Prevensjon

Minipille, men slutta pga bivirkninger.

Brukte minipillen Conludag etter første og var ganske fornøyd med dem.
Etter andre brukte jeg minipillen Cerazette som jeg bare småblødde av og ble et hormontroll
Når vi fikk tredje så steriliserte jeg meg i forbindelse med keisersnitt

Jaydess hormonspiral. Blødde hver dag i 3 mnd etter innsett og så "bare" 21-24 dager i mnd. Den røyk til helv**** ut så fort frøkna spiste nok fast føde til at jeg kunne ha kombinasjonspreparater igjen. Nå bruker jeg p-ring og fungerer som normalt.

Cerazette. Uproblematisk første gangen, men andre gang og nå når jeg begynte på de igjen etter en lang pause så har jeg hatt mange småblødninger. Slutt i en uke for å fortsette i 2-3 uker. Begynte hele tiden å blø etter sex når mannen kom hjem fra jobb i Nordsjøen, som varte i flere dager. Nå har jeg slitt i minst seks måneder, men heldigvis sluttet det da jeg begynte på sommerferie. Veldig spent når mannen kommer hjem neste uke. Om jeg begynner å blø igjen så vil jeg prøve noe annet.

Hormonspiral Mirena, er fornøyd, har nesten ingen mens lenger og ingen bivirkninger.

Samme som over, hormonspiralen Mirena :) 7 mnd siden fødsel ( tredje barnet) og ingen mens enda og ingen bivirkninger :) Med første hadde jeg Cerazette og hadde også spiral med andremann.

Etter første: ingen

Etter siste: spiral fram til babyen blir ett år. Da skal vi bli enige om hvem av oss som skal steriliseres.

Etter første: ingen

Etter siste: spiral fram til babyen blir ett år. Da skal vi bli enige om hvem av oss som skal steriliseres.
Hvis han er i tvil så mye som et milligram, er det vel du som skal?

Hvis han er i tvil så mye som et milligram, er det vel du som skal?

Antageligvis blir det meg, ja [emoji4]

Men vi har en avtale om å ikke ta de store, livsendrende diskusjonene/samtalene mens vi har bar under ett år.
Så da diskuterer vi ikke ekteskap, flere barn, sterilisering eller andre ting før vi er ute av «babybobla» [emoji23]

Mener det var cerazette ....gikk så over til hormonspiral . Veldig fornøyd med den, slapp mensen ...Hadde små blødninger ved mens de første 7 mnd. Så blir nok det igjen.

Brukt cerazette etter begge to. Aner ikke hva jeg skal bruke når denne er ute. Det eneste jeg har hatt forholdsvis lite bivirkninger av var p-ring, men den ble jeg i stedet gravid med.

Back
Topp