Prevensjon nå?

AaFK

Elsker forumet
Har dere begynt med prevensjon etter fødselen? Eller tenkt på hva dere event skal begynne med??
Jeg var på 6 ukerskontroll hos legen tirsdag, og har nå begynt med minipillen Cerazette. Valgte det fordi vi har planer om å prøve å få et barn til om 1-2 år. P-stav og hormonspiral burde jeg ikke bruke da sa legen, de burde være i 3 år. Og p-sprøyter må en jo til lege hver 3.måned for å ta. Jeg har ikke så lyst å bli gravid enda liksom [:)]
Hva med dere???

Huff, jeg har ikke bynt å tenke på det ennå jeg... må vel finne ut av det snart! [:)]

Satte inn hormonspiral på tirsdag. Helt suverent [:D]

Skal begynne i dag.. på minipillen Cerazette. Satser på at den er grei.
Amming er jo ikke sikker prevensjon.. for da hadde ikke jeg sitti her for å si det sånn....[:)]

skla få hormonsprial på tirsdag..

vær obs, dersom deter noen som vurderer p-sprøyten, at det kan gå opptil et år før man kan bli gravid etter man slutter på den.. jeg gikk på den, og da jeg sluttet gikk det 14 mnd før jeg fikk mensen igjen, har hørt om flere og!  greit å vite om, hvis man planlegger "to-tette" [;)]

jeg skal også begynne på minipiller nå....

lurer på sette inn spiral,men ikke hormonspiralen..er det ikke noe som heter kobberspiral og??[:-]

Ja, det er nor som heter kobber spiralen, men jeg tror den er på vei ut, eller så er det det at det er veldig få som bruker den.'

Jeg skal ha hormon spiralen. Har ikke fått innkallelse til 6 ukers kontrol enda

ORIGINAL: tipp

Ja, det er nor som heter kobber spiralen, men jeg tror den er på vei ut, eller så er det det at det er veldig få som bruker den.'

må man ikke bestille det selv?

ORIGINAL: kalista

ORIGINAL: tipp

må man ikke bestille det selv?

Tror jeg også. Jeg har iallefall bestilt selv...

Må man det?Sist fikk jeg innkallelse. Hmmm....[8|] Tror jeg må ringe legen imorgen ja

Var og fikk noen piller i dag... [:)]
Satser og håper jeg ikke begynner å blø av de...

Jeg bestilte time til 6 ukerskontroll selv.. trodde ikke jeg ble innkalt..

Har ikke tenkt på noe spess prevensjon enda.. har lyst til å gå på noe som ikke tukler med hormonene.. får diskutere litt med legen..

Jeg gikk på p-sprøyta og ble gravid etter ca et halvt år.. har ikke hatt noe problemer med den (ville bare si det så ikke alle tror at alle får problemer av den)..

Jeg vurderer vanlig spiral siden jeg er ferdig med unger nå. Tenker på å sterilisere meg etterhvert, men må tenke mer på den avgjørelsen. Uaktuelt med flere barn her i gården...

Vil ikke ha unødvendige hormoner i kroppen, har gått på p-piller i 10 år nå... Det får holde.[;)]

Vi skal på 6 ukers kontroll på torsdag, ble innkalt av helsesøster (ska oxo til lege). Prevensjon: Vet ikke ennå. Tar sjansen på at amming er nok ennå, men utovet det tror jeg det blir til at gubben skal sterilisere seg. Han har jo 3 barn nå, vi har 4 tilsammen[:)]

jeg tar p sprøyten =)  fornøyd med det, for da slipper jeg mensen=)

Har nå fått meg Cerazette pillen. Begynte på den i dag.
Men når er det man skal få mens på den? Alle pillene har jo samme farge[8|]
Noen som vet?

Jeg har også begynt på den, men aner ikke når en kan få mens. Vet bare at ikke alle får mens når de går på den pillen. Så det går an å håpe... [:)]

ORIGINAL: Odas mamma

Jeg har også begynt på den, men aner ikke når en kan få mens. Vet bare at ikke alle får mens når de går på den pillen. Så det går an å håpe... [:)]

Skjønte ikke helt det liksom, for alle pillene hadde jo samme farge[8|]
Sto ikke noe i den "bruksanvisningen" heller... [:-]
Lurer fælt...

ORIGINAL: Mariannek

Har nå fått meg Cerazette pillen. Begynte på den i dag.
Men når er det man skal få mens på den? Alle pillene har jo samme farge[8|]
Noen som vet?

vil tro at det er slik som det er på alle p-piller.. at det er de siste pillene på brette som er mensdager..
men.. egentlig så vet jeg ikke.. hehe

Jeg har fått meg noe p-piller jeg også nå.. fikk ikke sette inn sprial før i august.. men men... har jo ingen mann så egentlig ingen hastverk..hehe

Back
Topp