Prevensjon!

Rock Mommy

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Jeg vil ikke ha fler barn, og vil ha en hormonfri løsning, hørt st det beste da er spiral. Noen som har hatt dette før og kan si om det er mye pes med de eller ikke? Hørt også at de koster en del? Eller er dette gratis innenfor 6 ukers kontroll som går under svangerskap?

Jeg fikk anbefalt spiral på barsel, så lurer på å ta det. Skal ha seks ukers kontrollen på sykehuset og de kunne sette inn der.

Her i distriktet koster det ca 1000-1400kr for 6-ukerskontroll med spiral. Kobberspiralen kan man blø ekstremt mye av, så hvis du allerede gjør det når du har mensen anbefales den egentlig ikke. Hormonspiral skal kun virke lokalt, men nå har 4 av 6 i venninnegjengen vår endt opp med kviser på hele kroppen og blitt hormonelle av den så ikke vet jeg :/

Her i distriktet koster det ca 1000-1400kr for 6-ukerskontroll med spiral. Kobberspiralen kan man blø ekstremt mye av, så hvis du allerede gjør det når du har mensen anbefales den egentlig ikke. Hormonspiral skal kun virke lokalt, men nå har 4 av 6 i venninnegjengen vår endt opp med kviser på hele kroppen og blitt hormonelle av den så ikke vet jeg :/
Æææh... Drit da.

Vet at det har kommet en ny lav-hormonspiral på markedet nå. Den skal visst tilsvare minipiller, bare i spiralform;) Jeg vurderer denne, da man også kan amme:)

Jeg har hatt kobberspiral tidl og ønsker det nå også. Beste prevensjonen spør du meg, men jeg reagerer veldig på alt med hormoner i. I tillegg fikk jeg ikke de vanligste bivirkningene som kobberspiral gir; større blødninger og mer menssmerter, men skjønner jo at om man får dem så er hormonspiral å foretrekke. Jeg ønsker flere barn også og med kobber så er man ikke beskyttet idet man tar den ut. Veldig å fortrekke her for brukte lang tid og måtte ha hjelp til å bli gravid etter jeg sluttet på ppiller.

Jeg bruker et målapparat og anbefaler det virkelig. Jeg kan ikke bruke noe hormoner og har forsøkt spiral, men det gjorde mine blødninger til et lite helvete. Sjekk ut pfc.. jeg bruker Pearly. Spør hvis du lurer på noe.. ;)

Jeg bruker et målapparat og anbefaler det virkelig. Jeg kan ikke bruke noe hormoner og har forsøkt spiral, men det gjorde mine blødninger til et lite helvete. Sjekk ut pfc.. jeg bruker Pearly. Spør hvis du lurer på noe.. ;)
Det skal jeg definitivt sjekke ut :-) takk for tips

Det skal jeg definitivt sjekke ut :-) takk for tips
Do it! Og som sagt bare spør hvis du lurer på noe.. jeg har brukt min i tre år. Det er en ganske stor investering med en gang, men jeg har ikke hatt noen fler utgifter enda. Så det blir ikke mye hvis du regner antall år/måneder.

Lillesøsteren min endte også opp med kviser I hele ansiktet.

Jeg å har Pearly, men kan man bruke den når man ammer?

Jeg å har Pearly, men kan man bruke den når man ammer?
Den vil ikke virke før første eggløsning... og den kommer jo før første mens, så det blir etter det jeg begynner å bruke den igjen. Får finne på noe annet innen den tid. :p

Alle mine venninner i nærmeste krets har hormonspiral og ingen av dem har hatt bivirkninger (vi snakker over ti personer), og snakker varmt om det. Her blir det en til på kort tid, så dermed venter jeg til etter nestemann før jeg setter inn selv.

Alle mine venninner i nærmeste krets har hormonspiral og ingen av dem har hatt bivirkninger (vi snakker over ti personer), og snakker varmt om det. Her blir det en til på kort tid, så dermed venter jeg til etter nestemann før jeg setter inn selv.
Jeg har hatt hormonspiral i flere år og syns det er fantastisk ettersom jeg hadde mens i 30 min pr mnd. Problemet var at jeg mistet all sexlyst.. :confused: En annen ting er at du tilfører kroppen hormoner.. og hva gjør det med helsa?

Jeg tempet når vi prøvde å bli gravide og er fristet til å bruke som prevensjon også. Fungerer fint så lenge man har stabil syklus :) det er ikke nødvendig å kjøpe dyrt utstyr heller - brukte bare en måler med to desimaler jeg kjøpte på nett (typ 20kr) og appen fertility friend :)

Jeg skal ikke ha flere barn, og har planlagt å gå for sterilisering. Problemet er bare at jeg er så sykt pysete når det gjelder operasjoner, så jeg har utsatt å tenke på det. Å ikke tenke tidsnok på prevensjon kan fort bli veldig farlig. :P

Jeg skal ikke ha flere barn, og har planlagt å gå for sterilisering. Problemet er bare at jeg er så sykt pysete når det gjelder operasjoner, så jeg har utsatt å tenke på det. Å ikke tenke tidsnok på prevensjon kan fort bli veldig farlig. :P
Her har mannen meldt seg frivillig. Skulle bare mangle egentlig.. det er jo en veldig enkel ting for de å gjøre fysisk.. litt verre psykisk. ;)

Her har mannen meldt seg frivillig. Skulle bare mangle egentlig.. det er jo en veldig enkel ting for de å gjøre fysisk.. litt verre psykisk. ;)
Så bra. :) Mannen min sier også at han vil gjøre det, men skal jeg vente til han får somlet seg til det er jeg sikkert gravid for lenge siden. :sour::p I tillegg føler jeg meg idiotisk nok tryggere på å gjøre det selv, så er det "min skyld" om det svikter. (koko gal, jeg vet.) Heller mot at vi kan gjøre det begge to, da er vi vel trygg nok. :p

Ikke bedre at mannen tar å snipper? Lettere quick fix for han enn deg ;-)

Back
Topp