Prevensjon

Har blir d vel å hoppe av i svingen ( http://www.tv2.no/a/8180634/ ) /kondom frem til vi vil prøve på nr.2...siden d tok så lang tid å bli gravid nå (nesten 2 år) vil jeg virkelig ikke utsette kroppen for mer hormoner enn nødvendig:) Så om d skulle bli to tette er nr.2 hjertelig velkommen<3
 
Mannen skal snippsnipp eller så blir d psprøyte.. :p
 
Mannen skal snippe og jeg kommer (om jeg får lov) til å ha spiral i overgangen. Ellers blir det minipille til vi vet han ikke kan lage barn mer :p
 
Tåler ingenting med hormoner, så er egentlig kobberspiral som er eneste valget. Men legen anbefalte meg å ikke bruke det, så vi får se. Samboer synes to barn er nok og vil sterilisere seg, så da blir det nok kanskje sånn.

Hvorfor anbefalte h*n deg å ikke bruke det... Er det jeg har tenkt til, men har riktignok ikke diskutert det med legen ennå...
 
Har ikke peiling, men dette er siste barn så noe form for prevansjon må vi ha. Cerazette funker helt mongo på meg - får konstant mensen, så det er ingen vits å ta de for jeg vil aldri ha sex for jeg har mensen hele tiden. Sååå kanskje jeg må vurdere spiral eller mannen snipper seg. Må høre hva legen anbefaler.
 
Hvorfor anbefalte h*n deg å ikke bruke det... Er det jeg har tenkt til, men har riktignok ikke diskutert det med legen ennå...
Fordi det er veldig vanlig å både få en del mer smerter under mens, og begynne å blø mye kraftigere og lenger en man i utgangspunktet gjør. Og jeg sliter allerede ganske mye med smerter når jeg har mensen.
 
Vi brukte LadyComp, men da MÅ man hilse å tenke hver dag og ikke bare rundt eggløsninga som den sier at man kan gjøre etterhvert... Denne graviditeten var ikke planlagt for å si det sånn, så nå får jeg snart tidenes overraskelse, hihi ;)

Vi skal sterilisere oss, en av oss, om noen år. Fram til det så tenker jeg å teste kobberspiral :)
Er ikke krise med en til, men må diskutere ladycomp med gubben først da. Men er kun det og kondom jeg vil bruke, tør ikke hormoner eller spiral.
 
Vi brukte LadyComp, men da MÅ man hilse å tenke hver dag og ikke bare rundt eggløsninga som den sier at man kan gjøre etterhvert... Denne graviditeten var ikke planlagt for å si det sånn, så nå får jeg snart tidenes overraskelse, hihi ;)

Vi skal sterilisere oss, en av oss, om noen år. Fram til det så tenker jeg å teste kobberspiral :)
Har ikke hørt om ladycomp? Er det å måle tempen hver dag for å kartlegge fertile og ikke fertile dager? Vi bare unngår tiden før og etter jeg har el ved å sjekke mine el symptomer (har kunnet fastslå på sekundet omtrent når jeg har el, det var det som gjorde at det klaffa da det gjorde ;) hihi ), men frem til jeg får el tilbake og får kontroll på syklusen min så blir det kondom.
 
Tenkte litt på kobberspiral. Mannen vil sterilisere seg men jeg håper han ikke gjør det, vil gjerne overtale han til en til om noen år hvis jeg fortsatt vil ha det selv<3 jeg begynner å helle mot at to er nok selv og.
Her skal enten jeg eller han sterilise seg. Håper på han :p Har tålt alt av p-piller p-plaster og egentlig alt jeg har prøvd utrolig dårlig. Så er glad vi er enig at 2 barn er perfekt, sånn at ene av oss steriliser seg :)
Det må bli han...... fordi selv om han steriliserer seg kan han få hjelp ENKELT til å få barn senere ved IVF i henhold til hva jeg leser på internett
 
Blir sikkert spiral.. Selv om det ikke frister.
Hadde mirena i nesten fem år før jeg ble gravid og husker det første året var grusomt med bivirkninger. Blødde konstant i nesten over seks måneder, mye svimmel og ble veldig deprimert osv. Følte meg helt på tuppa..
De verste tingene stabiliserte seg og fikk mensen nokså regelmessig etter det så hjalp ikke noe på den biten..
Frister lite med ny runde hvor jeg kan risikere slike bivirkninger men piller, osv er mer uaktuelt da jeg surrer for gale.
 
Jeg føler meg ikke ferdig med å få barn etter dette og har sagt til mannen at han får stå for prevensjon denne gangen med mindre han vil ha en tett unge til. Reagerte på mini pillen sist og ønsker ikke noe som settes inn og varer i flere år og evt må tas ut før for å bli gravid igjen da vi nok ønsker nestemann før 4-5 år
 
Med tanke på at vi har brukt laaang tid på å i det hele tatt bli gravid og måtte ty til Ivf, kommer jeg ikke til å bruke noe :) Blir jeg gravid er helt greit :)
 
Med tanke på at vi har brukt laaang tid på å i det hele tatt bli gravid og måtte ty til Ivf, kommer jeg ikke til å bruke noe :) Blir jeg gravid er helt greit :)

Kremt.... Var sånn det ble en uplanlagt nr 3 her! ;)
 
Back
Topp