Prevensjon

Lady H

Glad i forumet
Skal på seksukerskontroll i dag, jeg, så er jeg så usikker på prevensjon. Gikk på p-piller da snuppa ble unnfanget[8D]
Er det noen som har erfaring med p-sprøyte f eks?

Jeg gikk på p-sprøyte i nesten 2 år å aldri mer......la sykt mye på meg å var et hormonsirkus[:(] Eneste posetive var at man tok en sprøyte hver 3 mnd så slapp man tenke på noe annet[;)][;)]

En ting jeg lurer på er om man kan få satt inn spiral eller lignende når man har hatt ks? Eller må man ha hatt en vaginal fødsel først?

ORIGINAL: theomina

jeg begynte på mini piller i går.. men skal sette inn hormon spiral etterhvert.. er litt skeptisk til å sette inn noe der nede.. men stoler egentlig ikke på piller lenger[&:], ble jo gravid når jeg gikk på de..

Jeg var også vettskremt 1.gangen jeg skulle sette inn spiral, og jeg er egentlig ikke spesielt skvetten i forhold til leger eller noe sånn. Jeg syntes det var vondt første gang, andre gang gikk det mye bedre! Men syntes det var verdt det, for gud så lettvint det er med spiral, og så deilig å slippe mensen! [:D]

her skal det ingen hormoner i kroppen.....
har sagt til samboer at han får gå å klippe strengen[;)][;)][;)]
har tenkt litt på kobber spiral men vet ikke om jeg tør..............

ORIGINAL: Ida88

gikk på p sprøyte før, fikk bare dårli erfaring med den når jeg skulle slutte på den...

hvilke dårlige erfaringer da?

jeg har hørt om en som la på seg 10 kg av den sprøyten...........

Er vist ikke så bra å gå på den p sprøyta. De annbefaler stort sett at man velger noe annet. Men når man ammer skal man vel ikke gå på vanlige p-piller. Man får mini pillen i steden. Det gjorde i hvertfal jeg sist. Hadde mye problemer med p-piller (ble deprimert av de), men synes det gikk veldig bra med mini pillen. Er litt skeptisk til å sett inn spiral. Hører det er så mange som besvimer og sånn etterpå for smertene er så store. (Dette gjelder sikkert ikke ALLE!) Men det høres deilig ut å slippe mensen ja. Gruer meg til den kommer tilbake.

men med kobber spiral får du mensen.....synes egentlig det er litt greit med mensen er jo på en måte en måte å rense på......

ORIGINAL: unemoren

jeg har hørt om en som la på seg 10 kg av den sprøyten...........

No kan det hende at eg får folk på nakken her, men...ein legg vel ikkje på seg 10 kg av sprøyta, ein legg vel på seg fordi ein spiser!? Eller tar eg feil? Det er litt sånn som dei som seier dei la så og så mykje på seg av å slutte å røyke, men det ein legg på seg av er jo det ein et for å dempe røykesuget! (Har slutta sjølv så eg veit kva eg snakker om akkurat på det punktet!) [:D]

Back
Topp