Prevensjon

Startet med cerazette igår, krysser fingre for ingen bivirkninger!

Kan man gjøre det før mensen har kommet tilbake?

Sent from my iPad using BV Forum

Kan man gjøre det før mensen har kommet tilbake?

Sent from my iPad using BV Forum
Ja, men da virker de ikke før etter syv dager. Det står at man må bruke kondom de første syv dagene, men jeg satser på den sikreste metoden: avholdenhet!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, men da virker de ikke før etter syv dager. Det står at man må bruke kondom de første syv dagene, men jeg satser på den sikreste metoden: avholdenhet!

Jeg ville gjerne blitt gravid igjen asap :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Foreløpig;kondom. Men jeg har fått time til gynokolog for å sette inn hormonspiral. Vi skal ikke ha flere barn så jeg vil ha det sikreste. Sterilisering er ikke et tema før om fem år til. Mannen er bare 31, så syns det er litt tidlig å kutte enda ;)
Minipillen funker ikke på meg, p-piller kan jeg ikke bruke på grunn av amming og kobberspiral har jeg prøvd "never again". Kjenner også litt for mange spiralbarn til at jeg tør å bruke kobberspiralen ;)

Foreløpig;kondom. Men jeg har fått time til gynokolog for å sette inn hormonspiral. Vi skal ikke ha flere barn så jeg vil ha det sikreste. Sterilisering er ikke et tema før om fem år til. Mannen er bare 31, så syns det er litt tidlig å kutte enda ;)
Minipillen funker ikke på meg, p-piller kan jeg ikke bruke på grunn av amming og kobberspiral har jeg prøvd "never again". Kjenner også litt for mange spiralbarn til at jeg tør å bruke kobberspiralen ;)

Sier også aldri mer til kobberspiral!

Jeg har begynt på cerazette igjen som jeg gikk på før svangerskapet. Har fått resept på spiral og time til å sette den inn om et par uker, men er veldig i tvil på om jeg vil eller om jeg bare skal fortsette på cerazette.

Lillegutt 5/3-14 <3

Har foreløpig ingen bivirkninger av cerazette, så er fornøyd. Hvor lang tid tar det før eventuelle bivirkninger kommer?

Jeg har brukt cerazette i litt over en uke nå, og da fikk jeg plutselig mensen? Hva er logikken i det!?
Jeg gir den ut dette brettet, hvis det fortsetter med blødninger så dropper jeg hele greia. Har også vært i unormalt dårlig humør uten grunn siste dagene, så mistenker pillene (selv om de er uten østrogen..?) Dette var grunnene til at jeg slutta på ppiller, følte meg ikke helt som meg selv.

Jeg har brukt cerazette i litt over en uke nå, og da fikk jeg plutselig mensen? Hva er logikken i det!?
Jeg gir den ut dette brettet, hvis det fortsetter med blødninger så dropper jeg hele greia. Har også vært i unormalt dårlig humør uten grunn siste dagene, så mistenker pillene (selv om de er uten østrogen..?) Dette var grunnene til at jeg slutta på ppiller, følte meg ikke helt som meg selv.
Man kan jo få uregelmessige blødninger som bivirkninger. Og bli deprimert. Jeg har vært mye svimmel i det siste, håper ikke det er pillene. Må sjekke pakningsvedlegget.

Man kan jo få uregelmessige blødninger som bivirkninger. Og bli deprimert. Jeg har vært mye svimmel i det siste, håper ikke det er pillene. Må sjekke pakningsvedlegget.

Ja, nettopp, og jeg orker ikke å gå rundt og blø i tide og utide. Da bruker jeg heller kondom! Uregelmessige blødninger har jeg aldri plagdes med før, så trodde jeg skulle slippe det nå og. Er mer enn bare småblødninger - har skifta et par bind idag (og igår) :-o

Jeg merka og at jeg var veldig svimmel over en periode idag, men tenkte bare det var fordi jeg hadde drukket et par kaffekopper litt for fort..

Back
Topp