prevensjon *spiral*

Ruby Gloom

Elsker forumet
Jeg og mannen min har nettopp fått vårt andre barn. Vi velger å vente en god stund til neste gang, om det blir en, og jeg må derfor i gang med å finne ut hva slags prevensjon jeg skal velge.

Jeg liker ikke tanken på å tilføre kroppen min en masse hormoner, og jeg glemmer å ta piller hver dag uansett, så p-piller er ikke så aktuelt.

Jeg har lurt litt på hormonspiral da, har noen noe erfaring med denne?

Jeg vet det har skjedd at noen har blitt gravid selv om de har hatt spiral, men det er vel slike sjangser med alle slags typer prevensjon?

[8|]

jeg reagerer på hormoner.. og valgte derfor kobber spiral.. er KNALL fornøyd med den!!
Merket INGEN ting da jeg satt den inn..
ingen smerter ved menstruasjon.. og har mindre blødninger og færre dager!!
Rett og slett kjempe fornøyd! og ikke minst.. INGEN hormoner!! ;)

ORIGINAL: LykkeligTrollmor

jeg reagerer på hormoner.. og valgte derfor kobber spiral.. er KNALL fornøyd med den!!
Merket INGEN ting da jeg satt den inn..
ingen smerter ved menstruasjon.. og har mindre blødninger og færre dager!!
Rett og slett kjempe fornøyd! og ikke minst.. INGEN hormoner!! ;)

Signerer den.

Og legger til at ja man kan bli gravid med spiral men sjansen er minimal. Like stor sjans som med all annen prevansjon. Eneste prevansjons middelet som er 100% sikkert er null sex

jeg har kobberspiral og er veldig fornøyd med den. kjenner mange som har den og ingen har noe negativt å si om den..

Jeg hadde hormonspiral, ikke fornøyd [:'(] Brukte p-ring etter det, veldig fornøyd med den [:)]

Ok, tusen takk for svar! [:D]

Jeg googlet hormonspiral og fikk opp en side fra nettdoktoren eller noe, der de skrev om både hormon- og kobberspiral.

Det så ut som om kobberspiralen hadde mange fler bivirkninger enn hormonspiralen, feks, lengre mens periode, mer menssmerter osv. Har dere som har kobberspiral merket noe til det?

Back
Topp