Prevensjon

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva prevensjon brukte du før du ble gravid/ønsket barn?:)
Skal du fortsette på det samme prevensjonsmiddlet nå?

Ønsker og høre om dårlige+gode erfaringer med ulike typer...Tenker i forhold til sikkerhet, blødninger etc.

Selv har jeg brukt p-pille, men må innrømme jeg syns det er litt stress..fort gjort å glemme den pillen syns jeg:P

Skal jo begynne på igjen med prevensjonsmiddel nå, men litt usikker på hvilket...står vel mellom minipille og hormonspiral. Noen som har erfaringer med hormonspiral?:) Hva ville du valgt av disse to?

Brukte hormonspiral i 6 mmd etter storesøster, men kroppen ville ikke være med på det og blødde konstant de 6 mnd :(
Gikk på p-pille før storesøster med stort hell i 15 år uten noen graviditeter. (Jasmin)
Nå vet jeg rett og slett ikke ...
Mannen ønsker at jeg klipper men vet ikke om jeg er med på den altså...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg/vi har aldri brukt noe prevensjon:P men nå skal jeg ta den sikreste veien! Sterilisering;) for holder med 3 barn syns jeg;):)

☆★hilsen meg★☆

Spennende å høre hvilke erfaringer andre har. Jeg har selv ikke brukt annen prevensjon enn kondomer de siste 4 årene. Huden min har reagert dårlig på hormonpreparater (har atopisk eksem).

Nå har vi bestemt oss for at samboren skal sterilisere seg, men i og med at vi er er såpass unge enda (26 og snart 25) så anbefalte fastlegen at jeg i det minste prøvde ut hormonspiral en periode først. Så da skal jeg prøve og se. Ved det minste tegn til forandringer i huden så kommer jeg til å fjerne den.

Jeg hat gått på piller i "alle år" .. Brukt forskjellige typer og igrunn vært fornøyd da de har virket og jeg har blitt gravid fort når jeg har sluttet på dem. Eneste er at jeg har vært svært hormonell etter storesøster ble født for fem år siden.. Er derfor veldig usikker på hva jeg gjør nå :confused: Sambo har uttrykt at han vil sterilisere seg siden vi har fått de to barna vi ønsker.. Vet jo ikke hvordan kroppen reagerer uten pillen da siden jeg alltid har brukt det (når jeg ikke har vært gravid da).. Usikker :confused:

På "mobben"

Hmm, ikke lett altså...praktisk sett for å slippe ta pille hver kveld eller morgen kunne jeg tenkt meg hormonspiral, men så er jeg skeptisk til disse blødningene...Og skal man blø hele tiden med spiral foretrekker jeg jo heller pille...får bare sette på alarm:P:D

Hva med p-plaster og sånn p-sprøyte da jenter?:)

Gjekk først på ppille, men fekk så mykje bivirkninger at eg gjekk over på minipilla. Det gjekk egentlig fint, men skikkelig stress å huske å ta den på samme tida kvar dag...

P-plaster er gull! Lett å huske, skiftes kun en gang i uka, like sikkert som p-piller, ingen bivirkninger hos meg. :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

p-plaster før første og var fornøyd, men kjedelig å tenke på hvor sette det på sommeren med tanke på at det vises og lite klær også klødde jeg litt, reagerer litt på plaster, teip o.l.

hormonspiral mellom svangerskapene og skal helt klart ha det igjen, superfornøyd. blødde omtrent ingenting etter innsetting, hadde regelmessig mens, men bare bittesmå blødninger da ellers ingenting :-)

Jeg brukte p stav i tre år etter storesøster ble født. Slapp alt av blødninger. Funket bra det. Men kunne tenke meg noe uten hormoner, eller lite ihvertfall. Tips taes i mot med takk ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har faktisk vært på kontroll hos legen idag, og pratet om prevensjon!
Vi som har cøliaki Synnøve (hvis du er som meg) bør ikke gå på minipiller eller p-piller fordi den tas opp i tarmen, og er man da dårlig i magen EN gang, så må du beskytte deg med noe annet i en uke. Jeg har uhell innimellom, så kan ikke gå på det. (uhell med at man får i seg gluten)

Prata med legen om vanlig spiral og hormonspiral. Man blør visst mindre av hormonspiral enn vanlig, så vurderer å begynne på den!
Hadde lyst til plaster, men det går jo ikke så lenge man ammer :(

Kobberspiral,og ska nok ha det nå og.

