Prevensjon? :)

Babyglede

Elsker forumet
God kvelden. :)
Er jo på tide å tenke sånt igjen. :)
Har tidligere brukt både p-pille og p-plaster, men begge deler gjer at eg blir veldig dårlig i magen og springer på do fleire gonger for dagen. Har ikkje lyst å bruke spiral. Vil heller ikkje ha noe langvarig, da me vil prøve på nr 2 om halvanna-2 år...

Noen forslag/erfaringer?
 
Ikkje tenkt på en gang.. å trur ikkje det bli nokka :)
 
Lurer på det samme selv. Legen anbefalte hormon spiral eller minipille. Men pilla må tas til samme tid hver dag og er ikke like sikker. Og gikk visst fort og bli gravid når spiralen ble tatt ut også.. Hmm. ..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt. Hadde samme problem med prevensjon og fikk vondt i magen for mange år siden. Begynte på cerazette. Da sa legen at jeg ikke tålte falsk østrogen. Kanskje du har det samme?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
God kvelden. :)
Er jo på tide å tenke sånt igjen. :)
Har tidligere brukt både p-pille og p-plaster, men begge deler gjer at eg blir veldig dårlig i magen og springer på do fleire gonger for dagen. Har ikkje lyst å bruke spiral. Vil heller ikkje ha noe langvarig, da me vil prøve på nr 2 om halvanna-2 år...

Noen forslag/erfaringer?
Her bruker jeg ladycomp/babycomp. Det vil si, jeg venter på at kroppen skal komme i balanse slik at jeg kan begynne å bruke den igjen. I mellomtiden bruker jeg minipille.
 
Babycomp/ladycomp er en liten "data" som er laget for å si når du har sikre og usikre dager i syklusen din. Ved hjelp av temperaturmålinger finner den ut når du har eggløsning, og vil da og i dagene etterpå gi rødt lys, noe som vil si at du kan bli gravid. Den kan dermed også bli brukt som hjelp når du ønsker å bli gravid. Eneste du trenger å gjøre er å måle temperaturen din inni munnhulen med det medfølgende termometeret når du våkner på morgenen. Like sikkert som p-piller og uten hormoner!

Legger ved en link som forklarer bedre (fra leverandøren).

http://www.pfc.no/PFCMetode/PFCenkelibruk.aspx
 
Vet ikke hva det blir her....
Hadde tenkt horminspiral fordi jeg skulle ha noe langvarig, skal ikke ha flere barn. Men nå er det sånn at jeg er ikke helt fornøyd med tanken på å ikke ha fler..... Tror innerst inne at vi ikke er ferdig med å få barn.... Men er veldig usikker. Lurer derfor på pilla, synes det er så enkelt å slutte igjen på den sånn i tilfelle....

Kan man få hormonspiral når man ammer?
 
Jeg fullammer og skal sette inn hormon spiral til torsdag. Vi er ikke ferdig med barn, men velger allikevel spiralen. Lege sa at jeg kan fort bli gravid når jeg tar den ut. Og vi skal prøve på nr to om to år ca:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Anbefaler hormonspiral på det varmeste!! :) Jeg hadde det før vi fikk baby nå. Da kan du ha sex akkurat når du vil, og ikke bare på "sikre" dager, man slipper mensen på 5 år (stort pluss) og man trenger ikke tenke på piller hver dag. Og verken du eller partner merker noe til spiralen. Supert ;)
 
Anbefaler hormonspiral på det varmeste!! :) Jeg hadde det før vi fikk baby nå. Da kan du ha sex akkurat når du vil, og ikke bare på "sikre" dager, man slipper mensen på 5 år (stort pluss) og man trenger ikke tenke på piller hver dag. Og verken du eller partner merker noe til spiralen. Supert ;)
Ikke heeelt enig i denne her, hehe.
At man blir gravid lett etter man har tatt den ut, det er sant. Ble gravid rett etterpå :)
Men, jeg mistet mensen de første mnd, for så å få den tilbake igjen. Så det er individuelt.
I tillegg kunne min mann kjenne trådene. Disse kan klippes dersom de er for lange, men min lege ville ikke klippe dem. Så min mann "stakk" seg på dem av og til.
Ei venninne av meg fikk også noe så helt sykt uren hud av den.

Men den funker bra som prevensjonsmiddel ;)
Har hatt to ganger og kan vurdere det igjen. Greit å slippe å tenke på noe ;)


Bloggen min: http://dethvitegamlehuset.wordpress.com

BV-appen ❤
 
Back
Topp