Prevensjon og amming

Bkno6665592

Andre møte med forumet
Hei,

Lillegutt er 4 uker og han fullammes. Jeg gikk på p-piller før jeg ble gravid, men har hørt at amming og p-piller (her oralcon) ikke går helt sammen. Har ikke akkurat planer om å bli gravid med det første igjen, så har begynt å tenke på prevensjon nå som kroppen er tilbake. Spiral er ikke alternativ da vi ønsker 2 litt tette (par år).

Noen som har anbefalinger? :) (Legetime er bestilt altså, så det skal tas opp der om noen uker ;) )
 
Mener man kan ta minipillen (f.eks. cerazette) mens man ammer :)
 
Jeg skal ta spiral selv om det muligens bare blir i to eller tre år, vi er usikre ang et barn til og må bestemme oss innen første halvår i 2023 pga utløpsdato på embryoene våre..
Istedenfor å knote med masse rart som ikke funker så bra for meg av prevensjon. Må ha noe som er sikrest mulig og reversibelt på kort tid pga ekstreme menssmerter og behov for stabilitet i hverdagen frem til da blir det da spiral istedenfor p-piller pga amming. Hadde vi utelukket fler hadde det blitt sprøyte på meg
 
Jeg har gått på cerazette et par mnd nå (fødte i august). Fungerer veldig greit! Man kan ta de samtidig med amming. Vanlige P-piller kan man visstnok ikke ta.
 
Back
Topp