Var ikke plaget med sterkere smerter eller økt blødning,så jeg var veldig fornøyd :-)

Jeg har faktisk vært på kontroll hos legen idag, og pratet om prevensjon!
Vi som har cøliaki Synnøve (hvis du er som meg) bør ikke gå på minipiller eller p-piller fordi den tas opp i tarmen, og er man da dårlig i magen EN gang, så må du beskytte deg med noe annet i en uke. Jeg har uhell innimellom, så kan ikke gå på det. (uhell med at man får i seg gluten)

Prata med legen om vanlig spiral og hormonspiral. Man blør visst mindre av hormonspiral enn vanlig, så vurderer å begynne på den!
Hadde lyst til plaster, men det går jo ikke så lenge man ammer :(
Hvorfor ikke plaster når man ammer?

Hvorfor ikke plaster når man ammer?

Det står i svangerskapsboken jeg fikk på sykehuset, og legen sa det idag.
Har vel noe med stoffene eller noe da. Samme med p-piller skal man heller ikke gå på med amming.
Da må man velge spiral, eller minipille..

Åh, det med piller og cøliaki var jeg ikke klar over...Nå er jeg veldig obs, men har selvsagt hent at jeg har fått i meg gluten...Eksempelvis da svigermor TRODDE hun hadde bakt glutenfri eplekake:p

Jeg får høre legens mening når jeg skal der:)[/quote]

Åh, det med piller og cøliaki var jeg ikke klar over...Nå er jeg veldig obs, men har selvsagt hent at jeg har fått i meg gluten...Eksempelvis da svigermor TRODDE hun hadde bakt glutenfri eplekake:p

Jeg får høre legens mening når jeg skal der:)
[/quote]
Ja, nå hørtes det ut som jeg er kjempeuforsiktig,men er ganske flink altså! :P MEN har en samboer som ikke er så flink til å tenke seg om. PLutselig er det brødsmule i smørboksen MIN, osv. Så uhell skjer jo. :p hehe
Lillemor er jo ett hell i uhell ;)

Det står i svangerskapsboken jeg fikk på sykehuset, og legen sa det idag.
Har vel noe med stoffene eller noe da. Samme med p-piller skal man heller ikke gå på med amming.
Da må man velge spiral, eller minipille..
Okei, det visste jeg ikke gitt. Her blir det plaster uansett da lille får mme. :-)

Okei, det visste jeg ikke gitt. Her blir det plaster uansett da lille får mme. :)

Ja, hadde du noen bivirkninger på det? Evt vektøkning?
Jeg vil så gjerne gå på plaster (lest mye bra om det), men må vel ty til spiral til jeg er ferdig med amming. Så får jeg se om jeg fortsetter med det, eller bytter når amming er slutt. Vanskelig det der.

Ja, nå hørtes det ut som jeg er kjempeuforsiktig,men er ganske flink altså! :p MEN har en samboer som ikke er så flink til å tenke seg om. PLutselig er det brødsmule i smørboksen MIN, osv. Så uhell skjer jo. :p hehe
Lillemor er jo ett hell i uhell ;)[/quote]

Hehe, kan jo være fort gjort da...Her er det nesten motsatt..mannen er mer nøye enn meg:P Har du skylt den nå kjære, nei du kan ikke smake av min saft for jeg har nettop spist brødskive....haha...gaaad...søtt er det da:P:D

Har dere vært deres skjærebrett,side på kjøkkenet osv? Baker du mye selv?:)

Ja, nå hørtes det ut som jeg er kjempeuforsiktig,men er ganske flink altså! :p MEN har en samboer som ikke er så flink til å tenke seg om. PLutselig er det brødsmule i smørboksen MIN, osv. Så uhell skjer jo. :p hehe
Lillemor er jo ett hell i uhell ;)

Hehe, kan jo være fort gjort da...Her er det nesten motsatt..mannen er mer nøye enn meg:p Har du skylt den nå kjære, nei du kan ikke smake av min saft for jeg har nettop spist brødskive....haha...gaaad...søtt er det da:p:D

Har dere vært deres skjærebrett,side på kjøkkenet osv? Baker du mye selv?:)[/quote]

Hehe, ja det er søtt. Sånn er min og på noenting. Hvis han har spist kjeks osv, så får jeg ikke kysse han :(
Men matprodukter og rensligheten slitern litt med. :P

Jeg har egen side på kjøkkenet, men tro det eller ei, den må jeg dele på når kjæresten min glemmer seg. HAHA. Skal ikke være lett. Ja, jeg baker litt. Savner en ekte hvetebolle da, men har funnet temmelig gode kopier :)))

Back
Topp