prevensjon

wishingstar

Forelsket i forumet
Dere som har fått barn med litt hjelp... hva gjør dere med prevensjon etter fødselen? Er usikker på hva som er lurt... og det frister ikke å proppe kroppen full av hormoner igjen. Spesielt ikke siden de ikke fant noen grunn hos oss til vår barnløshet... men samtidig frister det ikke med to på under ett år... og heller ikke med gummi... jajaja[;)]

det har jeg også tenkt en del på, men ikke blitt noe klokere... finner ingen feil hos oss heller, så tar ingen sjanser på å få tre tette..[8D] Lurer på om jeg får migrene av p-piller, så vurderer spiral men er ikke enig med megselv ennå

Eg går på en minipille som heter conludag. Men vurderar kobberspiral om me ventar ei stund før nr 2[:)] vil ikkje ha noko med særlig hormoner i seg!

Her blir det ingen prevensjon. Har ikke noe stor tro på at det plutselig skulle klaffe for oss på egenhånd, men skulle det mot all formodning gå er et mirakel hjertelig velkommen. Et søskenforsøk vil vi nok drøye et par år med, har ikke snakket noe om det ennå.

Vi har prøvd i en del år uten pervensjon, har ALDRI blitt gravid på egenhånd. Her har sambo dårlige svømmere og vi ble først gravide etter et ICSI forsøk så her kommer vi ikke til å begynne med pervensjon etter svangerskapet. Har fått beskjed om at det ikke er umulig for oss å bli gravid ved naturmetoden. Men etter å ikke ha brukt prevensjon siden 2005 så har jeg liten tro på at vi klarer det selv[8D]

Vi har prøvd i tre år uten å blitt gravid med egen hjelp. Heller ikke klaff på første IVF og måtte derfor ha ICSI. Derfor tror jeg sjangsen for å klare det selv er små, og et evt mirakel er nok hjertelig velkommen. Da skal jeg heller vere gla jeg slipper unda hormoner og ul kontroller [:'(] Tror derfor at det ikke blir noe prevensjon på oss etter fødselen.. (Er fortsatt lenge til men... [8D])

jeg brukte minipillen crazette frem til nov ifjor,,altså 10mnd etter fødsel, så kondom frem til nå i mars hvor jeg satte inn pstav, men så har vi tenkt å ikke ha flere barn da. men den er jo bare å ta ut hvis man vil når som helst.

men syns det holder med 2.

men hadde vi fått en bare så hadde jeg nok ikke gått på noe prev, bare prøvd den naturlige måten.

Har kommer jeg ikke til å begynne på noe etter fødsel.. Har ikke gått på noe siden 2006, og har aldri vært i nærheten å få positiv test.. Sambo har dårlige svømmere, så en liten mulighet har vi. Men då ser vi på det som en bonus.. [:D]

Har ikke begynt på noe prevensjon etter fødselen jeg heller, vi fikk det ikke til selv på 2,5 år før så om vi skulle få det til nå blir det bare en stor bonus.

Back
Topp