Prevensjon

fagerlund

Betatt av forumet
Hvordan prevensjon skal dere bruke etter fødselen? Stemmer det at melken stopper ved bruk av p-piller?

Brukte hormonspiral i 4 år etter nr 1 og er nå på hormonspiral etter nr 2. Veldig fornøyd med den.
Ang ditt spm aner jeg ikke.

Jeg brukte minipiller etter fødsel ettersom jeg ammet. Brukte cerazette, hadde småblødninger hele tiden så var rask med å starte på vanlige p-piller igjennår jeg sluttet å amme :)

Last edited:
Her kommer vi til og bruke gummi ;) Vil ikke ha noen spiraler og ikke minipiller :P
Kommer til og begynne med mine egne p-piller igjen etter jeg er ferdig med og amme :)

Jeg bruker cerazette. Går fint det altså, men jeg ble litt skuffet da jeg fant ut at man ikke kunne gå på p-piller.
Ble anbefalt hormonspiral, men det vil jeg ikke.

Kondomer!

Tåler ikke hormonpreparater og spiral har samtlige jenter i familien min dårlig erfaringer med.

Ikke bra å bruke vanlige p-piller når man ammer, hormonene går over i melka.
Vi bruker kondom, da vi skal prøve på nestemann til sommeren igjen. :)

Har hatt kobberspiral etter begge to, kjempefornøyd :-)

Blir nok å sette inn spiral fram til mannen har motet seg opp til å klippe :p Venter barn nr 5 så er ferdig etter denne.

Har hatt hormonspiral i fire mnd nå, og er kjempe fornøyd. Småblødde i et par mnd, nå blør jeg nå og da med noen ukers mellomrom. Da trenger jeg bare truseinnlegg og det varer bare en dag.
Jeg har ikke opplevd noen problemer med amming og den.

bruker hormonspiral både nå og etter førstemann :-) veldig fornøyd :-)

Jeg brukte Cerazette i 1,5 mnd, men har sluttet nå pga elendig humør.
Merker bedring allerede, så her blir det å fortsette med å hoppe av i svingen og håpe at neste uhell ikke skjer for tidlig. :p

Back
Topp