Prevensjon

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
Hva har du og er du fornøyd?
Hvorfor/hvorfor ikke?

(Laget samme avstemning på sept. -07, men nysgjerig på flere svar [:D])

Trodde jeg var fornøyd med p-piller,men ble jo gravid[;)]Har prøvd p-sprøyte også,men syns det var rart å ikke ha mensen så sluttet på den,men når jeg fikk mensen hadde jeg den i et halvt år i strekk nesten[:@][:'(]

Ingenting enda...

Men skal begynne på noe så fort det er aktuelt igjen

Jeg skal ta ut kobberspiralen fordi denne ikke passer meg, hater alt som har med den å gjøre! [:'(]

Så derfor lurte jeg på hva dere damer er fornøyde med, jeg må jo finne noe annet å bruke,
for jeg har ikke tenkt meg flere unger helt ennå [:D]

Har p-staven[:D] Mister omtrent helt mensen, kan isåfall gå flere mnd mellom hver gang[;)] Økt sexlyst, og da mener jeg økt, for jeg eide ikke lyst etter fødselen[;)] Og absolutt ingen bivirkninger[:D]

Gikk på p-pilla og ble gravid jeg[8D]

ORIGINAL: LitlaLinda

Jeg bruker Ladycomp..[:)]

skal jeg legge til det som alternativ?
(føler meg litt blond nå, men hva ER ladycomp?)

Ingenting- er gravid[8D][:D][:D]

Har brukt hormonspiral etter vi fikk minstemann for 4år siden.
Tok den ut i september.
Har ikke hatt mensen og heller ingen plager med den, så det skal jeg ha igjen etter en eventuell graviditet.[;)]

gikk på p-piller da jeg ble gravid 1.gang. men jeg slurva mye da.....
har også brukt p-ring, den var egntlig ganske god.
etter jeg har født tror jeg at jeg setter inn hormonspiral. er ikke så begeistra for hormonpreparater egentlig, men fordelen med de spiralen og ringen er at de virker lokalt, og inneholder derfor bare en brøkdel av hormonene i forhold til pillene.[:)]

p-sprøyta har jeg hørt mye negativt om. gikk på den for noen år tilbake, da jeg slutta tok det ca 8 måneder før jeg fikk tilbake mensen.
en venninne av meg fikk en allergisk reaksjon, og blødde i 6 måneder. ei annen jeg kjenner ble gravid på den, men skjønte det ikke siden hun ikke hadde mensen uansett. fant det ikke ut før hun var 5 måneder på vei....

ingenting[:D]
har hatt p-stav, er noe dritt.
p-piller gikk jeg lenge på.

ORIGINAL: suki

Ladycomp, babycomp og pearly er sånne små monitorer du måler tempen med hver dag (i munnen), for på den måten finne ut når man er fruktbar og ikke.

Jeg vurderer en sånn pearly som prevansjon i fremtiden da jeg ikke vil proppe meg full med hormoner. (Som jeg gjorde i 10 år med Trionetta p-piller).

Sett det opp som alternativ du, for virker som flere og flere velger dette alternativet.
(Fellesbetegnelsen er PFC - Personal Fertility Computer)

Har lagt til [:)] Personlig synes jeg det hørtes litt risky ut, men hvis det funker for folk, så hvorfor ikke [:)]
(jeg brukte forresten også Trionetta, fornøyd med de, men er jo ikke bra i lengden!)

Jeg har en pfc.

I praksis brukte vi gankse mye kondomer da, pga min håpløse syklus som kunne gi 6 uker med "rødt lys"... men sånn om syklusen hadde fungert, så er jeg kjempefornøyd med temping/charting som prevensjon da. (Ja, har brukt temping som prevensjon og i prøvetid)

Av naturlige årsaker bruker jeg ikke prevensjon nå, men satser på temping/charting kombinert med kondom ved behov, når babyen er kommet ut.

Bruker kondom vi.

har brukt p sprøyte, men det skal jeg aldri mer ha. et ikke helt hva jeg skal bruke etter fødsel[:D]

P-ring og er veldig fornøyd. Enkelt og greit synes jeg.[:)]

Kobber spiral - fornøyd med den.

Nå bruker jeg selvsagt ingenting! Men brukte pillen før. Tror ikke jeg kommer til å bruke den igjen. Nå bare "klemmer" vi ut et par unger og etter det er jeg såpass gammel at jeg heller finner et annet alternativ.

By the way...femidom? Fins det i det hele tatt lenger? Var ikke det litt av en flopp egentlig. Kjenner ingen som noen gang brukte det.

Back
Topp