Prevensjonp / sterilisering ?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Jeg prøver å overbevise gubben jeg også. Vi skal absolutt ikke ha flere barn, og han mener det er en selvfølge at jeg tar abort om jeg blir gravid igjen. Hvorfor ikkw sterilisere seg tenker jeg da :o etter to svangerskap, fødsler og tiden som "alenemor" da ungene var babyer er visst ingenting i forhold til det å klippe strengen.

Jeg må si meg helt enig med deg. Når den tiden kommer for oss så får han sterilisere seg eller bruke kondom. Men han sier det selv at han kommer til å gjøre deg også så han må nok ikke presses. Nå er vi nettopp begynt på barnefronten da men han ønsker ikke mer en to barn så da har han sakt han vil «fikse seg»[emoji87] kjenner mange mannfolk som har sterilisert seg.

Klart det er hans kropp! Vil jo aldri tvinge han.. men hvis en ikke vil ha flere barn så må en jo gjøre noe og ta ansvar han også. Han kan ikke kreve at jeg spiser p piller for evig og alltid. Fare for blodpropp er det også. En må ta og gi- ofre noe han også.

Kanskje han synes han gjør det når han bruker kondom?

Jeg personlig kunne ikke bedt min mann om å klippe strengen... Mye fordi det er ingen garanti for at vi holder sammen for alltid, og det kan være jeg går bort - og da vil ikke jeg at han skal være fratatt muligheten til å få barn med evt ny partner!
Dessuten har jeg noen ganger sett mislykkede klipping og vips var det spire (eller to) der likevel!

Back
Topp