Prevensjon uten hormoner

• Trådstarter Trådstarter Lahtun
  • Opprettet Opprettet
Kl 7 hver morgen ;)

Og du gikk ikke på noen antibiotika eller andre medisiner som kan påvirke, eller hadde pillepause som ved vanlige p-piller? Haha, sorry at jeg spør. :shy: Alt helsepersonell sier jo at disse skal være like pålitelige som vanlige p-piller, men virker jo ikke sånn.

Og du gikk ikke på noen antibiotika eller andre medisiner som kan påvirke, eller hadde pillepause som ved vanlige p-piller? Haha, sorry at jeg spør. :shy: Alt helsepersonell sier jo at disse skal være like pålitelige som vanlige p-piller, men virker jo ikke sånn.

Nope, absolutt ikke :) om man googler litt, så ser man at det er mange som har blitt gravide mens de brukte cerazette ;)

Nope, absolutt ikke :) om man googler litt, så ser man at det er mange som har blitt gravide mens de brukte cerazette ;)

Jaja, har Googlet, men er jo en del som ikke vet at visse medisiner kan påvirke effekten, samt at det ikke skal være noe pillefri uke. Oppkast, diaré osv kan jo også spille inn. Men, får snakke litt mer med fastlegen om de. Takk for info. :)

Ingen erfaring selv, men kjenner mange som har hatt kobberspiral og som IKKE har verre menstruasjon med kraftigere blødninger osv. Så det er også mulig ;)

Her var det kommet mange svar siden sist jeg var innom! Takk for svar alle sammen! Foreløpig må jeg si at p-sprøyte er fristende, men er det noen som vet om det er et reelt alternativ når jeg har hatt blodpropp? Jeg planlegger ikke flere barn med det første, så om mens er borte lenge, så gjør det ikke noe.

Jeg gjorde en test på ung.no for hvilke prevensjonsmidler som fungerer for meg (https://www.ung.no/Finn-rett-prevensjon/). Ut fra svarene jeg oppga, så er p-sprøyte og hormonspiral alternativene som passer meg best i følge testen. Jeg oppga da at jeg har hatt blodpropp.
P-sprøyte går bra :) Leste du på linken? :) Disse kan du bruke:
VNNhWG.jpg

P-sprøyte går bra :) Leste du på linken? :) Disse kan du bruke:
VNNhWG.jpg
Ja, se der ja! Var litt usikker på hvilke hormoner jeg ikke tåler, men det er vel østrogen. Trodde hormoner var hormoner ingen som har forklart meg dette...

Ja, se der ja! Var litt usikker på hvilke hormoner jeg ikke tåler, men det er vel østrogen. Trodde hormoner var hormoner ingen som har forklart meg dette...
Jeg lærte også litt nå :p egentlig ganske fornøyd med cerazette, men kanskje prøve ut andre alternativer med tanke på at jeg har nedsatt lyst :)

Jeg har brukt kobberspiral i ca 10 år og er veldig fornøyd. Men jeg har veldig milde menstrasjoner fra før. Så var helt likt som før. Det anbefales ikke hvis du har kraftige menstrasjoner. Det er vanskelig å si på forhånd hvordan kroppen din vil fungere på dem. Det er veldig personavhengig som det meste med prevansjonsmidler.

For å oppdatere: har vært hos lege og fikk p-sprøyte. Prøver dette i første omgang :) det legen min sa var at det var kombinasjonspreparater jeg måtte holde meg unna :) så får vi se senere hvordan den funker for meg!

Back
Topp