Prevensjon

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Dere som har begynt på prevensjon igjen, hva bruker dere? Kan jo ikke bruke p-piller når jeg ammer tydeligvis.
 
Cerazette er p piller som du kan bruke selv om du ammer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tåler ikke hormonprevensjon så legen min anbefalte spiral. Uten hormoner. Aldri måttet tenkt på det før ettersom storesøster er prøverør.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tåler ikke hormonprevensjon så legen min anbefalte spiral. Uten hormoner. Aldri måttet tenkt på det før ettersom storesøster er prøverør.


Sent from my iPhone using BV Forum
Kunne du plutselig bli gravid på vanlig måte da eller?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal ikke ha noe!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kunne du plutselig bli gravid på vanlig måte da eller?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Lillebror er laget på naturmetoden ja.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi kommer til å bruke kondom frem til vi har bestemt oss for om det blir en fjerde baby (skal bestemme oss om et år). Orker ikke sette inn spiral bare for et år, og selv hormonprevensjon som liksom skal være 'ammesikre' kan påvirke melka, så jeg står over dem.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke jeg... Kanskje ingenting. Bare sånn type babycomp eller hva det heter. P-piller utgår på grunn av ammingen, mini-piller fungerer ikke, dårlig erfaring med P-stav og da tør jeg ikke prøve hormonspiral heller. Kobberspiral er litt ekkelt synes jeg, så da er det vel ikke mange alternativene igjen :(
 
Satte inn hormonspiral i går. Til tross for to prøverørsbarn tar jeg ingen sjanser, ble gravid en gang selv mellom barna (endte i SA) så mirakler kan nok skje igjen. Legen min sa man kunne få cerazette når man ammer men at hun anbefalte hormonspiral siden jeg ikke skal ha flere.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Her ble det cerazette etter legens anbefaling.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Får migrene av hormonene i p-piller, så skal prøve å sette inn en hormonspiral for å se om jeg tåler det. Vist ikke må jeg vel prøve kobberspiral
 
Skal sette inn hormonspiral i kveld hos gyn. Veldig fornøyd med det etter sist fødsel :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde egentlig bestemt meg for minipilla, men ble litt usikker idag når jordmor anbefalte med hormonspiral.
Vil helst vente med spiral til jeg har fått et barn til.
Ble enig med sambo om at jeg prøver minipilla først, men hvis jeg blir veldig glemsk og ikke får til å ta den, så prøver jeg spiral.
 
blir p piller her :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvorfor vente? Såå deilig å slippe å tenke på den pilla - og du kan jo bare ta den ut når dere skal begynne å prøve på nestemann :)
Har hatt kobberspiral og har ikke helt gode minner fra det. Gjorde vondt å sette den inn, hadde veldig vondt i mange timer. I tillegg føltes det ut som jeg kjente den til stadighet, selv om det kan være inbilning. Var akkurat som om noe skrapte meg på innsiden av livmora.
Og så hadde jeg konstant småblødninger og aldri normal menstrasjon.
Vet at kobberspiral og hormonspiral ikke er det samme, men likevel...
I tillegg koster det jo litt, og jeg har ikke råd akkurat nå da må jeg vente til neste lønning isåfall.
 
Har hatt kobberspiral og har ikke helt gode minner fra det. Gjorde vondt å sette den inn, hadde veldig vondt i mange timer. I tillegg føltes det ut som jeg kjente den til stadighet, selv om det kan være inbilning. Var akkurat som om noe skrapte meg på innsiden av livmora.
Og så hadde jeg konstant småblødninger og aldri normal menstrasjon.
Vet at kobberspiral og hormonspiral ikke er det samme, men likevel...
I tillegg koster det jo litt, og jeg har ikke råd akkurat nå da må jeg vente til neste lønning isåfall.
Uff, det hørtes ikke noe deilig ut! Da skjønner jeg at du kvier deg litt. Jeg har bare erfaring med hormonspiral, og den funka fantastisk her. Men det koster litt ja, jeg må vente til Junilønna! Bilen skal nemlig på verksted denne måneden - og det er sjeldent en gratis affære..
 
Her tror jeg bare det blir de minipillene og heller bare supplere med kondom om jeg har vært glemsk. Jeg gikk ikke på noe siste halvåret før vi begynte å prøve (bare kondom), og det var egentlig veldig "naturlig" og godt å ikke ha bivirkningene fra ppillene lengre. Med minipillene kan jeg slutte helt selv hvis bivirkningene skulle bli i veien, det er verre med spiralen. Dessuten liker jeg ikke tanken på å ha noe oppi der. Også leste jeg at om man blir gravid med spiral må man ta abort når man tar ut spiralen, pluss at graviditet utenfor livmor lettere kunne forekomme. Jeg ble iallefall litt skremt av det :p
 
Back
Topp