Prevensjon.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Da vi var på kontroll hos legen I går, Spurte hun om Jeg hadde tenkt på noe slags prevensjon etterpå.....
Jeg nevnte spiral, Og før Jeg visst ordet av det hadde hun skrevet ut en resept på hormon spiral til meg.... Den var visst det beste....
Den skal visst Inn etter 8 Uker....
Jeg synes at det er såh rart og tenke på prevensjon....
Har Ikkje brukt det på flere år, Og nå må man begynne og bruke det Igjen....
SUKK....

uff ja..det er det ja..

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal bruke når jeg har fått ut nurket..

p- piller og slikt kan jeg ikke bruke etter mamma har fått blodpropp..- ikke hadde jeg hatt lyst til det heller etter den tiden vi seit med å få dette barnet..

Vi har snakket om å begynne å prøve igjen om et årstid, så da er det liksom ikke så mye jeg vil begynne å bruke heller..
Hadde tenkt hormonspiral, men det koster ganske mye å sette den inn, og vil liksom ikke bruke masse penger hvis jeg skal slutte med den tidlig..

Vi får nå se hva det blir til..-blir kanskje kondom et år....
[8D]
hvis ikke dere har noen gode råd til prevensjon???

Jeg hadde hormonspiral etter min siste fødsel som var 7 år siden,den sitter inne i 5 år og koster litt over 1000,- men det er ikke mye når du tenker på hva det vil koste med p-piller i 5 år.Har bare gode erfaringer med den,for jeg hadde ikke blødninger, bare litt blod første dag i mensperiodene ellers blødde jeg ingen ting,eneste problem er att etter jeg tok den ut så gikk det 1,5 år før jeg ble gravid.[8|]

Vi skal prøve på barn nr 2 innen et år, så her blir det nok bare å hoppe av i svingen. Dessuten syns jeg p.p ødlegger sexlysten[:'(]

Kan det være vanskeligere og bli Gravid på nytt etter og ha brukt hormonspiral???? Jeg tenker at vi sikkert vil ha 2 - 3 år mellom barna, Hvis vi får flere... [:D]

Monicus:jøsses! En til innen ett år! Ojjj! Noen spes grunn for det ønsket? ikke att man må ha det men lurer litt .... Ønsker jo ikke for mange år jeg heller mellom barna ....

ORIGINAL: FirstTime

Monicus:jøsses! En til innen ett år! Ojjj! Noen spes grunn for det ønsket? ikke att man må ha det men lurer litt .... Ønsker jo ikke for mange år jeg heller mellom barna ....

Fordi at jeg blir 32 år i juli og tenker at jeg må bruke eggene mens de fremdeles er friske. (håper de er friske! det vil jeg finne ut av om noen uker). Tenker om nestemann/jente kommer når jeg er 34 år da.
Så innen et år så er vi prøvere igjen[:D]

Vi kommer ikke til å bruke prevensjon. Jeg har økt risiko for blodpropp og har aldri kunnet ta p-piller, for eksempel. Kan heller ikke bruke hormonspiral. Har brukt kobberspiral og vil fraråde det på det sterkeste! Trolig var den årsak til at jeg utviklet cyste på eggstokken (som gjorde den defekt) og masse sammenvoksninger i underlivet, derfor hadde vi kjempeproblemer med å bli gravid. Spiralen medførte dessuten masse magesmerter og mensen ble bare lenger og lenger... hadde mensen i 11 dager de siste syklusene før jeg tok den ut! Og mengden blod ble bare større og større. Hadde den i 1 1/5 år.

Vi kjører "hopp av i svingen" og skulle det slå feil så er det ingen krise om jeg blir gravid igjen... vi vil jo ha flere unger [:)]

Ja, det er en viss fare for å bli steril med spiral. Sjansen er liten, men det beste er å ikke bruke spiral før du har fått de barna du ønsker deg.

ORIGINAL: Dorothy_1

Kan det være vanskeligere og bli Gravid på nytt etter og ha brukt hormonspiral???? Jeg tenker at vi sikkert vil ha 2 - 3 år mellom barna, Hvis vi får flere... [:D]

Jeg brukte hormon spiral i 8 år i strekk.
Det tok oss 3 mnd å bli gravid etter at jeg tok den ut!!!!
Så jeg syns ikkke det tok lang tid[:)]

he ikkje aning på ka prevansjon ej vil ha.... Tørr ej en fødsel til ette dinna so vil ej ikkje ha so månge år mylla ongane helle...[8|]
tru ej fe ta det litt so d kjeme...

Back
Topp