Prevensjon

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Vet det er tidlig enda, men hva har dere tenkt til å bruke?

Jeg er veldig i tvil, da jeg ikke vil ha spiral, tåler ikke hormoner så godt..så egentlig er det bare kondom som er valget, men jeg haaaatteerr det.

Har sagt mannen skal sterilisere seg når vi er ferdig med barn, men vi har begge lyst på et til.
 
Her er det "bestilt" sterilisering samtidlig som det tas keisersnitt.... Kroppen min responderer dårlig på prevensjon, særlig cerazette som vel er den det går an å bruke under amming... (?)
Gubben er for feig til å sterilisere seg. Ga han da tydelig beskjed om at ungene er 50,5% mine og 49,5% hans siden jeg tar ansvar nå! Ha-ha-ha! ;)
 
P-stav, funket fantastisk bra for meg i 3 gode år før jeg ble gravid.
 
Blir kondom og muligens en sånn ladycomp på oss, gubben vil snippe men har sagt at jeg må være helt sikker på at jeg er ferdig med barn først (jeg har lyst på en til, han er egentlig fornøyd )
 
P-stav har funka bra for meg i seks år før jeg tok den ut før prøving. Men gidder ikke sette i ny etter fødsel, da vi ikke vet hvor fort vi har lyst til å lage nestemann. Det kan jo ta tid, og vi blir ikke yngre. Så det blir nok kondomer i første omgang ihvertfall.
 
Tåler absolutt ingen hormonprevensjon så det blir kondom og/eller familieplanleggingsmetoden her i gården. Familieplanleggingsmetoden funket veldig bra for oss både da vi ikke prøvde og da vi prøvde å bli gravid.
 
Blir zarasett her :) inneholder ikke østrogen, men gestagen ( samme som p-stav)
Det har hvertfall fungert for meg og påvirker ikke kroppen sånn som østrogen :)
 
Her skal enten jeg eller han sterilise seg. Håper på han :p Har tålt alt av p-piller p-plaster og egentlig alt jeg har prøvd utrolig dårlig. Så er glad vi er enig at 2 barn er perfekt, sånn at ene av oss steriliser seg :)
 
Tåler absolutt ingen hormonprevensjon så det blir kondom og/eller familieplanleggingsmetoden her i gården. Familieplanleggingsmetoden funket veldig bra for oss både da vi ikke prøvde og da vi prøvde å bli gravid.
Blir kondom og muligens en sånn ladycomp på oss, gubben vil snippe men har sagt at jeg må være helt sikker på at jeg er ferdig med barn først (jeg har lyst på en til, han er egentlig fornøyd )

Vi brukte LadyComp, men da MÅ man hilse å tenke hver dag og ikke bare rundt eggløsninga som den sier at man kan gjøre etterhvert... Denne graviditeten var ikke planlagt for å si det sånn, så nå får jeg snart tidenes overraskelse, hihi ;)

Vi skal sterilisere oss, en av oss, om noen år. Fram til det så tenker jeg å teste kobberspiral :)
 
Her må det bli kondom, siden jeg ikke tåler noe.. og vi ønsker oss et barn til etterhvert så da kan vi ikke sterilisere oss enda.
 
Vi vill ha to tette, så håper bli gravid så fort som mulig etter førstemann, så kommer ikke til å bruke prevensjon. Men etter nr 2 så håper jeg mann sterilisere seg eller så går jeg for p sprøyte da jeg ikke tåler alle hormoner bra
 
Jeg vurderte å sterilisere meg, men har ombestemt meg. Skal prøve å overbevise mannen igjen at det er enklere og mindre komplikasjoner for han å gjøre det.
Jeg har tenkt å prøve en ny type spiral som heter gynefix. Det skal visstnok være mindre bivirkninger av den.
 
Tenkte litt på kobberspiral. Mannen vil sterilisere seg men jeg håper han ikke gjør det, vil gjerne overtale han til en til om noen år hvis jeg fortsatt vil ha det selv<3 jeg begynner å helle mot at to er nok selv og.
 
Tåler ingenting med hormoner, så er egentlig kobberspiral som er eneste valget. Men legen anbefalte meg å ikke bruke det, så vi får se. Samboer synes to barn er nok og vil sterilisere seg, så da blir det nok kanskje sånn.
 
Jeg tåler hormoner veldig dårlig men har ikke forsøkt hormonspiral enda så tenkte å prøve det:) kobberspiral anbefalte de meg ikke pga jeg har så kraftige blødninger så da prøver jeg heller hormonspiral :)
 
Samboeren har sagt han kan dra inn å kappe strengen, men jeg sier nei :hilarious: Føler vi må være 100% sikker først på om vi vil ha en til først. Jeg tåler dårlig P-piller ol, og har hatt hormonspiral før. Men tok den ut etter 1,5år da jeg bare hadde masse utflod og mye blødninger hele tiden. Men tror jeg kommer til å prøve den igjen, for kan være den fungerer nå ifølge legen min :)
 
Veldig usikker her. Vill ikke begynne på p-pillen igjen pga alle hormonene. Spiral er uaktuelt da jeg ikke vil ha noe inni der. Så vet faktisk ikke hva vi skal gjøre. Få 2 tette? Hehhe
 
Ladycomp er en gode idé eller pealycomp mulig jeg skal vurdere det!
 
Back
Topp