Prevensjon

lillemy06

Forelsket i forumet
Hvilken har dere valgt etter fødsel?
Jeg blir sur av p-piller og blør i mange mnd etter å ha satt inn spiral. Så jeg vurderer å sterelisere meg. Har jo tross alt 4 barn. Skal ikke ha flere. Men er litt skummelt.
 
Her blir det hormonspiral. Har ikke satt den inn ennå, men må vel få gjort det snart :p
 
Kondomer. Vil ikke ta p-pille og har planer om en småtass til om ikke så altfor lenge, så gidder ikke å begynne med noe annet.
 
Hvilken har dere valgt etter fødsel?
Jeg blir sur av p-piller og blør i mange mnd etter å ha satt inn spiral. Så jeg vurderer å sterelisere meg. Har jo tross alt 4 barn. Skal ikke ha flere. Men er litt skummelt.

Jeg må bare blande meg:
Kan du ikke få,mannen din til å gjøre det? Er et mye mindre inngrep hos menn. Det koster ganske mye for en dame å bli sterilisert, nettopp fordi det er ønskelig at heller mannen gjør det. Damer må ha full narkose og kan oppleve store smerter og komplikasjoner etterpå. Hos mannen er det lokal bedøvelse og et lite snitt.... Blir sikkert litt øm etterpå, men hva har ikke vi vært etter fødsler ;) Husker fortsatt når min mor gjorde det for maaaange år siden. Låg i sengen med store luft smerter.

Her er mannen så bestemt på at vi ikke skal ha fler at han gjerne kapper strengen...
 
Jeg starter opp igjen med Ladycompen min! :) kjemiske hormoner har jeg fått nok av! Nå er endelig kroppen nullstilt, og jeg har ikke en eneste kvise lenger (slet masse med akne når jeg gikk på (og sluttet) på p-piller). Så her blir det å ha oversikt på når eggløsning er ;)
 
Jeg har valgt spiral fordi jeg rett og slett ikke ønsker flere barn på noen år. Jeg vil ha fullført videregående, utdanne meg til dyrepleier, få en jobb og gjerne et hus før jeg tenker flere barn :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp