler ikke p-piller, så har brukt Nuvaring(p-ring) i mange år nå! Kjempe greier, men merker at slimhinnene kanskje blir tynnere når jeg bruker det, for det oppstår ofte blødninger etter samleie når jeg bruker det :(
Eneste som er kjipt igrunn med det!

Vurderer spiral etter nestemann, men har hørt så mye dårlig om det (men også bra ting såklart) så blir litt i tvil :(
Men er kjekt med noe som varer lenge!

Har bare prøvd to typer piller, og tror ikke jeg har godt av noen av dem egentlig. Men Cerazette var best. Aner ikke hva jeg ønsker neste gang, så følger litt med på anbefalingene/erfaringene her :D

Du tåler hormoner dårligt skriver du.
Pga biverkningar eller vad menar du?
Som du säkert vet finns det ju P-piller som är kombinationshormoner eller mini-piller som bara innehåller gulekroppshormon. Så finns det många olika i begge grupper att prova ut.
P-stav, plaster, spiral eller ring innehåller ju oxå hormoner men du slipper stoppa in piller i magen varje dag.

Hormonfri prevention finns ju då som hormonfri koppar-spiral (väldigt lite brukt) eller pessar ( om det ens finns längre )
Annars får du hygge dig med kondom :-)

Tror jeg har vært igjennom det meste av prevensjonsmidler. Reagerer med bivirkninger på det meste. Har prøvd både hormonspiral og vanlig kobberspiral, trodde jeg skulle blø i hjel av de :-S Viste seg at livmora mi ikke var helt designet for slikt.. Har testet forskjellige p-piller, p-ring, p-stav, minipiller osv... Har endt med enten voldsomme bødninger eller migrene av de...
Så fikk beskjed av legen at jeg egentlig kunne velge mellom kondom, pesar eller sterilisering i bunn og grunn.... Siden vi er ferdig med å få barn så har vi endt på sterilisering. Så om to uker er det snipp snipp på mannen ;P
Så det er mitt favorittprevensjonsmiddel!

Jeg har en liste her over prevensjon jeg har brukt! Hehe. Begynner med bokstaven P! P -piller, plaster, stav, ring, sprøyte, ring! Jeg får veldige humørsvingninger, føler meg nedfor å gråter for ingenting. Jeg får veldig uregelmessig blødninger, eller blør så å si hele tiden :P Har blitt gravid 2 ganger med mini pillen(mistet nr 1 ) Når jeg satt inn spiral sist, ble jeg henvist til gynekolog ! Legen fikk den ikke inn, selvom jeg har hatt det før. . Når gynekologen skulle sette den inn var det så ufattelig ubehagelig og sinnssykt vondt , satt å brakk meg pga smertene. Når han tok ut instrumentene var de dekket av blod, brukte gode 15 min for å stoppe opp blødningene! Grøss..Ikke bare det! Jeg ble gravid med spiralen 6mnd etterpå ! Max uflaks..Tror jeg benytter meg av p-sprøyta, får bite i det sure eple å ta bivirkningene som de kommer :-P Føler at kondom ikke er sikkert nok..Tusen takk for svar alle sammen :-D

Back
Topp