Prevensjon..

Chibi

Hoot hoot!
Jeg har nå sluttet helt å amme.. Trappa ned amminga og amma kun på morran, men så pumpa jeg meg noen ganger på morran og melka mi var nesten helt gjennomsiktig så den kan umulig ha metta så mye de siste dagene [8D]
Har fullammet Lilly i litt over 7 måneder og er fornøyd med det (i tillegg til grøt og annen fast føde) [:)]

Nå SKAL jeg slutte på de hersens cerazettepillene! Småblødninger hele tida mellom hver mens.. Er til å bli sprø av! Har kanskje 4-5 dager uten noe som helst blødning så er den pån igjen!

Jeg har brukt yasmin i alle år, men vet ikke om jeg skal gå tilbake til den. Jeg vil ikke ha spiral (skal ikke ha noe operert inn i kroppen [8D])
Hvis ikke p-piller hva alternativ har jeg da?
Kondom, p-plaster og p-sprøyte?

Noen som har erfaring med det? Vil ikke høre erfaringer om kondomer altså [8D] Den kan jeg sjøl [8D]

Man opererer ikke spiralen inn da.. sitter løst inni livmora, lett å få inn å lett å ta bort[;)] Å ikke minst trenger ikke tenke på prevensjon i 5 år!

Et alternativ er jo disse NUVAringene, http://www.vitusapotek.no/Resept-og-medisin/Info-om-medisiner/Prevensjon/P-ring/

Pessar kansje?

ORIGINAL: FRK John Deere

Man opererer ikke spiralen inn da.. sitter løst inni livmora, lett å få inn å lett å ta bort[;)] Å ikke minst trenger ikke tenke på prevensjon i 5 år!

Et alternativ er jo disse NUVAringene, http://www.vitusapotek.no/Resept-og-medisin/Info-om-medisiner/Prevensjon/P-ring/

Pessar kansje?

Mente ikke operere sånn bokstavelig.. [8D] Skulle heller skrevet at jeg ikke vil ha ting værende inne i kroppen hehe [8D]
Syns det er så vanskelig å velge.. Kanskje jeg skal ta meg en tur til legen og høre hva ho har å si.

Jeg brukte p- plaster i mange år, og var veldig fornøyd. Skiftes en gang i uka i 3 uker, så 1 uke fri (mensen).
Setter det på fettrike deler av kroppen, unntatt brystene. (overarmene, skulderbladene, rumpa, lårene og troooor man kunne sette den på magen)
Den sitter stort sett igjennom alt, bading i basseng, dusjing, svetting, osv.

Eneste man skal være litt obs på som jeg erfarte selv, er at jeg hadde min på skulderbladet, og gikk tur i singlet en uuuutrolig varm dag i september. Fikk da en reaksjon på plasteret, ved at det ble hvitt under (sola tok tydeligvis litt den dagen). Man skal nemlig ikke sette det på plasser det blir så utsatt for sol [:)]
Så hele sommeren byttet jeg på rumpeballene, hehe...

Dette er bare min erfaring ihvertfall [:D] (og har prøvd mange merker p-piller hvor jeg ikke har vært fornøyd!)

Har vurdert de plastrene selv, for jeg S U G E R på å huske de jæ... pillene[:-][:o]

Ellers er jeg helt rådløs, finner ikke helt frem i den prevensjons jungelen selv[&o]

jeg bruker nuvaring og er kjempe fornøyd [;)] har brukt det i mange år og det fungerer veldig greit. og ønsker du flere barn så slutter du bare og bruke de og da skal det være ute av kroppen innen 2-3mnd.

Først må jeg si at du har vært kjempeflink som har ammet så lenge, og det er absolutt ingen skam og gi seg nå:) Her prøver vi og trappe ned, men lille nekter plent..

Har ingen egen erfaring med verken p-sprøyter eller p-plaster.
Men etter hva jeg har hørt fra venninner så har jeg flere som er veldig fornøyd med p-plaster. P-sprøyte har jeg igrunn bare hørt negativt om og kunne aldri brukt det selv.

Selv bruker jeg pfc computer, men det er jo dyrt og kjøpe desverre.
http://www.pfc.no/

jeg og bruker, pfc. kjempefornøyd[;)]

og så godt å tenkte på at jeg slipper å tilføre kroppen min allslags hormoner..[:)]

har fått ny resept på de gamle p-pillene mine..yasmin.

Var egentlig ganske fornøyd med de

Før jeg ble gravid brukte jeg p-piller så gikk jeg over til p-plaster fordi jeg hatet å ta disse pillene. ble uvell og kunne lett glemme dem.

P-plaster var kjempegreit, men hadde en tendens til å få sensitiv hud og klø rundt der plasteret satt.

Nå har jeg satt inn spiral og det er det beste hittil. Ellers ville jeg gått tilbake til plaster trur jeg, selvom det klødde litt så var det deilig å sleppe å huske disse pokkers pillene :-P

Edit: Jo forresten så kjøpte jeg en slik pearly computer som jeg liksom skulle bruke mellom David og Lukas, men den synes jeg var kjip å bruke.
Måle tempen hver morra liksom...blæh.

Jeg begynte på plaster, for jeg klarte aldri å holde styr på pillene!
Hadde litt småblødninger i starten, og det tok vel 2-3 mnd før det stabiliserte seg... Men nå er jeg kjempefornøyd [:)]

hvor mye koster en pfc computer og hvor kjøper man det? Jeg ligger så langt etter på alt, dette er jo ny teknologi for meg!

Men dere som har brukt de computerne:
Hva gjør dere de dagene dere er fruktbare???? Dropper sex? Kondom er visst bannlyst i dette hjemmet[8|]

ORIGINAL: carolinemaria

hvor mye koster en pfc computer og hvor kjøper man det? Jeg ligger så langt etter på alt, dette er jo ny teknologi for meg!

Litt ulike priser ettersom hvilken du kjøper, men står priser på den siden:)

ORIGINAL: Febbis

Men dere som har brukt de computerne:
Hva gjør dere de dagene dere er fruktbare???? Dropper sex? Kondom er visst bannlyst i dette hjemmet[8|]

Har ikke fått mensen enda. Men man må jo enten droppe sex eller bruke kondom dersom man ikke vil bli gravid;)

Jeg brukte Yasmin før, men hater å ta piller (selv om er mikroskopiske), og glemte de hele tiden..Så jeg har lyst å prøve p-sprøyte når jeg er helt ferdig med ammingen. Foreløpig bruker vi kondom, men det er stress, og ikke like gøy...[8D] Har IKKE lyst på spiral eller pessar eller noe som skal oppi der!

Back
Topp